آزمون آیلتس

چرا آزمون ماک آیلتس آزمایشی مهم است

در سراسر جهان، آزمون‌هایی وجود دارند که می‌توانند سرنوشت یک نفر را تغییر دهند. به همین دلیل بیشتر افرادی که قصد موفقیت در این آزمون‌ها را دارند، در آزمون‌های شبیه ساز و آزمایشی زیادی پیش از آزمون اصلی شرکت می‌کنند. یکی از این آزمون‌های مهم، آزمون آیلتس است. به آزمون آزمایشی آیلتس، آزمون ماک آیلتس گفته می‌شود. در این مقاله قصد داریم شما را با اهمیت شرکت در این آزمون‌ها آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

آزمون ماک آیلتس

آزمون ماک آیلتس

آزمون آیلتس چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کلیه زبان‌های جهان دارای آزمون‌هایی هستند که سطح درک و مهارت‌های شما را می‌سنجند. یکی از معتبرترین آزمون‌های مربوط به زبان انگلیسی، آزمون آیلتس می‌باشد. نمره این آزمون ملاک بسیار مهمی برای اطمینان از تسلط افراد روی زبان انگلیسی می‌باشد. معمولا افرادی که قصد سفر به کشورهای خارجی و مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان را دارند، برای این آزمون ثبت نام می‌کنند. البته این به معنای اختصاصی بودن این آزمون برای این افراد نیست و هر کسی می‌تواند در این آزمون شرکت نماید.

آزمون ماک آیلتس چیست؟

آزمون ماک آیلتس یا آزمون آزمایشی آیلتس، شامل یک آزمون می‌شود که شما می‌توانید پیش از شرکت در آزمون آیلتس در آنها شرکت نمایید تا سطح مهارت خود را بسنجید. امروزه موسسات زیادی در سراسر جهان وجود دارند که این آزمون‌ استاندارد را  برگزار می‌کنند.

بخش‌های مختلف آزمون ماک آیلتس

بخش‌های مختلف آزمون ماک آیلتس مشابه با آزمون اصلی می‌باشد. به همین دلیل این آزمون از 4 بخش زیر تشکیل شده است:

  • listening: 40 سوال در30 دقیقه
  • writing: 2 متن با حداقل 150 و 250 کلمه در 60 دقیقه
  • reading: 40 سوال در 60 دقیقه
  • speaking: یک مصاحبه 15 الی 20 دقیقه‌ای
ساختار آزمون آزمایشی آیلتس

ساختار آزمون آزمایشی آیلتس

فواید شرکت در آزمون ماک آیلتس چیست؟

شرکت در آزمون ماک آیلتس فواید بیشماری دارد. در ادامه این بخش به مهمترین فواید شرکت در این آزمون‌ها خواهیم پرداخت.

سنجش میزان یادگیری

بسیاری از افرادی که قصد شرکت در آزمون‌های آیلتس و تافل را دارند، در کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی مختلفی شرکت می‌کنند تا سطح مطالب آموخته شده خود را بالاتر ببرند. با این وجود بسیاری از این دوره‌ها فاقد یک آزمون نهایی که شبیه به آزمون آیلتس باشد، هستند. به همین دلیل با وجود اینکه این افراد در کلاس‌های مختلفی شرکت کرده‌اند اما معیار مناسبی برای سنجش میزان اثربخشی این کلاس‌ها ندارند. شرکت در آزمون ماک آیلتس یکی از بهترین راه حل‌ها جهت بررسی میزان یادگیری در این افراد می‌باشد.

تشخیص نقاط قوت و ضعف

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های شرکت کردن در آزمون ماک آیلتس، امکان تشخیص نقاط قوت و ضعف می‌باشد. تقریبا تمامی موسساتی که آزمون آزمایشی آیلتس را برگزار می‌کنند، پس از اتمام آزمون، به شما یک کارنامه ارائه می‌کنند که در آن بخش‌های مختلف آزمون شما مورد بررسی قرار گرفته است. داده‌های این کارنامه به خوبی نقاط قوت و ضعف شما را مشخص می‌کنند. در ادامه با توجه به نتایج این آزمون، شما می‌توانید نحوه برنامه ریزی خود را به شکلی تغییر دهید که نقاط ضعفتان بهبود یابند و نقاط قوت‌تان نیز بیش از پیش تقویت شوند.

آزمون آیلتس

آزمون آیلتس

قرار گرفتن در شرایط آزمون آیلتس و کاهش استرس

اضطراب بیش از حد یکی از شایع ترین دلایلی است که افراد مختلف موفق به کسب نمره قابل قبول در آزمون آیلتس نمی‌شوند. یکی از مهم‌ترین دلایل شرکت در آزمون آزمایشی، قرار گرفتن در شرایط مشابه با آزمون اصلی و آشنا شدن با روتین آزمون است. تقریبا تمامی افرادی که در آزمون ماک آیلتس شرکت می‌کنند، استرس کمتری را هنگام شرکت در آزمون اصلی تجربه می‌کنند. این اتفاق به علت قرار گرفتن این افراد در شرایط مشابه با شرایط آزمون رخ می‌دهد.

آشنایی با قالب سوالات در آزمون ماک آیلتس

یکی از مهم‌ترین دلایلی که شرکت کردن در آزمون ماک آیلتس را به یکی ازمهم‌ترین کارها پیش از شرکت در آزمون آیلتس تبدیل می‌کند، آشنایی با قالب سوالات آزمون است. این آزمون از 4 بخش شامل بخش شنیداری (listening)، گفتاری (speaking)، خواندنی (reading) و نوشتاری (writing) تشکیل شده است. در هر یک از این بخش‌ها، انواع مختلفی از سوالات وجود دارند که مهارت‌های تلفظی، درک معنی کلمات و گرامری شما را به چالش می‌کشند.

بهبود مدیریت زمان با شرکت در آزمون ماک

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های شرکت در آزمون ماک آیلتس ، آشنایی با جدول زمان بندی بخش‌های مختلف آزمون و تقویت مهارت مدیریت زمان شما می‌باشد.با شرکت کردن در این آزمون‌های آزمایشی شما می‌توانید به مرور زمان و با کسب تجربیات بیشتر، زمان آزمون را به شکلی معتدل در میان سوالات بخش‌های مختلف تقسیم کنید. البته لازم به ذکر است که بخش‌های مختلف آزمون آیلتس دارای زمان جداگانه می‌باشند و شما نمی‌توانید از زمانی که در یک بخش اضافه می‌آورید در سوالات بخش دیگر استفاده کنید. همچنین آزمون گفتاری که به صورت جداگانه از بخش‌های دیگر برگزار می‌شود نیز دارای یک تایم اختصاصی است که در روز آزمون، ممتحن آن را به اطلاع شما خواهد رساند.

مدیریت زمان

مدیریت زمان

قبولی با هزینه کمتر

همانطور که می‌دانید، با افزایش قیمت دلار در کشورمان هزینه شرکت در آزمون‌های بین المللی به شکل زیادی افزایش یافته است و امروزه این مبلغ علی‌الحساب تا 8 میلیون و 990 هزار تومان رسیده است.  بسیاری از افراد نمی‌توانند چندین بار از پس این مبلغ نسبتا زیاد بر بیایند. به همین دلیل این افراد ترجیح می‌دهند تنها زمانی در آزمون آیلتس شرکت کنند که شانس کسب نمره دلخواه خود را بسیار بالا ببینند. شرکت کردن در آزمون ماک هزینه بسیار کمتری نسبت به آزمون اصلی دارد. به همین دلیل همه شرکت کنندگان در آزمون آیلتس با شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس می‌توانند مهارت‌های خود را بسنجند و با خیال راحت از کسب نمره قبولی در آزمون اصلی ثبت نام کنند. لازم به ذکر است که هزینه آزمون آزمایشی آیلتس در موسسات گوناگون، کمی متفاوت است.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم که مهم‌ترین دلایل شرکت در آزمون ماک آیلتس را برای شما بازگو کنیم. با این وجود شرکت در این آزمون‌ها اجباری نیست و قبولی شما بدون شرکت در این آزمون‌ها غیر ممکن نیست. با این حال شما می‌توانید با یک هزینه جزئی و شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس ، شانس کسب نمره قابل قبول را در آزمون اصلی افزایش دهید.

به این محتوا امتیاز دهید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *