تقویت اسپیکینگ

چگونه لیسنینگ باعث تقویت اسپیکینگ می‌شود؟

زبان یک سیستم ارتباطی است. برای درک روابط و فرآیندهای اجتماعی در سطح بین المللی، نیازمند زبان مشترک هستیم. زبان انگلیسی محبوب‌ترین زبان در سطح جهان است. در حین یادگیری و آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم، ما همیشه در مورد چهار مهارت زبان صحبت می کنیم. مهارتهای Listening، Speaking، Reading و Writing که به آن‌ها LSRW گفته می‌شود. در دستیابی به این چهار مهارت زبانی، دانش‌آموزان در تمامی مقاطع و معلمان زبان انگلیسی در کلاس‌های درس با تقابل‌های فراوانی روبرو هستند. در موسسه زبان ایران اروپا، در تلاش هستیم تا با بکارگیری متدهای نوین آموزشی و همچنین همکاری اساتید مجرب و با‌ سابقه به تقویت اسپیکینگ و سایر مهارت های زبان از جمله تقویت مهارت ریدینگ، تقویت مهارت رایتینگ و لیسنینگ زبان آموزان کمک کنیم.

انگلیسی زبانان غیر بومی عموما در تلفظ کلمات انگلیسی با مشکل مواجه‌اند، زیرا از مهارت‌های شنیداری خوبی برخوردار نیستند. گوش دادن یک مهارت پیچیده و پر از جزییات و ظرافت است که دانش‌آموزان باید از طریق تمرین آن را پرورش دهند.

آزمون Listening آیلتس و اهمیت آن:

ما برای برقراری ارتباط نیازمند آشنایی با یک زبان مشترک هستیم و فرآیند یادگیری زبان با گوش دادن آغاز می‌شود. گوش دادن همچنین مهارت بنیادی برای تقویت سایر مهارت‌های زبانی از جمله تقویت اسپیکینگ می باشد. هنر گوش دادن چیزی نیست جز شناخت و درک آنچه دیگران می‌گویند.

این هنر حول سه عامل می چرخد:

  • درک تلفظ و لهجه گوینده
  • دستور زبان و واژگان
  • و درک منظور گوینده

شنونده خوب کسی است که بتواند کارهای فوق را همزمان انجام دهد.

تقویت اسپیکینگ - موسسه ایران اروپا

هنگامی که یک فرد برای اولین بار در مواجهه با زبان دوم قرار می‌گیرد، صرفا صداهای بی معنی را می‌شنود. او هیچ توجهی به تشخیص آنچه که می‌شنود نشان نمی‌دهد. اما زمانی که زبان آموز مرتبا به یک زبان خاص گوش می‌دهد، شروع به تشخیص صداها یا کلماتی می‌کند که قبلاً به آن‌ها گوش داده است.

چگونه می‌توانم از مهارت‌های Listening خود برای تقویت مهارت‌های Speaking استفاده کنم؟

شما در واقع می‌توانید اطلاعات زیادی را به واسطه گوش دادن دقیق به صحبت‌های سایر افراد، انواع مختلف محتوا و منابع و توجه به کارهایی که افراد هنگام صحبت عادی انجام می دهند، به دست آورید.

گوش دادن دقیق می تواند به شما کمک کند تا یاد بگیرید که افراد بومی چه می‌گویند، و همچنین خودتان چه زمانی و چگونه می‌توانید آن را بگویید.

بسیاری از مردم به شما می گویند که برای تقویت speaking خود باید بیشتر به زبان انگلیسی گوش کنید، اما به شما نمی‌گویند که به چه چیزی باید گوش دهید.

در ادامه به آنچه که انجام آن برای تقویت اسپیکینگ از طریق لیسنینگ لازم است، می‌پردازیم:

تقویت اسپیکینگ از طریق مهارت لیسنینگ

موارد زیر به تقویت اسپیکینگ از طریق لیسنینگ کمک می کنند:

  1. به مفهوم کلی گوش کنید
  2. به جزئیات گوش کنید
  3. به شیوه بیان گوش کنید
  4. به لحن صدا گوش کنید
  5. به شیوه های وادار کردن طرف مقابل به ادامه صحبت گوش کنید
  6. به عبارات و کلمات انتخاب شده در آنچه که گوش می‌دهید توجه کنید
  7. به عبارات و جمله‌ها گوش کنید
  8. به قیود ربط و عبارات گوش کنید
  9. به نحوه صحیح‌تر سوال پرسیدن گوش کنید

تقویت اسپیکینگ - موسسه ایران اروپا

در ادامه به بررسی موارد فوق می پردازیم:

1. به مفهوم کلی گوش کنید

مفهوم کلی، به معنای یک ایده کلی است که از گوش دادن به یک موضوع خاص، بخشی از یک محتوا یا منبع شنیداری دریافت می‌کنید. به یاد داشته باشید آنچه که گوش می دهید ممکن است بسیار کوتاه یا طولانی باشد. مهم نیست!

چه در حال گوش دادن به یک ویدیوی پنج دقیقه ای یا یک مستند 15 دقیقه ای باشید، باید به ایده کلی گوش دهید. شما باید با گوش دادن به افرادی که صحبت می‌کنند یا چیزهایی را توصیف می‌کنند، یک درک کلی به دست آورید. اگر مانند اکثر مردم هستید، این همان کاری است که در حال حاضر با مهارت‌های شنیداری خود انجام می‌دهید: احتمالاً گوش می‌دهید تا ببینید آیا می‌توانید موضوع اصلی صحبت را متوجه شوید و سپس تصمیم بگیرید که آیا کم و بیش متوجه می‌شوید که ماجرا از چه قرار است یا خیر؟اولین بار که به چیزی گوش می دهید، به مفهوم کلی آن توجه کنید و در دفعات بعدی به گوش دادن های دقیق‌تر بپردازید.حتی افراد بومی نیز این کار را انجام می دهند!

گاهی اوقات ما صرفاً به دنبال پیام کلیدی یا نکته‌ای از آنچه که به آن گوش می‌دهیم هستیم.اما اگر نیازی به توجه به تک تک جزئیات ندارید، فقط به پیام کلی توجه کنید. بسیاری از افراد غیر بومی زمانی که می‌خواهند مهارت‌های شنیداری خود را بهبود بخشند، دچار استرس می‌شوند، زیرا فکر می‌کنند که باید تک تک جزئیات را درک کنند. اگر دائماً با افراد بومی در تعامل نیستید، گوش دادن به مفهوم کلی می‌تواند به شما کمک کند گوش خود را برای درک نکات اصلی تقویت کنید. به خودتان فشار زیادی وارد نکنید؛ فقط با درک کلی از آنچه شنیده‌اید، از تجربه گوش دادن بهره ببرید.

اگر در اولین باری که به بخشی از یک محتوا گوش می‌دهید بیش از حد روی جزئیات تمرکز می‌کنید، احتمالا کمی احساس ناامیدی کنید، زیرا ممکن است چند کلمه را از قلم بیندازید یا نکته اصلی را متوجه نشده باشید.

2. به جزئیات گوش کنید

زمانی که یک بار دیگر که به یک منبع یا محتوا گوش می‌دهید، تمرکز خود را بر روی فهمیدن جزییات بیشتر بگذارید. این جزئیات کاملاً بسته به آنچه که به آن گوش می‌دهید (به عنوان مثال، یک مصاحبه، ویدیوی زنده، کمدی یا پادکست) متفاوت خواهد بود. وقتی به منظور درک جزئیات گوش می‌دهید، باید در مورد آنچه می‌خواهید بفهمید دقیق‌تر باشید. به عنوان مثال، اگر در حال گوش دادن به یک سخنرانی، مصاحبه یا TED Talk هستید، به استدلال‌هایی که آن شخص ارائه می‌دهد و یا اینکه چگونه نظر خود را بیان می‌کند، گوش دهید. به این ترتیب، شما در حال رسیدن از مفهوم کلی، به جزئیات خاصی هستید که آن‌ها برای اثبات نظر خود استفاده می‌کنند.

بنابراین، اولین باری که به چیزی گوش می‌دهید، به منظور فهمیدن مفهوم کلی گوش کنید. بار دوم، سعی کنید چیزهای خاصی را متوجه شوید که ممکن است یکی دو بار اولی که گوش دادید از قلم انداخته باشید.

3. به شیوه بیان گوش کنید:

سعی کنید برای تقویت اسپیکینگ به شیوه بیان گوش کنید: رسمی یا غیررسمی؟ حرفه ای یا معمولی؟

پس از گوش دادن به جزئیات، نیازمند توجه به شیوه بیان هستید. چند سوال در مورد آنچه که به آن گوش می‌دهید از خود بپرسید:

  • آیا نحوه بیانی که می‌شنوم رسمی است یا غیر رسمی؟
  • این نحوه بیان معمولی است یا حرفه‌ای؟
  • این نحوه بیان آکادمیک است یا محاوره تر؟
  • این نحوه بیان برای کجا مناسب است؟
  • چه افرادی از این نوع نحوه بیان استفاده می کنند؟

با گوش دادن به نحوه بیان، از رسمی یا غیررسمی بودن نحوه بیان، معمولی یا حرفه ای بودن، رایج بودن آن در میان جوانان، بزرگ‌ترها یا حتی افراد مسن آگاه می‌شوید. از منظر زبان‌شناسی، شیوه بیانی که انتخاب می‌کنید اغلب هویت شما را نشان می دهد.

اگر به شیوه بیان توجه نکنید، ممکن است شیوه بیانی را انتخاب کنید که بسیار رسمی است اما از آن‌ در محیط‌های غیررسمی استفاده کنید و یا شیوه بیانی را انتخاب کنید که بسیار غیررسمی است و از آن استفاده کنید در حالی که واقعاً لازم است مودب‌تر و رسمی تر صحبت کنید.

سبک های مختلفی از شیوه بیان در یک زبان وجود دارد! بسنجید که آیا شیوه بیان رسمی است یا غیررسمی، مودبانه است یا بی‌ادبانه، معمولی است یا حرفه ای، آکادمیک است یا محاوره‌تر. علاوه بر آن باید تشخیص دهید که آنچه گوش می کنید زبان انگلیسی آمریکایی، انگلیسی بریتانیایی، انگلیسی کانادایی یا انگلیسی منطقه ای است؟

4. به لحن و آهنگ صدا گوش کنید

علاوه بر اینکه که لحن صدا، به ویژه هنگامی که روی کاهش لهجه خود کار می‌کنید مهم است، می‌تواند به شما در بهبود مهارت‌های گفتاری و مکالمه نیز کمک کند. لحن صدای شما بر میزان درک دیگران از سخنان شما در هنگام استفاده از اصطلاحات، محاورات عامیانه و عبارات تأثیر می‌گذارد و می‌تواند به شما کمک کند تا خود را به شیوه مؤثرتری بیان کنید.

زمانی که در حال گوش دادن به مکالمه، مصاحبه یا پادکست دو نفر هستید، می‌توانید به لحن صدا توجه کنید و متوجه احساسات آن شخص شوید. در عین حال که آگاهی خود را از لحن صدا افزایش می‌دهید، متوجه خواهید شد که برخی از افراد لحن صدایی دارند که شما آن را دوست ندارید یا ممکن است متوجه شوید که از نحوه صحبت آن‌ها با شما خوشتان نمی آید.حتی بهتر از آن، ممکن است از لحن صدایی که به آن گوش می‌دهید، لذت ببرید!

با گذشت زمان، متوجه خواهید شد که زمانی که یک فرد سؤال می‌پرسد و یا هیجان، خوشحالی‌، افسردگی، دلخوری و… خود را نشان می‌دهد، صدای او چگونه تغییر می کند. همانطور که می بینید، انواع بسیاری از احساسات وجود دارد که می‌توانیم از طریق لحن صدا نشان دهیم. هنگام گوش دادن به منابع صوتی خود، به این فکر کنید که افراد چگونه از لحن صدا برای بیان ایده ها یا نگرش های خاص استفاده می‌کنند.

5. به شیوه های وادار کردن طرف مقابل به ادامه صحبت گوش دهید

تبدیل شدن به یک مکالمه گر بهتر در زبان انگلیسی اغلب مستلزم صحبت کردن طرف مقابل است! ممکن است در هنگام مکالمات به زبان انگلیسی استرس داشته باشید زیرا احساس می‌کنید که باید پاسخ‌های کاملی ارائه دهید یا ایده‌آل‌ترین سوال را بپرسید. در حالی که مهم‌ترین کاری که باید در مکالمات انجام دهید این است که طرف مقابل را تشویق کنید به صحبت کردن ادامه دهد. برای تمرین این کار، به دو نفر که در حال تعامل در یک پادکست، در طول مصاحبه در یک برنامه گفتگو، یا یک ویدیوی زنده یا مجموعه مصاحبه هستند، توجه کنید. با دقت به نحوه ادامه مکالمه آن‌ها گوش دهید و به استراتژی‌هایی که به طور مداوم در طول مکالمه استفاده می‌کنند دقت کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بفهمید که چگونه از صداهای خاصی استفاده کنید و یا چگونه از عبارات کوتاه خاصی استفاده کنید تا به فرد بگویید به سخنانش ادامه دهد و علاقه خود را به آنچه که طرف مقابل می‌گوید، نشان دهید.
علاوه بر آن، می‌توانید مهارت‌های مکالمه دیگری را بیاموزید و درک کنید که چگونه افراد از عبارات، جملات یا اصطلاحات عامیانه خاصی برای تشویق طرف مقابل برای ادامه صحبت استفاده می‌کنند.

اگر می‌خواهید با کمک لیسنسنگ ، به تقویت اسپیکینگ خود بپردازید، با دقت بر روی نحوه تعامل افراد با یکدیگر، نحوه پاسخگویی آن‌ها به یکدیگر، نحوه تشویق شخص به ادامه صحبت کردن، اینکه چگونه صحبت شخص دیگر را قطع می‌کنند و چگونه وارد گفتگو می‌شوند تمرکز کنید.

6. به عبارات و کلمات انتخاب شده در آنچه که گوش می‌دهید، توجه کنید

می‌توانید از مهارت‌های شنیداری خود برای تمرکز برای انتخاب‌ عبارات و واژگانی استفاده کنید که به شما کمک می‌کند در مکالمه بیشتر شبیه به کسی باشید که به زبان مادری صحبت می‌کند. همانطور که در بالا ذکر شد، ابتدا شیوه بیان زبان (رسمی یا غیررسمی، غیررسمی یا حرفه‌ای) را شناسایی کنید و سپس به واژگان خاص گوش دهید تا موقعیت‌هایی را که استفاده از آن مناسب است، یاد بگیرید.

7. به عبارات و جمله‌ها گوش کنید

به واژگان درون عبارات و جمله ها توجه کنید. «جملات» کلمه‌ای را نشان می‌دهد که به طور مداوم با کلمات خاص دیگری احاطه شده است تا عبارتی طبیعی و با مفهوم ایجاد کند.

انگلیسی زبانان غیر بومی اغلب با غیرطبیعی به نظر رسیدن جملات خود درگیر هستند، زیرا یک کلمه و کلمه دیگر را یاد می‌گیرند و آن‌ها را کنار هم می‌گذارند، در حالی که این دو کلمه معمولاً در انگلیسی با هم ترکیب نمی‌شوند. هنگامی که به جملات گوش می دهید، به عباراتی که حدود سه یا چهار کلمه هستند توجه کنید.

8. به قیود ربط و عبارات گوش دهید

یادگیری زبان تعاملی و راهبردهای ارتباطی که افراد بومی هنگام صحبت کردن استفاده می‌کنند، می‌تواند به شما کمک کند تا زبان خود را تلطیف کنید. بسیاری از افراد غیر بومی به طرز غیر قابل باوری برای بیان دقیق افکار خود، مشکل دارند، در صورتی که افراد بومی از قیود ربط زیادی استفاده می‌کنند و افکار خود را با عبارات خاصی مرتبط می‌کنند. گاهی اوقات این عبارات تنها یک قید ربط هستند، اما گاهی یک عبارت طولانی هستند که برای یک انگلیسی زبان بومی معنای بسیار واضحی دارد. با گوش دادن به طور خاص به منظور یادگیری این نوع عبارات هنگام گوش دادن به یک مصاحبه، یک برنامه گفتگو، و یا افرادی که در حال تعامل هستند، شروع به درک زبانی خواهید کرد که مردم واقعاً برای بیان منظور خود، در مکالمه استفاده می‌کنند.

9. به نحوه صحیح‌تر سوال پرسیدن گوش کنید

برای برقراری ارتباط بهتر به زبان انگلیسی، به سؤالاتی که مردم در مکالمات خود می‌پرسند، گوش دهید. اگر با دقت گوش دهید، متوجه خواهید شد که مردم هنگام سوال پرسیدن، در پایان جمله لحن خود را بالا می برند.

اگر می‌خواهید مهارت‌های گفتاری خود را بهبود ببخشید، به سؤالات دقت کنید. به یک پادکست کوتاه گوش دهید و فقط به سوالات دقت کنید، به هیچ چیز دیگری توجه نکنید! با تمرکز بر سؤالاتی که مردم واقعاً می پرسند، می‌توانید مکالمات بهتری به زبان انگلیسی داشته باشید .

هنگام یادگیری زبان،اغلب ما بر روی پاسخ ها تمرکز می کنیم، در حالی‌که سوالات مناسب، اغلب کلید برقراری ارتباط موثرتر در زبان انگلیسی هستند.

اساتید با تجربه و کارآزموده آموزشگاه زبان ایران اروپا شیوه‌های موثر تقویت اسپیکینگ با کمک لیسنینگ را که حاصل کسب سال‌ها تجربه در زمینه آموزش زبان انگلیسی می باشد، به صورت مبسوط‌ و جامع، در اختیار شما قرار می‌دهند.

مهارت Speaking چگونه بهبود می یابد؟

گوش دادن به پادکست‌ها، به تقویت اسپیکینگ شما کمک می کند. اگر قبلاً به پادکست گوش نداده اید، فرصت بزرگی را از دست داده‌اید! دلیل اینکه پادکست‌ها برای بهبود مهارت‌های شنیداری شما فوق‌العاده هستند، این است که بسیاری از افرادی که در حال حاضر پادکست‌ها را ایجاد می‌کنند، به‌طور رسمی شخصیت‌های رادیویی آموزش دیده نیستند و بسیاری از آنان افراد عادی هستند که مکالمات عادی دارند.

همچنین، به مصاحبه‌ها گوش دهید. با وجود این که افراد ممکن است قبل از مصاحبه،برای ارائه آن آماده شوند، اما از یک جلسه پرسش و پاسخ تمرین شده در یک مستند، طبیعی‌تر است. اکثر مصاحبه ها خود به خودی هستند، بنابراین به شما این فرصت را می دهند که بشنوید مردم چگونه با استفاده از گویش طبیعی با هم تعامل دارند.اگر می‌خواهید به گویش رسمی‌تر، حرفه‌ای‌تر یا آکادمیک‌تر توجه کنید، مصاحبه‌ها نیز عالی هستند، زیرا می‌توانید تفاوت بین مصاحبه‌های معمولی و مصاحبه‌هایی که کمی جدی‌تر هستند را متوجه شوید.
همین امر در مورد گوش دادن به برنامه‌های تاک شو مانند الن و همچنین برنامه های آخر شب مانند جیمی فالون، جیمی کیمل و استفان کولبرت صدق می کند.اگرچه این میزبانان حرفه ای هستند، اما گفتگوها به شیوه صمیمانه و خودمانی پیش می روند.

به کمدین ها گوش کنید. از آنجایی که کمدین‌ها باید افکار و شوخی‌های خود را خیلی سریع مطرح کنند، بدون آمادگی قبلی افکار خود را بیان می‌کنند، مخصوصاً در استندآپ کمدی.

روزانه چقدر باید برای Listening زمان صرف کنم؟

برای تقویت اسپیکینگ از طریق لیسنینگ باید هر روز، زمانی را صرف انجام آن کنید. باید برای تمرین روزانه وقت بگذارید و آن را در اولویت زندگی خود قرار دهید. باید در روز حداقل 15 دقیقه به زبان انگلیسی موضوعی را گوش دهید، بهتر است که این زمان را تا سی دقیقه افزایش دهید.

به یاد داشته باشید، ما در مورد گوش دادن متمرکز صحبت می کنیم: گوش دادن به این جنبه های خاص انگلیسی به منظور بهبود مهارت های گفتاری و برقراری ارتباط در مکالمات به زبان انگلیسی.

می توانید 15 دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید یا 15 دقیقه دیرتر به رختخواب بروید و یا زمانی را برای گوش دادن در زمان استراحت ناهار یا در رفت و آمد خود صرف کنید. با متعهد شدن به این مدت زمان کوتاه هر روز، پیشرفت بسیار بیشتری خواهید داشت. همچنین، می‌توانید هنگام آشپزی، تمیز کردن یا کار با رایانه، همزمان به یک منبع شنیداری انگلیسی گوش دهید.
با گوش دادن متمرکز بر آنچه که افراد بومی صحبت می‌کنند، به راحتی می‌توانید به تقویت اسپیکینگ خود از طریق لیسنینگ بپردازید و از پیشرفت خود لذت ببرید!

 

 

 

4.9/5 - (31 امتیاز)
172 پاسخ
  1. Mina
    Mina گفته:

    وقتی خوب گوش مبکنیم باهث میشه که کلمات و جملات برامون قابل فهم باشن و بتونیم خوب درکشون کنیم

    پاسخ
  2. رضوی
    رضوی گفته:

    من برای اینکه لیسنینگم قوی تر شه سعس میکنم موسیقی زیاد گوش کنم این مورد خیلی منو کمک میکنه

    پاسخ
  3. حسنا
    حسنا گفته:

    من وقتی دقیق گوش میدم تازه میفهمم که گاهی اوقات جقد کلمات رو بد تلفظ میکنم

    پاسخ
  4. لطفی
    لطفی گفته:

    من همیشه به دانش آموزام این توصیه رو دارم که لیسنینگ خودشون رو تا حد امکان قوی کنن و این مورد رو خیلی تکرار و تمرین داشته باشن چوم باعث میشه جملات و کلمات رو بهتر درک کنن اینطوری یادگیری انگلیسی براشون لذت بخش تره

    پاسخ
  5. معصومه
    معصومه گفته:

    قبل از اینکه جواب طرف مقابل رو بدی اول باید خوب درک کرد و کامل متوجه ی منظور اون شدک بتونیم پاسخ مناسبی ب اون بدیم

    پاسخ
  6. مائده
    مائده گفته:

    من تو اسپیکینگ خیلی مشکل دارم شما کلاسی مختص این موضوع دارید فقط ک من ثبت نام کنم؟؟

    پاسخ
  7. عطیه کریمی
    عطیه کریمی گفته:

    من اکثرا اخبار انگلیسی زیاد گوش میدم هم اصطلاحات جدیدی یاد میگیرم هم کلمات رو تلفظ درستش رو یاد میگیرم

    پاسخ
  8. زهرا
    زهرا گفته:

    سلام وقتتون بخیر بله این مقاله عالی بود لیستنینگ خیلی خوب میتونه مهارت صحبت کردن رو تقویت کنه

    پاسخ
  9. مائده
    مائده گفته:

    واقعا فوق العاده بود و من خیلی لذت بردم هم از عنوان و هم اینکه گفتید باید چکار کرد

    پاسخ
  10. کوثر
    کوثر گفته:

    همیشه گوش کردن ک لیستنینگ تاثیر بسزایی داره روی صحبت کردنو اسپیکینگ این عالیه

    پاسخ
  11. آرزو
    آرزو گفته:

    مهم ترین نکته که ذکر شد داخل مقاله خوبتون این بود که باید به شیوه بیان توجه کرد نکته خوبی بود

    پاسخ
  12. میثم
    میثم گفته:

    من خودم از طریق لیستنینگ صحبت کردنم قوی تر میشه خیلی مطالب عالیه

    پاسخ
  13. تینا
    تینا گفته:

    سلام بله به جزئیات گوش کردن توی لیستنینگ باعث تقویت زبان میشه

    پاسخ
  14. دلارام
    دلارام گفته:

    خیلی باید به مفهوم و جزئیات لیستنینگ گوش کرد و توجه کرد

    پاسخ
  15. آرام
    آرام گفته:

    سلام وقت بخیر این نکات خیلی نکات خوبی بودن ممنون ازتون واقعا

    پاسخ
  16. احمدی
    احمدی گفته:

    سلام حتما به لیستنینگ توجه کنید چون واقعا باعث میشه روی اسپیکینگ تاثیر بزاره

    پاسخ
  17. شیما
    شیما گفته:

    سلام توجهدکنید به مهارت شنیداریتون که صد در صد روی مهارت اسپیکینگ هم تاثیر میزاره

    پاسخ
  18. رامین
    رامین گفته:

    سلام وقت بخیر واقعا لیستنینگ خیلی مهمه؟ کسی با لیستنینگ، اسپیکینگش هم تقویت کرده؟

    پاسخ
  19. طاها
    طاها گفته:

    سلام وقتتون بخیر توی لیستنینگ باید به چه چیزهایی توجه کنیم؟؟

    پاسخ
  20. داریوش
    داریوش گفته:

    سلام وقت بخیر توی لیستنینگ به لحن و صداها و آواها خیلی دقت کنید

    پاسخ
  21. لاله
    لاله گفته:

    سلام برای آیلتس حتما لیستنینگ رو قوی کنید تا راحت تر باشه براتون

    پاسخ
  22. نسترن
    نسترن گفته:

    سلام وقتتون بخیر باشه واقعا لیستنینگ اهمیت فراوونی داره حتما جدی باشید و تمرین کنید

    پاسخ
  23. کبیری
    کبیری گفته:

    توی ازمون ایلتس قسمت لیستنینگ حتما کامل اول گوش کنید بعد علامت بزنید

    پاسخ
  24. ستاره
    ستاره گفته:

    سلام تقویت لیستنینگ میتونه خیلی جاها به کمکتون بیاد مخصوصا در خارج کشور

    پاسخ
  25. علی
    علی گفته:

    لیستنینگ یکی از مهمترین قسمت های آیلتس هست اگر نمره خوبی بگیرید خیلی عالیه

    پاسخ
  26. مونا
    مونا گفته:

    سلام لیستنینگ بعدا میتونه توی صحبت کردنتون هم تاثیر خوبی بزاره

    پاسخ
  27. خادمی
    خادمی گفته:

    سلام برای لیستنینگ یک بار کلا به محتوا گوش کنید و بعد علامت گذاری کنید

    پاسخ
  28. نازنین بهاری
    نازنین بهاری گفته:

    سلام من دخترم رو چندسال پیش ثبت نام کردم خیلی راضی بودم ولی نتونست ادامه بده الان دوباره میخوام ثبت نامش کنم شرایط به چه صورت هست

    پاسخ
  29. مسلمی
    مسلمی گفته:

    سلام من تعریف موسسه ایران اروپا رو زیاد شنیدم الان میخواستم ثبت نام کنم چکار باید انجام بدم

    پاسخ
  30. فهیمه
    فهیمه گفته:

    سلام من چند دوره شرکت کردم خیلی از نحوه ی برخورد اساتید و تیم حرفه ای زبان ایران اروپا راضی بودم

    پاسخ
  31. فیضی
    فیضی گفته:

    سلام خیلی ممنونم ازتون بابت تمام زحماتی که میکشید من واقعا به عنوان یک زبان آموز خیلی راضی بودم

    پاسخ
  32. میترا رضایی
    میترا رضایی گفته:

    سلام من زبان آموز موسسه زبان ایران اروپا هستم خواستم تشکر کنم از تمام کارکنان و اساتید خوب این موسسه و اینکه من واقعا از همه نظر راضی هستم

    پاسخ
  33. آرش خانی
    آرش خانی گفته:

    سلام میخواستم ثبت نام انجام بدم چه موقع انجام میدید
    تعیین سطح هم قبلا انجام دادم ممنون میشم جواب بدید.

    پاسخ
  34. فرهاد عمادی
    فرهاد عمادی گفته:

    خواستم تشکر ویژه کنم از شما و تمام کارکنات موسسه ایران اروپا واقعا عالی و خوب دمتون گرم

    پاسخ
  35. لیلا
    لیلا گفته:

    سلام من از وقتی ثبت نام کردم موسسه ایران اروپا درس های دانشگاهم رو خیلی بهتر متوجه میشم و پیشرفت داشتم.

    پاسخ
  36. داوود
    داوود گفته:

    سلام من خیلی راضی بودم از موسسه شما همه چی عالی و خوب بود من زبان رو خیلی خوب یادگرفتم

    پاسخ
  37. داوود
    داوود گفته:

    سلام من خیلی راضی بودم از موسسه شما همه چی عالی و خوب بود من زبان رو خیلی خوب یادگرفتم ازتون خیلی ممنونم هم شما هم اساتید

    پاسخ
  38. نجمی
    نجمی گفته:

    سلام من کااس های فشرده شما رو شرکت کردم خیلی راضی بودم هم از اساتید هم خوده موسسه ایران اروپا

    پاسخ
  39. فریدونی
    فریدونی گفته:

    سلام من دانشجو زبان انگلیسی هستم میخوام ثبت نام انجام بدم در کناردانشگاه کلاس های شما رو هم شرکت کنم

    پاسخ
  40. فریماه
    فریماه گفته:

    سلام من این مدتی که میومدم موسسه یکی از بهترین زمان های بود که داشتم خیلی چیزها یاد گرفتم.

    پاسخ
  41. پرستو
    پرستو گفته:

    سلام خدا خیرتوت بده من واقعا نمی دونم چطور باید زبان رو یاد بگیرم همیشه برام خیلی سخت بود تا اینکه با موسسه شما آشنا شدم

    پاسخ
  42. هدیه
    هدیه گفته:

    سلام من میخواستم زبان آلمانی یاد بگیرم شرایط ثبت نام به چه صورت هست و حضوری میخوام ثبت نام کنم.

    پاسخ
  43. رضا
    رضا گفته:

    سلام اگر بخوایم زبان رو فقط یک مقطع ش رو یاد بگیریم امکانش هست میشه توضیح بدید.

    پاسخ
  44. منا مقدسی
    منا مقدسی گفته:

    امروز آخرین جلسه کلاس زبانم بود واقعا ناراحتم از تموم شدن کلاس هام اولین بار بود که دوره زبانم رو با کمال میل و به صورت مداوم تموم کردم اون هم بخاطر موسسه بسیار خوب شماست

    پاسخ
  45. فرزانه
    فرزانه گفته:

    واقعا ممنونم از موسسه ایران اروپا که صادقانه دانش زبان انگلیسی رو بهمون یاد دادند خیلی راضی بودم از کلاس ها امیدوارم بتونم از دانشی که کسب کردم به بهترین نحو استفاده کنم

    پاسخ
  46. تارا حیدری
    تارا حیدری گفته:

    هرآموزشگاهی که قبلا میرفتم سطحی زبان رو یاد میگرفتم و بعداز یک مدت فراموشم میشد ولی از وقتی که داخل آموزشگاه شما ثبت نام کردم همه چیز تغییر کرده

    پاسخ
  47. لیلا
    لیلا گفته:

    سلام وقتی بخیر خیلی خوشحالم موسسه شما ثبت نام کردم همه چیز عالی فضای کلاس ها فضایی با احترام و صمیمیت هست و اساتیدی صبور و منظم

    پاسخ
  48. پریسا
    پریسا گفته:

    سلام بنده خیلی راضی هستم از کلاس هام به موقع شروع و به موقع تموم میشه و از روش های متنوع برای تدریس استفاده میکنند

    پاسخ
  49. احمد مروارید
    احمد مروارید گفته:

    سلام وقتتون بخیر بنده در طی یک سالی که دخترم در کلاس های آموزشگاه ایران اروپا شرکت کرده خیلی خیلی راضیم پیشرفتش خیلی زیاد بوده

    پاسخ
  50. زارعی
    زارعی گفته:

    دخترم از وقتی کلاس ها رو میاد واقعا پیشرفت کرده و جملات زیادی رو میتونه بگه و جملات انگلیسی رو راحت متوجه میشه

    پاسخ
  51. اشراقی مبینا
    اشراقی مبینا گفته:

    سلام روز بخیر من می خواستم حضوری خدمت برسن برای ثبت نام میخوام ترم ۵ ثبت نام کنم

    پاسخ
  52. سروش
    سروش گفته:

    من ترم یکم رو جایی دیگه رفتم اصلا خوب نیود و چیز خاصی یادنگرفتم میخوام امروز موسسه ایران اروپا ثبت نام کنم دوستم چندترم اینجا بوده خیلی راضیه

    پاسخ
  53. نجفی ناهید
    نجفی ناهید گفته:

    تنوع در ارائه دوره ها و زمان بندی کلاس ها مطابق با روز و ساعت دلخواه هستش واقعا همه چیز عالی هرچی بگم کم گفتم

    پاسخ
  54. سمیه محجوب
    سمیه محجوب گفته:

    انتخاب یکی از بهترین آموزشگاه های زبان در تهران همین ایران اروپا هست که میتونه در مسیریادگیری و به پایان رساندن دوره های زبان باشه چون عالیه

    پاسخ
  55. نیکی رحمانی
    نیکی رحمانی گفته:

    سلام وقت شما بخیر ببخشید موسسه ایران اروپا شعبه دیگه ی هم داره یا فقط همین آدرس هستش؟

    پاسخ
  56. محیا
    محیا گفته:

    سلام و عرض ادب ببخشید من بخاطر ساعت کاری که دارم نمیتونم در طول روز کلاس بیام شما ساعتی ندارید که آخر وقت باشه؟

    پاسخ
  57. اسکوئی
    اسکوئی گفته:

    سلام روز خوش چه کتاب های برای سطح مبتدی و متوسط تدریس میشه؟

    پاسخ
  58. سارینا
    سارینا گفته:

    سلام من کلاس های خصوصی آنلاین شرکت کردم فوق العاده عالی بود و تمام قابلیت های کلاس های حضوری رو داشت

    پاسخ
  59. مژگان
    مژگان گفته:

    سلام و عرض ادب آیا تعیین سطح آنلاین برای شرکت در کلاس های خصوصی قابل استفاده هست؟

    پاسخ
  60. رضا
    رضا گفته:

    خیلی راضی هستم استفاده بروز از کتاب ها و نرم افزارهای کمک آموزشی روز دنیا و ارائه کارنامه پایان ترم

    پاسخ
  61. قنبری
    قنبری گفته:

    سلام وقت بخیر بنده راهم دوره بخوام برای تعیین سطح حضوری بیام به صورت آنلاین هم میشه؟

    پاسخ
  62. ترانه
    ترانه گفته:

    یه استاد خوب میتونه از یه زبان آموز صفر یا مبتدی یه زبان آموز حرفه یه تربیت کنه که آموزشگاه زبان ایران اروپا این ویژگی رو داره

    پاسخ
  63. کاووسی
    کاووسی گفته:

    برخورد پرسنل و امکانات آموزشگاه نمره بیست میدم چون واقعا عالی که باعث میشه با آرامش خاطر در محیط باشیم

    پاسخ
  64. دانیال
    دانیال گفته:

    روز خوش خسته نباشید عذر میخوام کلاس های آنلاین در چه پلتفرم های برگزار میشه؟

    پاسخ
  65. مظلومی
    مظلومی گفته:

    وقت شما بخیر بنده قصد دارم کلاس های حضوری موسسه رو شرکت کنم به چه نحو ه ی هست ثبت نام و چه مدارکی احتیاج هست؟

    پاسخ
  66. ترابی
    ترابی گفته:

    تجربه شخصی من میگم موسسه ایران اروپا خیلی بهتر از جایی دیگه هست چون تجربه آموزشگاه های دیگه هم دارم که به نظرم ایران اروپا نسبت به اونا یه چیز دیگه هست

    پاسخ
  67. سیاوش
    سیاوش گفته:

    اگر به دنبال موسسه ای هستید که واقعا یه چیزی از زبان یاد بگیرید موسسه ایران اروپا بهترینه استادهاش واقعا خوبن و خیلی متفاوت درس میدن

    پاسخ
  68. ناصر
    ناصر گفته:

    سلام وقت بخیر شرکت در این دوره ها چه مدارکی احتیاج داره اگر ممکنه بگید ممنون

    پاسخ
  69. بابک
    بابک گفته:

    برای استفاده از کامپیوتر در شرکت از کلاس ها باید وب کم و هندزفری استفاده کنیم

    پاسخ
  70. اسماعیلی
    اسماعیلی گفته:

    سلام روزخوش میخواستم بدونم هزینه این دوره ها چقدر هست چطور میتونم اطلاع داشته باشم

    پاسخ
  71. صادقی
    صادقی گفته:

    مدرکی که بهمون در آخر ارائه میشه برای جاهای دیگه هم استفاده میشه کرد؟

    پاسخ
  72. کیوان شمسی
    کیوان شمسی گفته:

    یکی از بی رقیب ترین آموزشگاه هاست نحوه ی آموزش واقعا عالی برگزاری دوره های گروهی و خصوصی

    پاسخ
  73. ثریا
    ثریا گفته:

    سلام و عرض ادب خدمت شما میخوام بدونم کلاس های رفع اشکال کمکی هم دارید؟و هزینه جدا داره با از اون یا نه رایگان برگزار میشه؟

    پاسخ
  74. بهناز
    بهناز گفته:

    من سطح زبانم در حاضر Elementary هست میخواستم که به صورت آنلاین کلاس فشرده بردارم تا سطحم یکم بالاتر یره ممنون میشم راهنمای کنید

    پاسخ
  75. سلطانی
    سلطانی گفته:

    سلام من میخوام در Speaking وlistening مهارت خوبی به دست بیارم میشه راهنمایی کنید

    پاسخ
  76. فاطمه
    فاطمه گفته:

    سلام من خیلی تحقیق کردم تا با ایران اروپا آشنا شدم کارشون عالی حرف نداره زبانم خیلی خوب شده

    پاسخ
  77. فاطمه
    فاطمه گفته:

    سلام وقت بخیر من چندسال پیش اصلا زبانم خوب نبود از وقتی که چندترم فشرده کلاس های زبان اروپا رو شرکت کردم فوق العاده زبانم خوب شده

    پاسخ
  78. لاله مشایخی
    لاله مشایخی گفته:

    من موسسه ایران اروپا میرم خیلی راضی هستم استادهای که داره نحوه ی برخورد و تدریس و متد آموزشی خیلی خوبی هم داره

    پاسخ
  79. سعید
    سعید گفته:

    ایران اروپا شک نکنید با اطمینان کامل بهتون میگم اگر با برنامه ایران اروپا جلو برید دانش زبانتون خیلی سریع به سطح بالا می رسه

    پاسخ
  80. عسل فرهادی
    عسل فرهادی گفته:

    من محل کارم نزدیک هست به موسسه عالی الان دو ترم که دارم میرم زبانم خوب شده خیلی راضیم

    پاسخ
  81. بنیتا
    بنیتا گفته:

    ایران اروپا مبرم آموزشگاه خیلی خوبیه قیمت ها خیلی مناسب هست نسبت به جاهای دیگه و خدماتی که میدن واقعا مناسب‌ هست نسبت به هزینه

    پاسخ
  82. طاهره
    طاهره گفته:

    سلام روزبخیر کلاس های خصوصی ایران اروپا در چه روزها و ساعت های برگزار میشه؟

    پاسخ
  83. آرین
    آرین گفته:

    آیا تخفیف های کلاس های عمومی شامل کلاس های خصوصی هم میشن؟

    پاسخ
  84. آرمان
    آرمان گفته:

    وقت شما بخیر آیا تخفیف های کلاس های عمومی موسسه ایران اروپا شامل کلاس های خصوصی هم میشه یا فقط برای کلاس های عمومی هستش؟

    پاسخ
  85. رفیعی
    رفیعی گفته:

    سلام خسته نباشید میخواستم بدونم اساتید متفاوت هستن و در هر سطح و دوره عوض میشن؟

    پاسخ
  86. محمدی
    محمدی گفته:

    سلام بیشتر اساتید شما خانم هستن یا آقا؟ بعد شهریه کلاس ها با تعداد زبان آموزان متفاوت هست یا یکسان؟

    پاسخ
  87. گودرزی
    گودرزی گفته:

    با سلام کلاس های خصوصی به صورت تک نفره برگزار میشه؟بعد لهجه ای که در ایران اروپا یاد می گیرند به چه صورت هست با لهجه یاد میگیریم

    پاسخ
  88. سبحانی
    سبحانی گفته:

    سلام و عرض ادب یک سوال داشتم در پایان دوره های زبان عمومی کلاس زبان مدرک هم میدید؟

    پاسخ
  89. طاهروردی
    طاهروردی گفته:

    سلام روز بخیر ببخشید چه مدت زمانی تا تاریخ پرداخت برای استفاده از جلسات حضوری وقت داریم؟

    پاسخ
  90. فرشاد
    فرشاد گفته:

    وقت بخیر آیا علاوه بر کتاب های اصلی کتاب های جانبی برای رفع نیاز دانشجویان در مهارت های مختلف تدریس می شوند؟

    پاسخ
  91. مردانپور
    مردانپور گفته:

    چقدر طول می کشه تا من از سطح ابتدایی به نمره مد نظر در آزمون آیلتس برسم؟

    پاسخ
  92. هانیه
    هانیه گفته:

    من شاغل هستم و زمان کمی برای شرکت در کلاس ها دارم آیا برای من هم برنامه در نظر گرفته می شود؟

    پاسخ
  93. حسام
    حسام گفته:

    آیا امکان شرکت در کلاس های خصوصی آموزش آیلتس برای من وجود دارد؟

    پاسخ
  94. االهه
    االهه گفته:

    سلام وقت شما بخیر درآزمون آیلتس نمره ۸ احتیاج دارم آیا دوره های برای این که بتونم این نمره رو در آزمون آیلتس بگیرم وجود داره؟

    پاسخ
  95. الهام
    الهام گفته:

    وقت بخیر بنده فعلا قصد شرکت در آزمون آیلتس را ندارم آیا کلاس ها برای من مفید هستند؟

    پاسخ
  96. یاوری
    یاوری گفته:

    من میخوام در آزمون آیلتس شرکت کنم باید سطح زبان عمومی من بالا باشه یا متوسط رو به بالا

    پاسخ
  97. چکامه
    چکامه گفته:

    نوع امتحان گرفتن که روز امتحان به اجبار هماهنگ تو یه تاریخ نیست اگر ضعیف باشید پیگیرن که بهتر بشید کلا بگم خیلی عالیه این موسسه

    پاسخ
  98. کاظمی
    کاظمی گفته:

    فضای یادگیری به نظرم خیلی مهمه که استرس زا نباشه که محیط کلاس های ایران اروپا واقعا عالی

    پاسخ
  99. امیری
    امیری گفته:

    من پنج سال میشه که ایران اروپا میرم و کاملا راضی هستم مکالمه و گرامر نسبتا قوی دارم قیمت هاشونم مناسب هستند

    پاسخ
  100. جوادی
    جوادی گفته:

    موسسه ایران اروپا عالی من خیلی راضیم نظم و مدیریت اساتید ش که تدریس انجام میدن خیلی خوب هست

    پاسخ
  101. سوگند
    سوگند گفته:

    یکی از بهترین موسسه های هست که تو عمرم دیدم از همه نظر عالی نحوه ی تدریس اساتید و همچنین فضای خوده آموزشگاه

    پاسخ
  102. الهام سعیدی
    الهام سعیدی گفته:

    من کلاس زبان که میخواستم ثبت نام کنم بطور اتفاقی با موسسه زبان ایران اروپا آشنا شدم الانم خیلی راضیم خیلی پشرفت کردم

    پاسخ
  103. تیموری
    تیموری گفته:

    سلام وقت بخیر من میخوام بگم چند ترم این موسسه شرکت کردم تو همون مقدار کم و چند ترم فشرده سطح زبان کلی بالا رفت

    پاسخ
  104. فاطمه
    فاطمه گفته:

    من زبانم خوبه تقریبا ولی تو صحبت کردن یک مقدار ضعیف هستم الان میخوام موسسه ایران اروپا ثبت نام کنم میشه راهنمایی کنید

    پاسخ
  105. شهاب
    شهاب گفته:

    من یک سوال داشتم میخوام بدونم امروز من ثبت نام کردم و هزینه کلاس ها رو هم پرداخت کردم فقط نمیدونم کلاس ها از چه تاریخی شروع میشه

    پاسخ
  106. شهاب
    شهاب گفته:

    دوره کلاس های آنلاین رو میشه بگید برای چه کسانی بیشتر مناسب هست یعنی من که مبتدی هستم میتونم کلاس آنلاین ثبت نام کنم ؟

    پاسخ
  107. مسعود
    مسعود گفته:

    سلام وقت بخیر من خیلی برام مهمه که بتونم راحت و روان صحبت کنم میشه راهنمایی کنید چه دوره ای رو باید بگذرونم؟

    پاسخ
  108. طاها
    طاها گفته:

    من خیلی راضیم از موسسه ایران اروپا چون چندسال پیش که کلاس هام تموم شد فوق العاده زبانم خوب شد من که قبلا هیچ از زبان نمیدونستم

    پاسخ
  109. میرزایی
    میرزایی گفته:

    سلام خسته نباشید من تا حالا نمیدونستم که با گوش دادن هم میشه زبان رو تقویت کرد و بعد از خوندن مطالب شما شروع کردم به گوش دادن موسیقی انگلیسی الان خیلی بهتر شده زبانم

    پاسخ
  110. ابوالفضل
    ابوالفضل گفته:

    سلام بهترین موسسه زبان ایران هست ایران اروپا من که خیلی قبولش دارم چون من زبانم زیر صفر بود و با دو سه ترم کلاس های فشرده کلا سطح زبانم تغییر کرد

    پاسخ
  111. کامران
    کامران گفته:

    روز شما بخیر خواستم بدونم آزمون آیلتس کامپیوتری بهتره یا کتبی؟آیا سرعت تایپ بالا هم در آزمون آیلتس تاثیر داره؟

    پاسخ
  112. رسول
    رسول گفته:

    سلام و عرض ادب بنده خیلی راضیم از آموزشگاه ایران اروپا هفته پیش ترمم ۴ تموم کردم و میخوام ادامه بدم حتما

    پاسخ
  113. مهتابی
    مهتابی گفته:

    روز خوش خواستم تشکر کنم از شما و تیم حرفه ای شما من دو ترم تا الان کلاس ها رو شرکت کردم و واقعا راضی هستم هم از نحوه ی آموزش و هم از محیط موسسه

    پاسخ
  114. سمیرا
    سمیرا گفته:

    مواردی که برای تقویت اسپیکینگ از طریق لیسینک گفتین خیلی واسم جالب بود و همچنین کاربرد زیادی در تقویت زبانم داشت.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *