آزمون تافل

مقایسه آزمون تافل و آزمون ماک آیلتس آزمایشی

تا امروز افراد زیادی از ما سوال پرسیده اند که به صورت دقیق، مهم ترین تفاوت آزمون ماک آیلتس و تافل چیست؟ اصلا چرا ما باید نسبت به شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس اقدام نماییم؟ مسلما یکی از مباحث پر اهمیتی که کاربران قبل از اقدام برای مهاجرت باید به آن توجه کنند، وضعیت زبان است. اقدام برای دریافت مدرک زبان، مزایای گسترده ای را به همراه خواهد داشت. آزمون های ویژه ای همچون آزمون ماک آیلتس و آزمون تافل از جمله مواردی به حساب می آیند که کاربران آنها را برای سنجش و بررسی سطح زبان خود مورد استفاده قرار می دهند. امروز ما قصد داریم تا به چیستی و تفاوت های آزمون ماک آیلتس و آزمون تافل نگاهی بیندازیم. پس در ادامه با ما همراه شوید.

آزمون آزمایشی آیلتس

آزمون آزمایشی آیلتس

آزمون ماک آیلتس چیست؟

بیایید مقایسه را با بررسی دقیق چیستی آزمون ماک آیلتس شروع کنیم. به صورت کلی، آزمون ماک آیلتس یکی از تست های آمادگی برگزار شده برای افزایش اطلاعات داوطلبان در مورد امتحان آیلتس به حساب می آید. این آزمون شبیه سازی شده به شما اجازه می دهد تا وضعیت خود را قبل از اقدام برای شرکت در امتحان اصلی مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید.

 به خاطر داشته باشید که نمره کسب شده در آزمون ماک آیلتس، نمره ای نیست که در مدرک درج می شود! این نمره حتی برای محاسبه نمره آیلتس اصلی هم مورد استفاده قرار نمی گیرد. همانطور که گفتیم، تنها کاربرد ماک برای اطلاع یافتن داوطلبین از شرایطشان می باشد. امروزه مراکز زیادی هستند که نسبت به برگزاری آزمون ماک اقدام می نمایند. برای کسب بیشترین بازدهی ممکن از شرکت در این امتحان، شما لزوما باید خدمات بهترین تیم های ایرانی یا خارجی فعال در این زمینه را مورد استفاده قرار دهید تا با مشکلی مواجه نشوید.

بررسی اجزای مختلف آزمون ماک آیلتس

حتما شما هم از خود می پرسید که به صورت دقیق، آزمون ماک آیلتس چه قسمت ها و اجزایی را در خود جای داده است؟ همچون آزمون عادی آیلتس، امتحان شبیه سازی شده ماک هم می تواند نسبت به بررسی اطلاعات مختلف متقاضیان اقدام نماید. اولین قسمت این آزمون، به موارد عمومی یا جنرال اشاره می کند. آزمون ماک جنرال دو قسمت اصلی یعنی شفاهی و کتبی دارد. متقاضیانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند، باید به سوالات Listening، Reading و Writing طی 3 ساعت پاسخ دهند. ماک تست های مربوط به Speaking را نیز در خود جای داده است اما در یک بازه زمانی دیگر اجرا می شود.

اجزای مختلف این آزمون

اجزای مختلف این آزمون

دومین قسمت پر اهمیت آزمون ماک آیلتس، به تست های آکادمیک اشاره دارد. آزمون آکادمیک برای افرادی مورد استفاده قرار می گیرد که به دنبال تحصیل در کشور های انگلیسی زبان هستند. سطح سوالات این آزمون دقیقا برابر با امتحان آیلتس اصلی بوده و تیم های فعال در زمینه برگزاری آن هم با کیفیت بالایی نسبت به تصحیح اقدام می نمایند. دقیقا همچون آزمون جنرال، داوطلبانی که این تست را پشت سر می گذارند باید به سوالات Listening، Reading و Writing به صورت کامل پاسخ دهند.

آزمون تافل چیست؟

حال که با آزمون ماک آیلتس به صورت دقیق آشنا شدیم، بیایید تا چیستی و ویژگی های آزمون تافل را زیر ذره بین قرار دهیم. به صورت کلی، تافل یکی دیگر از آزمون های مطرح برگزار شده برای ارائه مدرک معتبر زبان به حساب می آید که ویژگی های مثبت زیادی را در خود جای داده است. تافل یا TOFEL در همه کشور های انگلیسی زبان به رسمیت شناخته می شود. به عقیده خیلی از کارشناسان، این آزمون رقیب جدی آیلتس به حساب می آید. در صورتی که متقاضیان بتوانند نمره مورد نیاز را از تافل کسب کنند، روند مهاجرتشان خیلی راحت تر خواهد شد.

اعتبار آزمون تافل برابر با 2 سال می باشد. یعنی پس از 2 سال، شما باید مجددا نسبت به شرکت در امتحان و کسب مدرک جدید اقدام نمایید. این آزمون حاوی قسمت های مختلف بوده و سوالات استاندارد زیادی را در خود جای داده است. اگر شما هم به دنبال یک مدرک زبان معتبر برای مهاجرت هستید، با خیال راحت می توانید از تافل هم استفاده کنید.

آزمون تافل

آزمون تافل

بررسی اجزای مختلف آزمون تافل

همچون آزمون ماک آیلتس، تافل هم قسمت های زیادی را در خود جای داده است. این آزمون به بررسی مباحث جنرال یا عمومی می پردازد. قسمت عمومی تافل از چند زیر شاخه اصلی یعنی ریدینگ، لیسنینگ، اسپیکینگ و رایتینگ تشکیل شده است. همانطور که از نام این اجزا پیداست، هر کدام از آنها یکی از مهارت های چهارگانه خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن را مورد بررسی قرار می دهند. پس از اتمام هر بخش، داوطلبان می توانند 10 تا 15 دقیقه استراحت نمایند و وارد قسمت بعدی شوند. به خاطر داشته باشید که آزمون تافل شهرت کمتری در مقایسه با آیلتس داشته و همین مسئله هم باعث شده تا خیلی از کاربران، به استفاده از آن علاقه ای نداشته باشند. بر خلاف آزمون های خاصی همچون آیلتس، تافل حاوی تست های آکادمیک و خاص نیست. همین مسئله هم باعث شده تا روند شرکت در آن ساده تر شود.

آزمون ماک آیلتس یا تافل؛ کدام یک بهتر است؟

حال که مباحث مقدماتی را پشت سر گذاشتیم، بیایید به یک جمع بندی در مورد آزمون ماک آیلتس و تافل برسیم. همانطور که گفته شد، آزمون ماک آیلتس برای ارائه مدرک معتبر زبان یا سنجش وضعیت متقاضیان مورد استفاده قرار نمی گیرد! آزمون ماک، آزمایشی بوده و فقط به داوطلبین اجازه می دهد تا با پرداخت هزینه ای معقولانه، وضعیت خود را مورد بررسی قرار دهند.

البته که میان آزمون تافل و ماک آیلتس تفاوت های دیگری هم دیده می شود. به عنوان مثال، نحوه محاسبه نمره و مدت زمان اعتبار این دو مدرک، با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند. اگر شما به دنبال مهاجرت کاری یا تحصیلی هستید، بهتر است به سایت کشور مقصد خود مراجعه کنید و ببینید که از نظر آنها، کدام یک از این دو آزمون اعتبار بیشتری دارند.

2.7/5 - (7 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *