چرایی سختی مهارت رایتینگ

آیا مهارت رایتینگ سخت ترین مهارت است؟

امروزه یادگیری زبان انگلیسی بنابر دلایل متعددی نظیر یافتن شغلی بهتر، مهاجرت، ارتقای شغلی و ادامه تحصیل از اهمیت بالایی برخوردار است. زبان انگلیسی شامل چهار مهارت اصلی یعنی مهارت رایتینگ، اسپیکینگ، ریدینگ و لیسنینگ است که در این میان مهارت رایتینگ نسبت به سایر مهارت ها کمی سخت تر به نظر می رسد یا بعبارتی رایتینگ سخت ترین مهارت می باشد. البته باید متذکر شد که سختی در یادگیری در هر زمینه ای یک امر کاملا طبیعی به حساب می آید و زبان انگلیسی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

تقویت مهارت رایتینگ

در ادامه مطلب به این سوال رایج که چرا نوشتن سخت تر است یا بعبارنی آیا رایتینگ سخت ترین مهارت می باشد پاسخ داده و علاوه بر این راه کارهایی را برای بهبود آن ارائه خواهیم داد.

چرا مهارت رایتینگ سخت ترین مهارت است؟

بیشتر زبان آموزانی که در حال فراگیری زبان انگلیسی می باشند، معتقدند که از بین تمام مهارت ها رایتینگ سخت ترین مهارت می باشد. در واقع شاید برایتان جالب باشد که حتی خود انگلیسی زبانان هنگامی که قصد دارند مطلبی را بنویسند علی رغم آگاهی و تسلط زبانی، همواره سعی می کنند که درست نوشته و مرتکب اشتباه نشوند. با این تفاسیر، نوشتن به زبان انگلیسی برای افرادی که انگلیسی زبان نیستند به هیچ عنوان آسان نیست و این درحالی است که از نظر یک فرد انگلیسی زبان نوشتن سخت به حساب می آید.

در ابتدا خوب نوشتن، مستلزم تسلط به گرامر است. اگر قصد دارید مطلب خوبی بنویسید می بایست از دانش گرامری قابل قبولی برخوردار باشید. یک فرد غیر انگلیسی زبان باید تعداد زیادی از قوانین در ساختار را به خاطر بسپارد. شاید شما با داشتن سطح کنونی گرامری تان بتوانید مکالمه کنید و منظورتان را به خوبی برسانید اما وقتی قصد نوشتن دارید کمی عاجز می شوید و نسبت به ساختارهایی که در مطلبتان استفاده کرده اید اطمینان ندارید.

راه های تقویت مهارت رایتینگ:

مهارت رایتینگ - ایران اروپا

حال راه کار رویارویی با اینکه رایتینگ سخت ترین مهارت می باشد چیست؟ یادگرفتن قواعد یک بحث است و استفاده صحیح و فهم درست از آن بحث دیگری می باشد.

فرض کنید شما در سطح متوسط یا همان intermediate هستید. قاعدتا قواعد مربوط به زمان گذشته ساده و یا گذشته استمراری به همراه جملات شرطی نوع دوم و سوم را می دانید. برای درک و استفاده صحیح از این قواعد سعی کنید درباره اتفاقی که در گذشته برایتان افتاده مطلبی کوتاه بنویسید و تمام اتفاقاتی که رخ داد را شرح دهید. باید بتوانید ارتباطی میان زمان های گفته شده در بالا را برقرار کنید.

به این مثال دقت کنید:

It was late at night on the weekend. My friends and I were sitting on the sofa, talking about the last scary movie we had watched. Meanwhile, my friend suggested going out in the dark. He said whoever could stay out for 30 minutes, would be the winner and the one who was frightened sooner, would have to buy a pizza the following day. While I was out there, I realized that two shiny eyes were looking at me. I got scared and began running. What would you have done If you were me?

همانطور که مشاهده می کنید در متن بالا بسیار خوب از زمانهایی که می توانند جهت توصیف گذشته استفاده کرد، استفاده شده است.

نکته دوم زبان آموزان اغلب زمان کمتری را برای نوشتن صرف می کنند. ثابت شده است زبان آموزانی که در کشورشان زبان را یاد می گیرند بیش از هر مهارت دیگری می خوانند، در حالی که زبان آموزانی که در خارج از کشورشان زبان یاد می گیرند باید بیشتر وقت خود را به گوش دادن یا همان لیسینینگ اختصاص دهند. در هر صورت، زمان کمی را صرف نوشتن می کنند. به وضوح مشخص است که یک فرد معمولی بیشترین وقت را برای گوش دادن، دوم برای صحبت کردن، سپس خواندن و در نهایت نوشتن اختصاص می دهند.

این نکته را باید در ذهن داشت که برای بالا رفتن از نردبان موفقیت، شما باید پایتان را بر روی تمامی پله ها بگذارید تا به بالا برسید. یکی از این پله ها مهارت رایتینگ است. شاید کمی خسته کننده به نظر برسد و شما تمایل زیادی برای نوشتن نداشته باشید اما این یک اصل است. سعی کنید همراه با دوستانتان درباره مطلبی شروع به نوشتن کنید. این کار علاوه بر اینکه یک چالش است، همچنین می تواند به شما این اجازه را دهد تا با نحوه نگارش دوستانتان نیز آشنا شوید.

نکته سوم وقتی زبان آموزان مطلبی می نویسند، یک سوال بزرگ در ذهن دارند که آیا آنچه می نویسند صحیح است یا نادرست. چه کسی می تواند به سوال آنها پاسخ دهد و به آنها کمک کند اشتباهات را تشخیص دهند. در بسیاری از موارد این معلم است که به آنها آموزش می دهد و آماده است به آنها کمک کند. مشکلی که می خواهم به آن اشاره کنم این است که معلم وقت کافی برای تصحیح همه آنها را ندارد بخصوص اگر بیش از ده دانش آموز در کلاس باشند. وقتی معلم فقط نوشته برخی از زبان آموزان را تصحیح می کند، سایر دانش آموزان نمی توانند اشتباهات خود را تشخیص دهند.

تقویت مهارت رایتینگ آیلتس

بدون اصلاح، اشتباهات ممکن است بارها تکرار شوند و به عادت های بدی تبدیل شوند که به سختی قابل تصحیح می باشند. اما باید گفت که با توجه به تعداد پایین زبان آموزان در موسسه زبان ایران اروپا ( پنج الی هشت نفر)، اساتید همیشه تکالیف نگارشی زبان آموزان را با دقت تصحیح کرده و در انتها راه کارهایی برای بهتر نوشتن به آنها می دهند.

مسیر خوب نوشتن از خوب خواندن می گذرد.

درست است که رایتینگ سخت ترین مهارت می باشد اما باور کنید که خواندن زیاد تاثیر فوق العاده ای بر مهارت رایتینگ دارد. با خواندن متون مختلف با ساختارهای متنوع دستوری و واژگانی آشنا می شوید که اغلب توسط انگلیسی زبانان استفاده می شوند.

یکی از مشکلات دیگر در زمینه نگارش، نداشتن ایده است. وقتی شما خواندن را به عادتی برای خود تبدیل کنید، علاوه بر افزایش سطح واژگانی و دستوری زبانی خود، با ایده های مختلفی در زمینه های متعدد آشنا می شوید که در آینده می توانید از آنها بهره ببرید.بنابراین با توجه به سطح زبانی خود، کتابی (صرفا آموزشی نظیر Active Reading Skills ) و غیره را تهیه کرده و شروع به خواندن کنید. بعد از خواندن یک درس از کتاب، می توانید خلاصه ای از آن را بنویسید. این یک تمرین خوب نیز برای مهارت رایتینگ به حساب می آید.

با توجه به موارد بالا که همگی بر تقویت مهارت نوشتن تمرکز دارند، می توانید در کلاس های جانبی رایگان موسسه زبان ایران اروپا مانند کلاس های Writing For IELTS که توسط اساتید برتر آیلتس کشور برگزار می شود نیز شرکت نمایید که  کمک شایانی به تقویت مهارت رایتینگ شما می نماید.

 

 

نگارنده: مهدی بختیاری

4.3/5 - (110 امتیاز)
27 پاسخ
  1. Firoozeh
    Firoozeh گفته:

    سلام
    نکات خیلی مفیدی رو در تقویت رایتینگ مطرح کردید من واقعا ممنونم از مطالب و مقالات فوق العاده تون در این سایت متشکرم ایران اروپا 😊

    پاسخ
  2. مهناز اشراقی
    مهناز اشراقی گفته:

    واقعا مهارت پبدا کردن در رایتینگ خیلی سختتر از ریدینگ هست چون باید روی گرامر خیلی تسلط داشته باشی

    پاسخ
  3. بردیا معتمد
    بردیا معتمد گفته:

    مطالعه و خواندن مطالب انگلیسی خیلی کمک میکنه که بتونیم در رایتینگ هم مهارت کسب کنیم

    پاسخ
  4. رضا مخبر
    رضا مخبر گفته:

    سلام به نظر من تنها راه تقویت رایتینگ فقط خواندن مطالب است هر چقدر در خواندن مطالب تکرارو تمرین داشته باشیم در رایتبنگ بهتر عمل میکنیم

    پاسخ
  5. فرهنگ طهماسبی
    فرهنگ طهماسبی گفته:

    باسلام
    تشکر میکنم از مدیران موسسه و سایت خوب ایران اروپا من هر از چندگاهی به سایتتون سر میزنم ببینم مطلب جدید اپلود کردین یا نه ولی خیلی دیر به دیر یادداشت جدید میذارید 😢

    پاسخ
  6. طالب ریشهری
    طالب ریشهری گفته:

    درست است که رایتینگ سخت ترین مهارت می باشد اما باور کنید که خواندن زیاد تاثیر فوق العاده ای بر مهارت رایتینگ دارد. با خواندن متون مختلف با ساختارهای متنوع دستوری و واژگانی آشنا می شوید که اغلب توسط انگلیسی زبانان استفاده می شوند.

    پاسخ
  7. نورا
    نورا گفته:

    با سلام از مطلب خوبتون تشکر میکنم اگر نام نویسنده مطلب رو می‌داشتید بهتر میشد

    پاسخ
  8. فریبا محمدی
    فریبا محمدی گفته:

    همانطور که در مطالب عنوان شد مسیر خوب نوشتن از خوب خواندن است به نظر من اگر در ریدینگ قوی بشیم رایتینگ سهل تر میشه برامون

    پاسخ
  9. بیتا فرحی
    بیتا فرحی گفته:

    درسته ‌که مهارت داشتن در رایتینگ خیلی سخته ولی خواندن و ریدینگ خیلی تاًثیر داره که بشه در نوشتن مهارت پیدا کرد من تجربه کردم

    پاسخ
  10. فاطمه داوودی
    فاطمه داوودی گفته:

    بنظر من اسپیکینگ خیلی سخت تر از رایتینگه من همیشه تو اسپیکینگ مشکل داشتم

    پاسخ
  11. حسن لطفی
    حسن لطفی گفته:

    من همیشه تو لیستنینگ و اسپیکینگ مشکل دارم اما از نظر رایتینگ قوی ترم چون بیشتر تمرین میکنم

    پاسخ
  12. هدیه
    هدیه گفته:

    رایتینگ سخت ترین مهارت نیست بلکه نیاز به تمرین و دایره لغات داره

    پاسخ
  13. خادمیان
    خادمیان گفته:

    سلام من فقط میخوام بدونم سطحم چقدر هست میتونم امتحان بدم داخل موسسه شمه کلاس های تکنیک آیلتس دارید؟

    پاسخ
  14. فرشته
    فرشته گفته:

    درود ممنون از آموزش های خوبتون فقط برای اینکه لغات در ذهنمون بهتر جایگزین بشه چکار کنیم؟

    پاسخ
  15. میلاد
    میلاد گفته:

    سلام پیشنهاد من به همه کسانی که میخوان آموزش زبان ببینند و قصد تکمیل زبان خودرا دارند

    پاسخ
  16. فاطیما
    فاطیما گفته:

    من هم معتقد هستم از میان مهارت های مختلف زبان انگلیسی مهارت رایتینینگ یکم سخت تر از بقیه مهارت ها هستش.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *