موفقیت در آزمون Speaking Ielts

نکاتی مهم برای موفقیت در Speaking آزمون آیلتس

امروزه بسیاری از افراد در سرتاسر دنیا اقدام به شرکت در آزمون آیلتس می کنند. همانطور که می دانید این آزمون از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا با موفقیت در این آزمون می توانید به ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه و یا اشتغال در شغل مورد نظرتان و یا حتی ادامه زندگی در کشور دیگری بپردازید. یکی از بخش های این آزمون که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است بخش آزمون اسپیکینگ آیلتس می باشد. متاسفانه بسیاری از شرکت کنندگان در روز آزمون اسپیکینگ بسیار مضطرب بوده و همین عامل باعث می شود که نتوانند بهترین عملکرد خود را ارائه دهند. از این رو با مطالعه این مقاله که توسط اعضای هیات علمی موسسه زبان ایران اروپا به رشته تحریر درآمده است می توانید از دغدغه بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس کاسته و عملکرد مطلوبی داشته باشید.

آزمون اسپیکینگ آیلتس

کلیات اسپیکینگ آزمون آیلتس:

قبل از ارائه نکات مهم و کلیدی که می تواند باعث بهبود نمره تان در این بخش شود، بهتر است مرور مختصری بر کلیات سه بخش آزمون speaking آیلتس داشته باشیم.

1- بخش اول آزمون اسپیکینگ: در این بخش شما مکالمه ای 4 الی 5 دقیقه ای با ممتحن آزمون خواهید داشت. این مکالمه درباره خودتان است و موضوعات کلی نظیر کار، خانواده، زندگی، علایق شخصی و غیره را در بر می گیرد.

2- بخش دوم آزمون اسپیکینگ: در این بخش، ممتحن به شما کارتی می دهد که بر روی آن یک موضوعی نوشته شده است. سپس شما تنها یک دقیقه فرصت دارید تا درباره موضوع داده شده یادداشت برداری کنید. بعد از یک دقیقه می بایست درباره موضوع مطروحه دو دقیقه صحبت کنید.

3- بخش سوم آزمون اسپیکینگ: در بخش سوم، شما می بایست با ممتحن درباره موضوعی که در بخش دوم به شما داده شده بود با جزئیات بیشتر صحبت کنید. این بخش حدود 4 الی 5 دقیقه طول خواهد کشید.

چند نکته برای کسب نمره بالا در اسپیکینگ آیلتس:

در ادامه با چند نکته مهم جهت تقویت اسپیکینگ آیلتس آشنا خواهید شد و با اعمال این نکات آزمون آیلتس قطعا به نتیجه مطلوب مورد نظرتان خواهید رسید.

نکات کسب نمره بالا در آزمون اسپیکینگ آیلتس

1- نکته اول: اشتباهی که بسیاری از شرکت کنندگان آزمون مرتکب می شوند به خاطر سپردن یا همان حفظ کردن جواب سوالات است.

هرگز جواب سوالی را حفظ نکنید زیرا ممکن است آن سوالی را که به خاطر سپرده اید، هرگز از شما پرسیده نشود. اگر هم سوالی مشابه سوالی که پاسخ آن را به خاطر سپرده اید از شما پرسیده شود، ممکن است عوامل مختلف محیطی و یا استرس بر شما و تمرکزتان غلبه کرده و نتوانید چیزی که به خاطر سپرده اید را ارائه دهید. بسیار مهم است شما از طیف گسترده ای از مطالب مرتبط که در بخش های مختلف آزمون پرسیده می شوند اطلاعات داشته باشید تا بتوانید با بهره گیری و استفاده از دانش گرامری و واژگانتان پاسخ مناسبی را ارائه دهید. در این صورت هرگز عاجز و مستأصل نخواهید شد.

برای درک بهتر این نکته به پاسخ سوال زیر توجه کنید.

  • What are you afraid of most in life?
  • Ever since I was a kid,I used to go to school by myself whereas other kids were accompanied by their parents. Because I lived in a two-income family whose parents worked. Moreover, I had to stay home after school till they finally showed up.On top of that I am an only child who got dead bored, having nothing to do after doing his homework .So,I am afraid of being alone.

در پاسخ به سوال مربوطه مشاهده می کنید که فرد شرکت کننده در آزمون هرگز تلاش نکرده تا چنین پاسخی را حفظ کند. و علاوه بر این کوشیده تا با استفاده از دانش خود و با استفاده از تکنیک مناسب این سوال را پاسخ دهد.

توصیه تیم تخصصی آزمون آیلتس ایران اروپا تمرین مداوم و حضور در کلاس اسپیکینگ آیلتس و کلاس های جانبی این مرکز می باشد که علاوه بر دارا بودن ده ها کلاس متنوع، بر روی مهارت ایده پروری تان کار می کنند.

2- نکته دوم: از لغات بسیار نامانوس و نا آشنا استفاده نکنید.

بسیاری از شرکت کنندگان در این بخش از آزمون فکر می کنند که با استفاده از لغات بسیار سخت و پیچیده می توانند ممتحن را تحت تاثیر قرار دهند. با این حال برای اینکه به مشکل بر نخورید، از لغات بسیار سخت و یا لغاتی که با آنها آشنایی ندارید استفاده نکنید زیرا امکان دارد که هم لغت مربوطه را اشتباه تلفظ کرده و یا نتوانید از آن در کانتکست (شرایط مناسب) استفاده کنید در نتیجه همین امر نمره نهایی شما را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

شاید از خود بپرسید که راه حل چیست؟ به یاد داشته باشید استفاده از هر لغت بستگی به شرایط مربوطه دارد. ما پیشنهاد می کنیم که لغات را در فرهنگ لغت بررسی کرده و ببینید که چگونه استفاده شده اند. علاوه بر این شرکت در کلاس های صرفا واژگان می تواند نقش بسزایی در فهم و درک درست از واژگان را به شما بدهد. موسسه زبان ایران اروپا یکی از قطب های زبان انگلیسی در کشور مفتخر است با ارائه و برگزاری کلاس های آنلاین و حضوری مختلف مانند کلاس واژگان شما را در این مسیر کمک و راهنمایی کند.

3- نکته سوم: همواره سعی کنید از ساختارهای متنوع گرامری جهت ابراز عقاید و نظرتان بهره ببرید. به یاد داشته باشید که ممتحنین آزمون آیلتس معیارهای مختلفی را برای ارزیابی و نمره دهی شرکت کنندگان مد نظر قرار می دهند که یکی از آنها تنوع استفاده از ساختارهای گرامری و دقت در استفاده از آن است.

برای مثال به این سوال که به دو صورت پاسخ داده شده است توجه کنید.

  • What is one thing that bothers you?
  1. not being able to understand the differences when living together is something that drives me up the wall.
  2. people can’t understand each other well and this bothers me.

همانطور که مشاهده می کنید در جمله شماره یک از ساختار پیشرفته تری نسبت به جمله شماره دو استفاده شده و طبیعتا نمره بهتری داده خواهد شد.

4- نکته چهارم: امکان دارد جواب سوالی که پرسیده شده است را به خوبی ندانید. متاسفانه بعضا مشاهده شده که برخی از داوطلبین بجای استفاده از تکنیک مناسب در این شرایط صریحا می گویند:

I don’t know much about this topic

یا جواب هایی از این نوع.

به یاد داشته باشید که کمی مکث کردن برای بیشتر اندیشیدن ایرادی ندارد. همه ما از این کار برای پردازش سوال در ذهنمان استفاده می کنیم. اما بهتر است از عبارت هایی استفاده کنیم که نشان دهیم به زمان بیشتری برای فکر کردن احتیاج داریم.

عبارت هایی مانند:

  • That’s an interesting question
  • I have never thought about that,but…..
  • Let me see
  • That’s a difficult question ,but I’ll try and answer it

5- نکته پنجم: هرگز در پاسخ به سوالی از کلماتی نظیر you know, Umm…., Ahh, Ehh, استفاده نکنید. به این نوع کلمات فیلر گفته می شود.

همیشه سعی کنید که با اعتماد به نفس صحبت کنید. بسیاری از زبان آموزان هنگامی که پاسخ مناسبی را نمی یابند از فیلر ها استفاده می کنند. استفاده از فیلرها این حس را به ممتحن القا می کند که شما پاسخ مناسبی ندارید. به جای استفاده از فیلرها هنگامی که پاسخی در ذهن ندارید از عبارات گفته شده در نکته شماره 4 استفاده کنید.

6- نکته ششم: وقتی از شما سوالی پرسیده می شود انتظار می رود که کامل و با جزئیات به آن پاسخ دهید. هرگز طوری پاسخ ندهید که ممتحن قانع نشده و از شما بخواهد که بیشتر توضیح دهید. اگر ممتحن بعد از طرح سوال و دریافت پاسخ از شما در انتها بگوید چرا؟ یعنی اینکه نتوانسته اید بخوبی پاسخ را بسط دهید.

زبان آموزان گرامی امید به آن است با رعایت نکات اسپیکینگ آیلتس که در مقاله بالا قید شده و همچنین نکات دیگری که قطعا طی کلاس های آموزشی توسط اساتید به شما گفته خواهد شد بتوانید در این آزمون موفق شوید. اگر تصمیم گرفته اید که در آزمون آیلتس شرکت کنید ولی نمی دانید از کجا شروع کنید حتما با بخش مشاوره رایگان موسسه زبان ایران اروپا تماس بگیرید. کارشناسان ما همواره در تلاش اند تا با ارائه مشاوره درست و صادقانه به شما عزیزان در نیل به این مهم کمک کنند.

 

 

نگارنده: مهدی بختیاری

 

3.3/5 - (47 امتیاز)
30 پاسخ
  1. پریسا بخت آور
    پریسا بخت آور گفته:

    سلام
    ممنونم از موسسه زبان برای مشاوره رایگان که کمک بزرگی به موفقیت در آزمون آیلتس میکنه

    پاسخ
  2. سید مصطفی میر محمدی
    سید مصطفی میر محمدی گفته:

    ممنونم از نکات بسیار مهمی که در جهت تقویت اسپیکینگ آزمون آیلتس عنوان میکنید قطعا با رعایت این نکات به نتیجه مطلوب خواهیم رسید

    پاسخ
  3. محمد فوقانی
    محمد فوقانی گفته:

    من زمان آزمون اسپیکینگ خیلی مضطرب میشم و بنابراین نمیتونم عملکرد خوبی داشته باشم چطور میتونم بر اضطرابم غلبه کنم ؟

    پاسخ
    • moradi
      moradi گفته:

      وضعیت شما نیاز به تمرین زیاد دارد تا بتوانید در اسپیکینگ مهارت لازم را کسب کنید و بدون استرس در آزمون اسپیکینگ شرکت کنید.

      پاسخ
  4. محمد حسین
    محمد حسین گفته:

    میشه یه کتاب معرفی کنید برای کسانی که میخوان توی آزمون آیلتس شرکت کنن ولی وقت کافی ندارن توی کلاسهای حضوری یا آنلاین شرکت کنن ؟

    پاسخ
    • moradi
      moradi گفته:

      برای امادگی در آزمون آیلتس نمیتوان صرفا به خواندن یک کتاب اکتفا کرد. باید وقت و زمان کافی اختصاص دهید تا بتوانید مهارت لازم برای آزمون آیلتس را کسب نمایید.

      پاسخ
  5. اکرم متقی
    اکرم متقی گفته:

    نکاتی که در مورد کسب نمره بالا در آزمون آیلتس مطرح کردید واقعا مفید و کابردی میباشد ممنونم از مطالب و مقالات خوبتون 🙏

    پاسخ
  6. پژواک
    پژواک گفته:

    یکی از مهمترین نکات در ارزیابی و نمره دهی در آزمون استفاده درست از ساختار گرامری و دقت در استفاده از آن است

    پاسخ
  7. مونا میرزاجانی
    مونا میرزاجانی گفته:

    من برای شرکت در آزمون اسپیکینگ خیلی دچار اضطراب میشم خوندن مقاله شما چندان کمکی به من نمیکنه یعنی احساس میکنم از اضطرابم موقع آزمون کم نکنه آیا راهکار دیکه ای در ارتباط با مقابله با اضطراب و استرس دارید ؟

    پاسخ
    • moradi
      moradi گفته:

      شما فقط با تکرار و تمرین زیاد می توانید بر استرس خود غلبه کنید.

      پاسخ
  8. ره آورد
    ره آورد گفته:

    مطالبی که عنوان کردید در ارتباط با کسب نمره بالاتر خیلی مفید بوده چون واقعا موفقیت در آزمون آیلتس کسب موفقیت ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه یا اشتغال در شغل های عالی را تضمین میکند

    پاسخ
  9. تینا تاجیک
    تینا تاجیک گفته:

    سلام
    بسیار سپاسگزارم از خدمات موسسه زبان ایران اروپا مخصوصا در زمینه مشاوره رایگان که تاثیر به سزایی در تصمیم گیری من برای شرکت در کلاسهای آموزشی شما داشت

    پاسخ
  10. نیلوفر مقتدایی
    نیلوفر مقتدایی گفته:

    اطلاعات کلیدی و ارزشمندی رو عنوان کردین. من دارم واسه آزمون آیلتس میخونم، این مقاله خیلی برام مفید بود. با تشکر

    پاسخ
  11. آرمیتا بنفشه خواه
    آرمیتا بنفشه خواه گفته:

    من جدیدا دارم برای آزمون آیلتس آماده میشم خیلی این مطالب شما برای من مفید و کاربردی است سپاسگزارم از استادان مجرب موسسه ایران اروپا

    پاسخ
  12. انسیه مطلبی
    انسیه مطلبی گفته:

    در خصوص جواب دادن به سوالات در مطالبتان گفته اید که نباید پاسخ سوالات را حفظ کنیم چون ممکن است به هزاران دلیل آن مطلبی که حفظ شده از ذهن پاک شود و واقعا در جواب دادن به سوالات عاجز شویم پس بهتر است به درک درستی از مفاهیم گرامری و بقیه موارد برسبم

    پاسخ
  13. زهره خسروی
    زهره خسروی گفته:

    موفقیت در آزمون آیلتس اهمیت فراوانی دارد زیرا کمک زیادی درموفقیت در رشته تحصیلی مورد علاقه و یا اشتغال در شغل مورد نظر میکند
    ممنونم از موسسه زبان ایران اروپا که این امکان را برای زبان آموزان فراهم کرده 🙏

    پاسخ
  14. سیامک
    سیامک گفته:

    با سلام و خسته نباشید مطالبی که عنوان کردید خیلی میتونه کمک بکنه به کسانی که قصد دارن در آزمون آیلتس شرکت کنن بسیار ممنونم از اساتید این مجموعه

    پاسخ
  15. کسری
    کسری گفته:

    من یخورده تو صحبت کردن ضعیف بودم و نمیتونستم خوب صحبت کنم و این همیشه یکی از ترس های من بودکه نتونم تو آزمون آیلتس شرکت کتم اما الان یخورده وضعیتم بهتر شده شماهم نکات خوبی رو ذکر کرده بودید

    پاسخ
  16. مجید پورمند
    مجید پورمند گفته:

    حفظ کردن جواب سوالات بدترین کار در آزمونها میباشد سعی کنید حتما از این کار اجتناب کنید

    پاسخ
  17. قهرمان
    قهرمان گفته:

    فیلم زیاد ببینید این تجربه ای که من داشتم و ازش نتیجه گرفتم

    پاسخ
  18. فرزان ادهم
    فرزان ادهم گفته:

    مثالهایی که زدید کمک زیادی در درک بیشتر مطالب نمود همه رو یادداشت کردم

    پاسخ
  19. هومن
    هومن گفته:

    قبل از آزمون باید با شرایط و ویژگی های اون آشنا شد تا بر استرس و خطاهای ممکن غلبه کرد

    پاسخ
  20. محسن مقدم
    محسن مقدم گفته:

    منم ب این نتیجه رسیدم ک درک کردن خیلی بهتر از حفظ کردنه برای اسپیکینگ

    پاسخ
  21. Sajede
    Sajede گفته:

    سلام من کلاس های آیلتس رو قصد دارم شرکت کنم لطف میکنید هزینه ی کلاس رو بفرمایید چقدره؟

    پاسخ
  22. حسن
    حسن گفته:

    سلام بنظرم داشتن اعتماد به‌ نفس توی اسپیکینگ میتونه کمک شایانی کنه

    پاسخ
  23. ندا
    ندا گفته:

    سلام در اسپیکینگ باید درباره همه چیز حرف زد و همه چیز رو ربط داد

    پاسخ
  24. سینا
    سینا گفته:

    سلام حتما توی اسپیکینگ دایره لغات رو افزایش بدید خیلی تاثیر داره

    پاسخ
  25. ممشلی
    ممشلی گفته:

    من یکی از آرزوهام اینه که به یه کشور دیگه واسه مسافرت و تفریح برم یا اینکه داخل یه کشور دیگه ای زندگی کنم واسه همین تصمیم دارم حتما داخل آزمون آیتلس شرکت کنم و در این آزمون هم موفق بشم.‌

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *