معرفی 6 نرم‌ افزار یادگیری زبان انگلیسی

اگر به هر دلیلی نمی‌توانید یا فرصت نمی‌کنید در آموزشگاه‌ های زبان به یادگیری زبان بپردازید، استفاده از یک برنامه یادگیری زبان انگلیسی یا بعبارتی نرم‌ افزار یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند یکی از انتخاب‌های شما باشد. توصیه ما این است که از تأثیر تکنولوژی بر فرآیند یادگیری زبان انگلیسی غافل نشوید. اگر شما هم جزء کسانی هستید که معتقدید که تنها کتاب می‌تواند نیازهای مطالعاتی شما را برطرف کند، باید بگوییم که این گفته اشتباه است.

کتاب ممکن است خوراک مطالعاتی شما را تأمین کند ولی آیا می‌تواند در یادگیری مکالمهٔ صحیح و بدون مشکل به شما کمک کند؟ آیا کتاب می‌تواند مهارت‌ های شنیداری شما را تقویت کند؟ چه نرم‌ افزاری برای یادگیری زبان انگلیسی بهتر است؟ در این نوشته تلاش کرده‌ایم به این پرسش‌ها پاسخ دهیم؛ با ما همراه باشید!

در این مقاله سعی داریم تعدادی از نرم‌ افزار های معروف یادگیری آنلاین زبان انگلیسی را به شما معرفی کنیم و ویژگی‌های آنها را برای شما تشریح کنیم. برخی از آنها نرم‌ افزارهای معروفی هستند که احتمالا اسامی آن‌ها را شنیده‌اید. برخی هم ناشناخته‌تر هستند ولی قابلیت‌های منحصر به‌ فرد و ویژه‌ای دارند که آن‌ها را از بقیه متمایز می‌کند.

دانلود و استفاده از این نرم افزارها معمولا رایگان است و بعضی از آنها برای ارئه خدمات ویژه خود ممکن است از شما پول بخواهند. اما نگران نباشید! به احتمال خیلی زیاد نیاز چندانی هم به این امکانات نخواهید داشت.

1 دولینگو Duolingo

طبق شعاری که خود این برنامه زبان انگلیسی دارد (Learn English in only 5 minutes a day) یادگیری ۵ دقیقه مطالعه می‌توانید یاد بگیرید اما این نرم‌افزار به چه صورت عمل می‌کند؟

روش کار دولینگو و نرم افزارهای مشابه آن بر اساس ترجمه کلمات و جملات از زبانی به زبان دیگر است. یعنی اینکه فرض می‌شود شما به یک زبان تسلط کامل دارید و بر مبنای آن، می‌توانید زبان دیگری را یاد بگیرید.

دولینگو یک زبان را به صورت موضوعی به شما یاد می‌دهد. یعنی درس‌های اول مربوط به سلام و علیک کردن یا اسم میوه‌ها هستند و موضوعات پیچیده‌تر مثل تکنولوژی یا سیاست در درس‌های آخر ظاهر می‌شوند.

در دولینگو هر سوالی که داشته باشید می‌توانید در تالارهای گفتگو با دیگر کاربران مطرح کرده و اگر به نظر شما سوالی ایرادی دارد، آن را گزارش کنید.

دولینگو علاوه بر بیش از 25 زبان رایج در دنیا، صرفا برای سرگرمی اقدام به آموزش زبان‌ های Klingon (مربوط به سریال Star Trek) و High Valerian (مربوط به سریال محبوب Game of Thrones) هم کرده است!

تنها مشکل دولینگو برای ما ایرانی ها این است که نمی‌توانیم در آن بر مبنای زبان فارسی به یادگیری آنلاین زبان انگلیسی بپردازیم، اما دوره های آموزش آنلاین داخل دولینگو دائما در حال به روز رسانی هستند و احتمالا در آینده این امکان نیز به دولینگو اضافه خواهد شد.

اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی

2 ممرایز Memrise

( لینک دانلود ورژن جدید )

شعار تبلیغاتی ممرایز Unlock your superpowers in learning with Memrise‌ است. این شعار امتحان خود را پس داده و ممرایز بعنوان بهترین نرم‌ افزار یادگیری زبان انگلیسی برگزیده در انواع جشنواره‌ها بوده است.

این نرم افزار آموزش زبان انگلیسی هم برای اندروید و هم برای آی او اس و ویندوز، از نرم‌افزارهای پرکاربرد است. که می توان از آن بعنوان بهترین نرم افزار آموزش زبان انگلیسی سریع یاد کرد. هدف اصلی بر توانایی به خاطر سپردن و عمق مطلب یادگیری است و در این کار هم از علم و مطالب روانشناسی بسیاری کمک گرفته‌ شده است.

این نرم‌افزار با تکیه بر تکنیک‌های مدرن آموزش، واژگان و عبارات انگلیسی را به نحوی هوشمندانه در ذهن مخاطب حک می‌کند به‌ شکلی که تا زمانی طولانی در حافظهٔ شخص بمانند. سوال‌ها و کوییزهای جالبی در این نرم‌افزار یادگیری زبان انگلیسی مطرح‌ شده‌اند و ازنظر جنبه‌ های فان و سرگرمی نیز بسیار خلاقانه ظاهر شده‌اند.

لازم به ذکر است که در ممرایز این امکان برای شما وجود دارد که بر مبنای زبان فارسی، زبان انگلیسی را یاد بگیرید. فقط کافی است وارد وبسایت Memrise شده و در آن ثبت نام کنید!

نرم‌افزار یادگیری زبان انگلیسی

3 بوسو Busuu 

بوسو یکی دیگر از بهترین نرم افزار های یادگیری زبان انگلیسی و زبان های دیگر است که به صورت آنلاین در دسترس است.

برخلاف دو مورد قبلی، در Busuu برای یادگیری آنلاین زبان انگلیسی نیازی به دانستن زبان دیگری ندارید. البته که زبان فارسی در فهرست زبان‌های پیش فرض بوسو نیست اما می‌توانید در آن انگلیسی را به انگلیسی یاد بگیرید.

روش کار بوسو، آموزش آنلاین زبان انگلیسی به صورت کاربردی است. فایل‌های صوتی و ویدیویی مختلف موجود در آن به تقویت مهارت‌های صحبت کردن (Speaking) و گوش کردن (Listening) شما کمک می‌کنند و برای تلف نشدن وقت شما، در ابتدای کار امکان تعیین سطح آنلاین هم وجود دارد.

شما می‌‎توانید به صورت رایگان از فلش کارت‌های بوسو استفاده کنید اما برای استفاده از امکانات دیگر سایت از جمله صحبت کردن با افراد بومی، باید مبلغی پرداخت کرده تا از خدمات Premium آن استفاده کنید.

این نرم افزار زبان انگلیسی به صورت مستمر سطح دانش زبان شما را سنجیده و به شما اعلام می‌کند از نظر سطوح CEFR در حال حاضر در چه جایگاهی قرار دارید.

نرم‌افزار یادگیری زبان انگلیسی

4 رزتا استون Rosetta Stone

احتمالاً اگر قبلاً به دنبال یک نرم‌ افزار یادگیری زبان انگلیسی بوده‌اید خیلی‌ها این نرم‌افزار را به شما معرفی کرده باشند. رزتا استون از همه نظر کامل است. بخش‌های مختلفی را پوشش داده است و در دو حالت آنلاین و آفلاین در دسترس است.

در رزتا استون همه‌چیز سر جای خودش است، اگر می‌خواهید گرامر یاد بگیرید به بخش گرامر می‌روید و در میان بخش‌های مختلف آن مطلب موردنظر را انتخاب می‌کنید و سپس شروع به مشاهدهٔ آن می‌کنید، اگر با ویدیو یا صوت مشکل‌ دارید می‌توانید از قسمت متنی آن استفاده کنید.

استفاده از خدمات Rosetta Stone مجانی نیست. تنها امکانی که به شما داده می‌شود این است که مدت محدودی به صورت دمو (آزمایشی) از آن استفاده کنید و پس از آن باید به صورت ماهیانه یا سالیانه حق اشتراک پرداخت کنید.

البته که به صورت عادی هیچ خدماتی در دنیا به صورت مجانی به شما ارائه نشده و آنهایی که به آموزش رایگان زبان انگلیسی می‌پردازند، هزینه‌های خود را از طریق تبلیغات تامین می‌کنند.

البته که اگر با رزتا استون به یادگیری آنلاین زبان انگلیسی بپردازید، متوجه خواهید شد که خدمات این وبسایت ارزش پرداخت اندکی پول را دارد.

نرم‌افزار یادگیری زبان انگلیسی

5 فلونت یو FluentU 

( لینک دانلود ورژن جدید )

نرم‌ افزار یادگیری زبان انگلیسی فلونت یو از دیگر نرم‌افزارهایی است که احتمالاً نام آن را شنیده باشید. فلونت یو رایگان نیست و به ازای اشتراک حساب آن ماهانه یا سالانه پولی دریافت می‌کند. این نرم‌افزار هم مبنی بر یادگیری از طریق ویدیو است.

فلونت یو کامل‌ترین منبع یادگیری زبان انگلیسی از طریق ویدیو و فلش کارت است و تنها مشکلی که دارد این است که رایگان نیست. فلونت یو در دو حالت اصلی و پلاس فعالیت دارد که در حالت پلاس امکانات بیشتری ذر اختیار شما قرار داده می‌شود.

انواع و اقسام ویدیوهای جالب و گرافیکی برای یادگیری زبان انگلیسی در این نرم‌افزار یادگیری زبان انگلیسی موجودند. خبر خوب اینکه ۱۵ روز اول استفاده از فلونت یو رایگان است و می‌توانید ۱۵ روز از این نرم‌افزار استفاده کنید و اگر رضایت داشتید نسخهٔ پولی آن را فعال کنید.

البته که برای استفاده از نسخه رایگان فلونت یو هم باید اطلاعات حساب ویزا یا پی پال خود را باید در اختیار سایت قرار دهید که این امکان شاید برای بسیاری از ما مهیا نباشد.

نرم‌افزار یادگیری زبان انگلیسی

کدام نرم افزار یادگیری زبان انگلیسی بهتر است؟

این 5 نرم‌افزار آموزش آنلاین زبان انگلیسی از باقی برنامه های آموزش زبان انگلیسی معروف‌تر و معتبرترند و احتمالا اسامی بیشتر آن‌ها را شنیده‌اید و یا قبلاً افرادی به شما معرفی کرده‌اند. این نرم‌افزارها برای سیستم‌عامل‌های اندروید و ویندوز و آی او اس و انواع سیستم‌عامل‌های دیگر موجودند و می‌توانید آن‌ها را دانلود و استفاده کنید.

برای استفادهٔ بهتر از این نرم‌افزارهای یادگیری آنلاین زبان انگلیسی بهتر است ابتدا ویژگی‌های آنان را بشناسید و سپس اقدام به استفاده از آن‌ها کنید. برخی از این نرم‌افزارها مبتنی بر متن هستند و برخی مبتنی بر گرافیک و ویدئو و هرکدام هم استراتژی خود را برای یادگیری دارند.

اگر امکان آن را دارید که بر مبنای زبان انگلیسی به یادگیری آنلاین زبان انگلیسی بپردازید، پیشنهاد ما برای شما بوسو است. اگر احساس می‌کنید که برای این کار اعتماد به نفس کافی را ندارید، می‌توانید به سراغ ممرایز بروید که همه چیز را به آسانی و از ابتدای کار آغاز کرده و می‌تواند برای آموزش آنلاین زبان انگلیسی، زبان فارسی رامبنای کار قرار دهد.

اگر هم به دنبال یادگیری آنلاین زبانی به جز انگلیسی هستید و احساس می‌کنید از نظر زبان انگلیسی در سطح نسبتا قابل قبولی قرار دارید، دولینگو را به شما پیشنهاد می‌کنیم که هم راحت‌تر و جذاب تر بوده و هم زبان‌های بیشتری را پوشش می‌دهد.

آیا نرم افزار یادگیری زبان انگلیسی دیگری را می‌شناسید که از آن استفاده کرده و از آن جواب گرفته باشید؟ ما را از تجربیات خود بی نصیب نگذارید!

معرفی بهترین نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی در سال 2020 به همراه لینک دانلود (قسمت دوم)

4.6/5 - (153 امتیاز)