آزمون ماک آیلتس

مقایسه آزمون ماک آیلتس با آزمون اصلی آیلتس

آزمون آیلتس یکی از مهم‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی است که مدرک آن برای فعالیت در بسیاری از دانشگاه‌ها و شرکت‌های معتبر جهان یک شرط اساسی می‌باشد. آزمون ماک آیلتس، همان آزمون شبیه ساز آیلتس می‌باشد که جهت کسب آمادگی‌های لازم برای شرکت کنندگان این آزمون طراحی شده است. در این مقاله قصد داریم این آزمون را با آزمون‌ آیلتس مقایسه نماییم. بنابراین اگر قصد شرکت در این آزمون‌ها را دارید با ما همراه باشید.

آزمون ماک آیلتس

آزمون ماک آیلتس

شباهت‌های آزمون ماک آیلتس با آزمون آیلتس

آزمون ماک آیلتس یک آزمون استاندارد و مناسب برای کسب آمادگی جهت شرکت در آزمون اصلی می‌باشد. به همین علت آزمون ماک باید شباهت‌های بسیار زیادی با آزمون اصلی داشته باشد. در ادامه این بخش به این شباهت‌ها خواهیم پرداخت.

ساختار آزمون

مهم‌ترین لازمه استاندارد بودن یک آزمون شبیه‌سازی، ساختار مشابه آن با آزمون اصلی می‌باشد. اگر در گذشته در آزمون‌های آزمایشی کنکور شرکت کرده باشید، می‌دانید که در آزمون‌های جامع، تعداد و تایم سوالات با کنکور سراسری یکسان می‌باشد. آزمون ماک آیلتس نیز همین شرایط را دارا می‌باشد. یعنی تعداد سوالات، انواع سوالات و نحوه پاسخ دهی به آنها کاملا مشابه آزمون آیلتس می‌‍‌باشد.

آزمون ماک آیلتس همانند آزمون آیلتس از 4 بخش لیسنینگ (مهارت شنیداری)، رایتینگ (مهارت نوشتاری)، ریدینگ (مهارت خواندن) و اسپیکینگ (مهارت گفتاری) تشکیل شده است. تمامی بخش‌های این آزمون، به غیر از بخش گفتاری، در یک روز و پشت سر هم برگزار می‌شوند. تعداد سوالات و زمان هر بخش از این سوالات کاملا مشابه آزمون اصلی می‌باشد.در ادامه می‌توانید بخش‌های مختلف این دو آزمون را مشاهده نمایید.

  • 40 سوال مهارت لیسنینگ در 4 بخش طی مدت زمان 30 دقیقه
  • 40 سوال ریدینگ در 3 بخش طی مدت زمان 60 دقیقه
  • 400 کلمه رایتینگ در قالب 2 متن با موضوعات مختلف در 60 دقیقه
  • یک مصاحبه تشکیل شده از 3 بخش برای ارزیابی مهارت اسپیکینگ در حضور ممتحن
بخش‌های مختلف آزمون ماک آیلتس

بخش‌های مختلف آزمون ماک آیلتس

شرایط آزمون

یگی دیگر از مهم‌ترین لازمه‌های استاندارد بودن یک آزمون شبیه‌ساز، شرایط مشابه آن با آزمون اصلی می‌باشد. اگر در گذشته در آزمون‌های آزمایشی کنکور شرکت کرده باشید، می‌دانید که در آزمون‌های جامع، شرایط برگزاری آزمون با کنکور سراسری تقریبا یکی می‌باشد. آزمون ماک آیلتس نیز همین شرایط را دارد. یعنی این آزمون‌ها در موسسات خاص، با رعایت فاصله مناسب بین داوطلبان، با حضور مراقبین آموزش دیده، با دفترچه سوالات جداگانه برای هر بخش و همچنین جدول زمان بندی برگزار می‌گردد. به همین دلیل داوطلبان با شرکت در این آزمون‌ها نه تنها با ساختار آزمون اصلی آشنا می‌شوند بلکه در شرایط مشابه با آزمون نیز قرار می‌گیرند و از اضطراب آنها کاسته می‌شود. البته امروزه آزمون ماک آنلاین نیز توسط بسیاری از موسسات طراحی و برگزار می‌شود که از این مزایا برخوردار نیست و صرفا ساختار مشابهی با آزمون اصلی دارد.

تفاوت‌های آزمون ماک آیلتس و آزمون آیلتس

آزمون ماک آیلتس یک آزمون شبیه‌سازی برای شرکت کنندگان آزمون آیلتس می‌باشد که علاوه بر شباهت‌ها، تفاوت‌هایی نیز با این آزمون دارد. در ادامه این بخش به مهم‌ترین تفاوت‌های این دو آزمون خواهیم پرداخت.

هزینه آزمون ماک و آزمون آیلتس

 

آزمون آیلتس یک آزمون بین المللی است که در سراسر جهان برگزار می‌شود. به همین علت این آزمون دارای یک قیمت بر پایه دلار در همه کشورها می‌باشد. این آزمون در بیشتر کشورهای جهان با میانگین قیمت 250 دلار برگزار می‌گردد.  این مبلغ برای کسانی که در خارج از ایران زندگی می‌کنند، یک قیمت مناسب تلقی می‌شود. اما اگر بخواهیم قیمت این آزمون را به واحد پول ایران تبدیل کنیم، معادل پس انداز چندماه یک جوان ایرانی خواهد شد. بنابراین منطقی است تا زمانی که از قبولی خود در آزمون اطمینان ندارید، برای این آزمون اقدام نکنید. زیرا با هر بار شرکت در این آزمون، باید مجددا این مبلغ را صرف نمایید. بهترین راه برای اطمینان از کسب نمره قبولی برای شما، شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس می‌باشد. شما می‌توانید با شرکت در این آزمون که تنها چند صد هزار تومان هزینه دارد، از ضرر حدودا 10 میلیون تومانی جلوگیری کنید.

پرداخت هزینه آزمون ماک آیلتس

پرداخت هزینه آزمون ماک آیلتس

سوالات آزمون

درست است که ساختار سوالات آزمون ماک آیلتس با ساختار آزمون اصلی یکی است، اما خود این سوالات کاملا متفاوت با آزمون اصلی هستند. یعنی شما نمی‌توانید با حفظ کردن پاسخ این سوالات نمره قبولی خود را تضمین کنید. این سوالات در واقع سوالات استاندارد طراحی شده در آزمون‌های پیشین هستند و بسیار بعید است که از دو سوال 100 درصد مشابه در دو آزمون آیلتس متفاوت استفاده شود. با این حال پاسخ دهی به سوالات این آزمون می‌تواند نشان دهنده توانایی شما در پاسخدهی به سوالات آزمون اصلی باشد.

همچنین درجه سختی سوالات آزمون ماک آیلتس می‌تواند کمی متفاوت با درجه سختی آزمون اصلی باشد. به همین علت یک اختلاف یک تا یک و نیم نمره‌ای بین آزمون ماک و آزمون آیلتس کاملا طبیعی است. پیشنهاد ما این است که چندین بار پیش از آزمون اصلی در این آزمون‌ها شرکت کنید و با توجه به میانگین نمرات خود تصمیم به شرکت یا عدم شرکت در آزمون اصلی بگیرید. این کار می‌تواند اختلاف نمره آزمون ماک و آزمون اصلی را به طور چشمگیری کاهش دهد.

کارنامه تحلیلی آزمون ماک

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های آزمون ماک آیلتس نسبت به آزمون اصلی، ارائه کارنامه تحلیلی از تمامی بخش‌های آزمون می‌باشد. کارنامه تحلیلی عملکرد شما را در بخش‌های مختلف آزمون ارزیابی کرده و به شما کمک می‌کند تا نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید. با توجه به تحلیل‌های ارائه شده در این کارنامه، شما امکان برنامه ریزی درست و اصولی برای عملکرد بهتر در آزمون اصلی را خواهید داشت.

کارنامه تحلیلی ماک آیلتس

کارنامه تحلیلی ماک آیلتس

ارائه مدرک

آزمون ماک آیلتس یک آزمون آزمایشی است و جنبه رسمی ندارد. به همین دلیل مدرک و گواهی معتبری برای شرکت در این آزمون‌ها به شما ارائه نخواهد شد. این آزمون تنها به شما نشان می‌دهد که در صورت شرکت در آزمون اصلی باید حدودا انتظار چه نمراتی را بکشید. اگر قصد دریافت مدرک آیلتس را دارید، باید در آزمون اصلی شرکت کنید و نمره قبولی خود را دریافت کنید.

کلام آخر

شرکت کردن در آزمون ماک آیلتس می‌تواند یک قدم بزرگ برای کسب موفقیت در آزمون آیلتس باشد. شما می‌توانید از همین حالا در آزمون ماک شرکت کنید و آمادگی خود را برای آزمون آیلتس بسنجید.

2.5/5 - (2 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *