دانلود دیکشنری لانگمن برای اندروید

دانلود دیکشنری Longman Contemporary Dictionary of English

یک دیکشنری خوب، ابزاری ضروری برای هر زبان آموز در یادگیری لغات زبان انگلیسی به شمار می رود. با این حال، ممکن است همه زبان آموزان به طور کامل با نحوه ی کار با یک دیکشنری یا تشخیص کاربردی ترین انواع دیکشنری برای استفاده، آشنا نباشند. دامنه ی دیکشنری های انگلیسی بسیار گسترده است و اگر می خواهید دیکشنری ای را انتخاب کنید که نیازهای شما را برآورده کند، باید بدانید انواع آن آشنایی داشته باشید و به همان اندازه مهم است که بدانید چه انتظاراتی از آن دارید. در این مقاله با ما در موسسه زبان ایران اروپا همراه باشید تا با دسته بندی های مختلف دیکشنری ها و سپس معرفی دیکشنری لانگمن بعنوان یک دیکشنری کاملا کاربردی، آشنا شوید.

انواع دیکشنری:

دیکشنری ها را می توان به چند روش مختلف دسته بندی کرد. یکی از راهها به تعداد زبانهای استفاده شده در آن مربوط می شود. اکثر زبان آموزان مبتدی با یک فرهنگ لغت دوزبانه شروع می کنند که دارای کلماتی به زبان انگلیسی است که به زبان خودشان ترجمه شده اند. نوع پیشرفته‌تر دیکشنری، دیکشنری تک زبانه است که کاملاً به یک زبان نوشته شده است. اگرچه استفاده از یک دیکشنری دو زبانه به طور کلی ساده تر از یک دیکشنری تک زبانه است، اما ممکن است اطلاعات موجود در آن چندان جامع نباشد. یکی دیگر از معایب دیکشنری دوزبانه این است که زبان آموز ممکن است به جای فکر کردن به زبان انگلیسی، بیش از حد به زبان مادری خود تکیه کند. ارتقا از یک دیکشنری دوزبانه به یک دیکشنری کاملاً تک زبانه یکی از نشانه های اعتماد به نفس و مهارت بیشتر زبان آموز در زبان انگلیسی است.

روش دیگر برای دسته بندی دیکشنری ها بر اساس قالب است. دیکشنری سنتی کتابی است در قالب کاغذ. با این حال، دیکشنری¬های الکترونیکی، مانند اپلیکیشن های موبایل، اکنون بسیار محبوب شده اند. در دیکشنری های الکترونیکی مشکل وزن و دردسرهای جابجایی برطرف شده است. علاوه بر این، جستجوی کلمات معمولاً بسیار سریع است. البته یکی از معایب آن این است که ممکن است به اندازه ی یک دیکشنری کاغذی به جزئیات نپرداخته باشد.

راه سوم برای دسته بندی دیکشنری ها بر اساس محتوا است. علاوه بر دیکشنری های عمومی انگلیسی، دیکشنری هایی برای انواع خاص کلمه مانند اصطلاحات، مکان ها، اختصارات، عبارات عامیانه و غیره و دیکشنری¬هایی نیز برای کلمات مورد استفاده در زمینه های خاص مانند انگلیسی پزشکی یا انگلیسی برای اقتصاد وجود دارد. این نوع فرهنگ لغت تخصصی البته برای کسانی که در حال مطالعه یا علاقه مند به حوزه های خاص هستند مفید است. با این حال، اصطلاحات تخصصی معمولاً در جایی که ظاهر می شوند (در یک کتاب یا سخنرانی) توضیح یا تعریف می شوند، برخلاف کلمات عمومی دانشگاهی، که معمولاً اینگونه نیست. برای بهبود زبان انگلیسی آکادمیک نیز، استفاده از یک دیکشنری انگلیسی عمومی ضروری است.

آخرین راه برای دسته بندی دیکشنری ها بر اساس سطح است. زبان آموزان ممکن است مطالعه ی انگلیسی را با یک دیکشنری مبتدی شروع کنند. با این حال برای مطالعه ی آکادمیک انگلیسی، دیکشنری ای با سطح بالاتر مورد نیاز است. یک فرهنگ لغت سطح متوسط ممکن است در مراحل اولیه ی یک دوره ی تحصیلی انگلیسی قابل قبول باشد. با این حال، دامنه ی واژگان مورد استفاده در متون دانشگاهی به این معنی است که یک فرهنگ لغت پیشرفته ضروری است.

بر اساس تجربه ای که ما در موسسه ی زبان ایران اروپا در طی کار با هزاران زبان آموز در سطوح مختلف کسب کرده ایم، اغلب آنها در انتخاب دیکشنری مناسب با سوالات بسیاری روبرو هستند. بنابراین بر آن شدیم تا یکی از معروف ترین و کاربردی ترین دیکشنری ها را در این بخش معرفی کنیم.

دیکشنری انگلیسی معاصر لانگمن یا همان دیکشنری لانگمن (Longman Dictionary of Contemporary English=LDOCE) که برای اولین بار توسط لانگمن در سال 1978 منتشر شد، یک دیکشنری پیشرفته برای زبان آموزان است که با استفاده از واژگان محدود، تعاریفی را ارائه داده و به انگلیسی زبانان غیربومی کمک می کند تا معانی را به راحتی درک کنند. این دیکشنری در چهار نوع موجود است:

  • نسخه ی چاپی
  • نسخه ی آنلاین پولی
  • نسخه ی چاپی به همراه نسخه¬ی آنلاین پولی
  • نسخه ی آنلاین رایگان (با ویژگی های محدود شده تر نسبت به نسخه ی پولی)

ویژگی های کلی دیکشنری انگلیسی معاصر لانگمن:

ویژگی‌های یک دیکشنری خوب با ویژگی‌های واژگانی که یک زبان‌آموز برای مطالعه نیاز دارد، ارتباط نزدیکی دارد. این ویژگی ها شامل معنی، کاربرد، دستور زبان، املا و تلفظ هستند. دیکشنری انگلیسی معاصر لانگمن که از مشهورترین دیکشنری ها نزد زبان آموزان به شمار می رود نیز، شامل تمامی این ویژگی ها است.

  • معانی:

مهمترین اطلاعات در مورد یک کلمه که یک دیکشنری داراست، معنی آن کلمه است. یک کلمه می¬تواند معانی مختلفی داشته باشد، برخی از این معانی ممکن است بسیار شبیه به یکدیگر باشند، در حالی که برخی ممکن است کاملاً متفاوت باشند. معانی معمولاً به ترتیب فراوانی فهرست می‌شوند، به عبارت دیگر متداول‌ترین معنی اول و کم کاربردترین معنی در آخر آمده باشد. به مثال زیر که از دیکشنری لانگمن انتخاب شده است، دقت کنید.

تلفظ در دیکشنری - موسسه ایران اروپا

 

تعریف اول فعل “acquire” به معنای به دست آوردن چیزی با خرید آن یا پرداخت چیز دیگری در قبال (با تلاش و کوشش) آن است. در حالی¬که تعریف دوم آن به معنای پیدا کردن و صاحب شدن بدون پرداخت مبلغی است.

  • کاربردها:

یک دیکشنری خوب شامل نمونه هایی از کاربرد نیز می شود. این کار به طور کلی به دو صورت انجام می-شود. روش اول با دادن صریح اطلاعات در مورد آن کلمه است. مثال زیر را برای کلمه “prepare” از دیکشنری دیکشنری انگلیسی معاصر لانگمن در نظر بگیرید.

کاربرد کلمات در دیکشنری - موسسه ایران اروپا

به عنوان مثال این مدخل بیان می کند که وقتی قصد گفتن «آماده شدن» را داریم، کلمه ی “prepare” باید همراه با حرف اضافه ی “for” بیاید. و هنگامی که یکی فعل به دنبال “prepare” آورده میشود، باید همراه با حرف اضافه ی “to” استفاده شود، یعنی “prepare to do sth” (نباید به صورت “prepare doing sth” استفاده شود».

روش دیگر برای ارائه ی اطلاعات در مورد طرز کاربرد، به طور غیرمستقیم یعنی تنها از طریق جملات مثال، بدون ارائه ی صریح اطلاعات استفاده است.در ا ین حالت، زبان آموز باید با دقت بیشتری نگاه کند تا بفهمد چگونه از کلمه استفاده می شود.

یک دیکشنری ممکن است کاربرد واژگان را با نشان دادن اینکه یک کلمه با چه حروف اضافه ای استفاده می شود، نشان دهد. علاوه بر این، ممکن است اطلاعاتی در مورد ترکیب های رایج برای کلمه نیز ارائه دهد. اگر بخواهیم در گفتار و نوشتن به طور مؤثر از یک کلمه استفاده کنیم، درک اینکه چگونه آن کلمه با کلمات دیگر در یک جمله ترکیب می شود، مهم است. اطلاعاتی که دیکشنری درباره ی نحوه ی کاربرد کلمات به زبان آموز ارائه می دهد، به او کمک می کند تا درک کند که مطالعه ی واژگان فقط در مورد کلمات منفرد نیست، بلکه باید گروه¬هایی از کلمات که با هم ترکیب می شوند را نیز مطالعه کند.

  • اطلاعات گرامری

دیکشنری انگلیسی معاصر لانگمن مانند هر دیکشنری معتبر دیگری، اطلاعات گرامری در مورد هر کلمه را نیز ارائه می دهد. ابتدایی ترین نوع آن صورت دستوری هر کلمه است، یعنی اینکه کلمه اسم، فعل، صفت، قید و غیره باشد. اطلاعات دستوری دیگری که می توان در این دیکشنری پیدا کرد، این است که آیا یک اسم قابل شمارش است یا غیرقابل شمارش، آیا یک فعل لازم است، یا متعدی.

  • املا

املای انگلیسی حتی برای کسانی که زبان اولشان انگلیسی است، می‌تواند بسیار مشکل باشد. بدیهی است که یک دیکشنری در بررسی املای کلمات مفید خواهد بود. اگر در حال تایپ یک مقاله یا تکلیف هستید، نرم افزار واژه پردازی که استفاده می کنید معمولا دارای یک عملکرد غلط گیر است که احتمالاً اولین گام شما در بررسی املا خواهد بود. مثل زمانی که کیبورد گوشی شما کلمات را به صورت پیشفرض تصحیح می کند. جایی که دیکشنری بیشترین کاربرد را دارد در اشاره به قواعد املایی خاص است، مانند اینکه آیا حرف آخر یک کلمه، وقتی آن کلمه به صورت فعل می آید باید به صورت تکراری نوشته شود یا خیر. مانند کلمه ی “format” که به اشکال “formats, formatted, formatting” نوشته می شود. دیکشنری لانگمن اطلاعاتی در مورد املای انواع مختلف انگلیسی، به عنوان مثال انگلیسی آمریکایی در مقابل انگلیسی بریتانیایی ارائه می دهد.

  • تلفظ

دیکشنری لانگمن اطلاعاتی در مورد تلفظ نیز ارائه می دهد، که مخصوصاً اگر می خواهید از کلمه ی مورد نظر در صحبت کردن خود استفاده کنید بسیار مهم است. نسخه ی کاغذی این دیکشنری، این کار را با استفاده از الفبای آوایی انجام می دهد، که به صورت آوانویسی با استفاده از نمادهای خاص است. فراگرفتن و عادت کردن به این نمادها نیازمند زمان و تمرین است. همچنین این آوانویسی شامل علامتی می‌شود که نشان می‌دهد در صورتی که کلمه دارای بیش از یک هجا باشد، تاکید یا استرس در کجا قرار می گیرد. از سوی دیگر، تلفظ شفاهی یکی از مزیت‌های اصلی دیکشنری های الکترونیکی یا آنلاین است، زیرا این نوع دیکشنری ها به طور کلی شما را قادر می‌سازد که به کلمه گوش فرادهید. در تصویر زیر که صفحه ای از اپلیکشن دیکشنری لانگمن را نشان می دهد، علامت بلندگو برای پخش تلفظ شفاهی کلمه به دو لهجه ی آمریکایی و بریتانیایی، به کار می رود.

تلفظ کلمات در دیکشنری - موسسه ایران اروپا

 

ویژگی های اختصاصی دیکشنری انگلیسی معاصر لانگمن:

نسخه ی جدید و پرفروش‌ Longman Dictionary of Contemporary English که آن را اختصارا با LDOCE هم نمایش می دهند، به شما امکان دسترسی رایگان به طیف وسیعی از واژگان زبان انگلیسی را می دهد که به طور خاص برای زبان آموزان و معلمان انگلیسی و برای افرادی که نیاز به استفاده از انگلیسی به عنوان زبان دوم رادارند، طراحی شده اند. در این دیکشنری، اصطلاح نامه، کلمات ترکیبی (کالوکیشن ها) و اطلاعات مهم دستور زبان به صورت یکپارچه آورده شده است. ویژگی های جامع این دیکشنری باعث شده است که به یکی از بهترین پیشنهادات ما در آموزشگاه زبان ایران اروپا به زبان آموزانمان تبدیل شود.

این دیکشنری شامل 230000 کلمه، عبارت و معنی می شود که بیشتر از هر دیکشنری متداول دیگری است و با استفاده از 165000 مثال کاربردی پیکرمحور از انگلیسی متداول، نحوه ی استفاده ی واقعی از کلمات انگلیسی را نشان می دهد. ویژگی جالب آن استفاده از تنها 2000 کلمه در تعریف واژگان است که باعث شده است تمامی تعاریف، بسیار واضح و قابل درک باشند. استفاده از 65000 ترکیب (کالوکیشن) و اصطلاح نامه ی یکپارچه ای با بیش از 18000 مترادف، متضاد و کلمات مرتبط، سبب شده است تا دیکشنری لانگمن به دیکشنری ای بی رقیب در میان همتایان خود بدل شود. زبان آموزان در سطوح متوسط تا پیشرفته به راحتی می توانند از این دیکشنری استفاده کنند و حتی در سطح آکادمیک هم با پوشش تمام لغات و موضوعات علمی، منبعی بسیار غنی برای دانشجویان به شمار می رود.

به علت درخواست های مکرر شما عزیزان لینک دانلود دیکشنری انگلیسی معاصر لانگمن (LDOCE) در دو نسخه ی اندروید و ios در انتهای متن قرار داده شده است. این دیکشنری برای سطوح متوسط تا پیشرفته مناسب است، بنابراین هنگام استفاده از آن، ابتدا با مشورت با مدرسان خود در موسسه زبان ایران اروپا، مطمئن شوید که به سطح مورد نیاز برای کار با آن را رسیده اید.

برای دانلود فایل، روی لینک زیر بزنید:

 

لینک دانلود دیکشنری لانگمن برای گوشی های اندروید

 

لینک دانلود دیکشنری لانگمن برای گوشی های IOS

 

 

3.9/5 - (181 امتیاز)
62 پاسخ
  1. راضیه محمدی
    راضیه محمدی گفته:

    توی تلفظ لغات خیلی مشکل داشتم که خوشبختانه این موسسه باعث رفع مشکلم شد. واقعا ممنونم ازتون

    پاسخ
  2. طاهره
    طاهره گفته:

    کلاس زبان زیاد رفته بودم ولی واقعا نحوه تدریس موسسه زبان ایران اروپا متفاوته

    پاسخ
  3. آذین
    آذین گفته:

    با سلام
    listening من، تو موسسه زبان ایران اروپا ، نسبت به موسسات قبلی عالی شده .
    متشکرم

    پاسخ
  4. آذر
    آذر گفته:

    طرز کار با دیکشنری رو من در موسسه زبان ایران اروپا یاد گرفتم.
    ممنونم

    پاسخ
  5. مهسان
    مهسان گفته:

    سلام وقت بخیر
    من تو برخی لغات املا و تلفظای خیلی ضعیفی داشتم که موسسه زبان ایران اروپا مشکل تلفظ رو برای من حل کرده

    پاسخ
  6. مجید
    مجید گفته:

    به همراه داشتن یه دیکشنری خوب مشکلات مکالمه ای تو لحظه برامون رخ میده رو راحت تر حل میکنه
    سپاس از اطلاعات خوب موسسه زبان ایران اروپا

    پاسخ
  7. افشین بهرامی نژاد
    افشین بهرامی نژاد گفته:

    داخل دیکشنری ها انواع گرامر های متفاوتی رو نوشتن که خیلی خیلی کمک میکنه

    پاسخ
  8. حمید
    حمید گفته:

    معانی واژه در واژه نامه با دقت از هم جداشده اند و تفاوت های ساختاری و معنایی انها مورد اشاره قرار گرفته اند

    پاسخ
  9. حسن خداوردی
    حسن خداوردی گفته:

    تو هر واژه امکان مشاهده فونتیک تلفظ و شنیدن صدای تلفظ رو فراهم کرده من استفاده از فونتیک رو بلد نبودم اما استاد خوبم تو موسسه زبان کمکم کرد

    پاسخ
  10. وحید وثوقی
    وحید وثوقی گفته:

    من یک مدت به خارج از کشور مهاجرت کرده بودم و خب زبان هم خوب بود منتها یسری تجربه ها هستند که اونجا بدست میاد من دیکشنری روی گوشیم نصب کردم و مشکلاتم رو کمتر کردم
    کلاس های ایران اروپا خیلی کمک کردن ممنون

    پاسخ
  11. Vania
    Vania گفته:

    بعضی وقتا سر کلاس انقدر زود تموم میشه و تند برگزار میشه من جا میمونم از استاد خوبم کمک گرفتم و دیکشنری بهم معرفی کرد و تهیه کردم و حالا دیگه مشکلی ندارم به بقیه ام توصیه میکنم

    پاسخ
  12. صادقی
    صادقی گفته:

    سلام
    اپلیکیشن دیکشنری که اینترنت لازم نداشته باشه میشه بهم معرفی کنید

    پاسخ
  13. علی مرادی
    علی مرادی گفته:

    مطالب مفیدی داشتید
    میشه راهنماییم کنید که بین دیکشنری تک زبانه یا دو زبانه کدوم بهتره ؟
    ممنون از موسسه زبان ایران اروپا

    پاسخ
  14. الهام چرخانده
    الهام چرخانده گفته:

    به جز این دیکشنری مورد دیگه ای به نظرتون خوب نیستن ؟

    پاسخ
  15. Kamyar Nikoo
    Kamyar Nikoo گفته:

    وقتی که واقعا تصمیم گرفته باشیم زبان رو خیلی جدی یاد بگیریم وجود یه دیکشنری قابل هم واقعا از لزوماته
    خیلی ممنون

    پاسخ
  16. پانیذ
    پانیذ گفته:

    سلام؛لطفا دیکشنری مطابق شرایط مبتدی ها باشه رو معرفی کنید؟

    پاسخ
  17. سهیل پاک منش
    سهیل پاک منش گفته:

    بابت نسخه اندروید دیکشنری لانگمن از موسسه زبان متشکرم.

    پاسخ
  18. فاطمه حسن زاده
    فاطمه حسن زاده گفته:

    دیکشنری این موسسه زبان چون مطالب گرامری هم توش آورده منحصر به فرد هستش

    پاسخ
  19. صدیقه طاهری
    صدیقه طاهری گفته:

    ممنون از سایت ایران اروپا بابت فایل دانلود دیکشنری Longman Contemporary Dictionary of English

    پاسخ
  20. رضا مدیری
    رضا مدیری گفته:

    من دیکشنری Longman Contemporary Dictionary of English رو دانلود کردم. خیلی خوبه

    پاسخ
  21. شیرین دهقان
    شیرین دهقان گفته:

    ممنونم از معرفی دیکشنریتون، خیلی دیکشنری خوب و کامل و ترجمه های درست و دقیق ام داره.

    پاسخ
  22. لاله
    لاله گفته:

    واقعا این دیکشنری فوق العاده است و خیلی نسبت به دیکشنری های دیگه اطلاعاتش جامع هست

    پاسخ
  23. N
    N گفته:

    سلام خیلی ممنون
    شما میدونید چرا این دیکشنری منظورم لانگمن contemporary فعلا چاپ نمیشه؟

    پاسخ
  24. شمس
    شمس گفته:

    ممنون که به درخواست ما برای این دیکشنری خوب توجه کردین و فایلشو قرار دادید

    پاسخ
  25. نمکی
    نمکی گفته:

    دیکشتری خیلی خوب و کاربردی، پیشنهاد میکنم حتما یک نسخه ازش داشته باشید

    پاسخ
  26. هانیه
    هانیه گفته:

    چند سال از دیکشنری Longman Contemporary Dictionary of English استفاده میکنم

    پاسخ
  27. سحر بیگی
    سحر بیگی گفته:

    من هر موقع از دیکشنری لانمگن بخوام استفاده کنم از طریق گوگل سرچ میکنم، لینک باز نشد

    پاسخ
  28. مونا سیمین قلم
    مونا سیمین قلم گفته:

    یه سوال دارم ! ایران اروپا آموزش زبان آلمانی هم داره؟ من دنبال یه آموزشگاه خوب مثل ایران اروپا هستم!
    الانم برای دانلود دیکشنری زبان آلمانی اومدم

    پاسخ
    • moradi
      moradi گفته:

      خیر، ایران اروپا فقط در زمینه آموزش زبان انگلیسی فعالیت دارد

      پاسخ
  29. سهیلا بردبار
    سهیلا بردبار گفته:

    من این دیکشنری رو از سایتتون دانلود کردم. خیلی عالیه

    پاسخ
  30. Sodeh aref
    Sodeh aref گفته:

    سلام خدمت شما اساتید و سپاسگزارم ازشما چون من دیکشنری رو در آموزشگاه شما یاد گرفتم 😊

    پاسخ
  31. نگار رضایتی
    نگار رضایتی گفته:

    یک دیکشنری خوب جزء نرم افزارهای گوشیم واجب بود. چه خوبه که این دیکشنری رو معرفی کردین

    پاسخ
  32. شهناز
    شهناز گفته:

    داشتن یک دیکشنری به صورت آنلاین می‌تونه خیلی به آدم کمک کنه ممنونم که این اطلاعات خوب رو در اختیارمون گذاشتین و دانلودش رو هم امکان پذیر کردین.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *