4 راهکار در تسریع یادگیری زبان انگلیسی

4 راهکار در تسریع یادگیری زبان انگلیسی

تمام افرادی که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند قطعا دنبال هدفی بوده که به واسطه یادگیری زبان انگلیسی به آن برسند. اهدافی مانند مهاجرت، یافتن شغلی بهتر، ادامه تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان معتبر و غیره. در این بین شاید بارها از خودتان پرسیده اید که چرا روند یادگیری تان سریع نیست. یا اینکه چرا نمی توانم زبان انگلیسی و مطالبی که فرا گرفته ام را به صورت کاربردی در زندگی روزمره استفاده کنم. آیا تا به حال به تاثیر نرم افزارها در یادگیری زبان فکر کرده اید؟

تاثیر نرم افزارها در یادگیری زبان انگلیسی:

تاثیر نرم افزارها در یادگیری زبان انگلیسی

در این مقاله ما به شما زبان آموزان عزیز نکاتی را خواهیم آموخت که با استفاده از آنها می توانید یادگیری زبان را تسریع ببخشید و آن را به بخشی مفرح و لذت بخش از زندگی تان تبدیل کنید.

  • گوش دادن به پادکست های انگلیسی زبان

برنامه های متنوع زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی در سایت های مختلف وجود دارند که دربردارنده موضوعات مختلفی نظیر اخبار، داستان و غیره می باشند. شما با دانلود کردن این نوع از برنامه ها به دریچه ای از مطالب بسیار گوناگون وصل خواهید شد که هیچ محدودیتی از بعد کیفیت و کمیت برای مخاطبانش قائل نیست. پیشنهاد ما گوش دادن به ESL PODCASTS است. زیرا این نوع از پادکست ها اهداف آموزشی در بعد یادگیری زبان انگلیسی را در بردارند.

برای مثال با انتخاب بخش سفر در این پادکست نحوه تعامل و صحبت کردن هنگام پذیرش در هتل با جزئیات بسیار کاربردی به شما آموزش داده می شود. نکته جالب و بسیار کاربردی این نوع پادکست ها این است که بعد از شنیدن شان اصطلاحات و لغات مربوطه جدید توسط گوینده توضیح داده خواهد شد. در انتهای این بخش شاید بعضی از شما از خود بپرسید که وقت کافی برای گوش دادن ندارید. یادتان باشد همیشه نیاز نیست که قلم و کاغذ در کنارتان باشد. شما می توانید حین رانندگی به این پادکست ها گوش بدهید آن هم هنگام رفتن به محل کار و نیز حین بازگشت از آنجا.

برای موفق شدن باید در کمترین زمان بیشترین بهره از فرصت ها را ببرید. امروزه نباید تاثیر نرم افزارها در یادگیری زبان که با هدف کمک و هموار نمودن مسیر یادگیری ساخته شده اند را نادیده گرفت. کافیست چند دقیقه وقت گذاشته و به یکی از سایت های بسیار مفید آموزشی نظیر reallife English سر بزنید.

  • گوش دادن به پادکست هایی با محوریت موضوع های رادیویی

برنامه های رادیویی همواره عموما به موضوعات مختلف روزمره در زندگی می پردازند. این برنامه ها فرصتی عالی و بینظیر برای در معرض انگلیسی واقعی قرار گرفتن و نیز نحوه ایجاد ارتباط و مهمتر از همه آشنایی با فرهنگ افراد بومی می باشند. شما با مراجعه به سایت Tunein Radio و دانلود برنامه این سایت در تلفن همراه تان همواره این فرصت را خواهید داشت که در هر زمان و هر مکانی انگلیسی را به بخشی جذاب و سرگرم کننده از زندگی تان تبدبل کنید. از آنجایی که تکنولوژی همواره در خدمت بشر بوده، روش های یادگیری قدیمی و به نوعی منسوخ شده جای خود را به روش های نوین با استفاده از نرم افزارهای کاربردی داده و هر روز که می گذرد تاثیر استفاده از نرم افزارها در یادگیری زبان بیش از پیش نمایان می شود.

  • استفاده از فلش کارت های الکترونیکی

در گذشته بسیاری از افراد برای افزایش دامنه واژگان خود از فلش کارت های چاپی استفاده می کردند. این یکی از راه های موثر در جهت افزایش دامنه واژگان بود، اما امروزه این روش سنتی قلمداد شده و از بعد فیزیکی جاگیر بوده و شاید به راحتی گم شوند. اما امروزه نرم افزارهای مختلفی با همین قابلیت و با ویژگی های بیشتر وجود داشته که به شما کمک می کند تا دایره واژگانتان را افزایش دهید. این دسته از نرم افزار ها به راحتی در تلفن همراه نصب می شوند و قابلیت به روزرسانی نیز دارند. بنابراین به راحتی و در تمام ساعات شبانه روز و در هر مکانی که باشید به جعبه الکترونیکی واژگان خود دسترسی دارید و به لطف تاثیر نرم افزارها، می توانید دایره لغاتتان را به طرز چشمگیری گسترش دهید.

  • حضور و شرکت در گفت و گوهای جوامع انگلیسی زبان

سایت های مختلفی وجود دارند که شما با عضویت در آنها می توانید به گروه های مختلفی ملحق شوید. حتی می توانید نرم افزار سایت مورد نظر را در گوشی همراهتان نصب کنید و در هرجا و مکانی که قرار دارید به هزاران نفر در سرتاسر دنیا متصل شوید. این گروه ها چندین نفر عضو داشته و به موضوعات مختلفی می پردازند.

بخش بسیار جذاب دیگر این نرم افزار ها این است که به شما اجازه داده تا با پارتنر یا همان دوستی که پیدا کرده اید به صورت صوتی و حتی تماس تصویری صحبت کنید. این یک تمرین عالی برای ارتقای سطح زبانی به حساب می آید. در این میان شما نه تنها با نحوه استفاده از انگلیسی طبیعی آشنا شده بلکه در این حین به اصطلاحات و کالوکیشن های متنوعی بر خواهید خورد که طبیعتا با یادگیری و استفاده از آنها سطح زبانی شما دچار دگرگونی و پیشرفت می شود.

وب سایت RealLife English یکی از وب سایت های مذکور است که قابلیت های ذکر شده را دارد. با عضویت در این نوع جوامع ها خواهید دید که تاثیر استفاده از نرم افزارها در یادگیری زبان تا چه حدی در پیشرفت شما نقش دارد.

 

نتیجه گیری

در این مقاله که به همت تیم تخصصی ایران اروپا گردآوری شده است به راه های مختلفی اشاره شد که با استفاده از آنها می توانید فراگیری زبان انگلیسی را به لذت بخش ترین بخش از زندگی روزمره تان تبدیل کنید علاوه بر این تاثیر استفاده از نرم افزارها در یادگیری زبان بیش از پیش نمایان شده است. همواره این نکته را در ذهن داشته باشید که برای موفق شدن شما باید مطالب فوق را به عادتی برای خود تبدیل کنید و به آن پایبند باشید. با اعمال این کار شما دائما درگیر یادگیری خواهید بود و می توانید در کلاس های زبان و هنگام ایجاد ارتباط با دوستان و یا حتی انگلیسی زبانان از مطالب آموخته شده بهره ببرید.

 

 

 

نگارنده: مهدی بختیاری

4.6/5 - (8 امتیاز)
18 پاسخ
  1. گندم پوربخش
    گندم پوربخش گفته:

    همیشه سعی میکنم در اوقات فراغت از پادکست های انگلیسی زبان استفاده کنم خیلی لذت بخش هست

    پاسخ
  2. محمدی مرام
    محمدی مرام گفته:

    سلام وقت بخیر
    خیلی خوشحالم حالا که برای سال ۱۴۰۱ برنامه ریزی کردم تا یادگیری زبان انگلیسی رو به اتمام برسونم با سایت شما اشنا شدم

    پاسخ
  3. فریبرز کوککی
    فریبرز کوککی گفته:

    سلام متشکرم که اطلاعات جدید رو به اشتراک میگذارید تا به حال با سایت
    RealLife English اشنایی نداشتم

    پاسخ
  4. Zahra
    Zahra گفته:

    تمام راهکارهایی که نام بردید برای تقویت زبان انگلیسی خیلی مفیده ولی من بیشتر به پادکست گوش میدم و خیلی تاًثیر داره

    پاسخ
  5. Hami
    Hami گفته:

    تمامی راهکارهای ارائه شده تاثیرگذار و با اهمیت هستند. اوقات فراغت رو باید با اموزش پر کرد حتی پشت ترافیک

    پاسخ
  6. سوگل محمدی
    سوگل محمدی گفته:

    سلام
    بسیاری از نکاتی که مطرح کردید کاربردی و قابل توجه بود که باید دانشجویان بهش توجه کنند

    پاسخ
  7. نیروانا طاهری
    نیروانا طاهری گفته:

    برای موفق شدن باید در کمترین زمان بیشترین بهره از فرصت ها را ببریم، تکنولوژی در این راه کمک زیادی میکنه

    پاسخ
  8. Saeed
    Saeed گفته:

    مواردی که اشاره شد بسیار جامع و کلی بوده و اگر مخاطب دقت داشته باشد بدون شک کمک بسیاری خواهد کرد.

    پاسخ
  9. Faraji
    Faraji گفته:

    همیشه نیاز نیست که قلم و کاغذ در کنارتان باشد. شما می توانید حین رانندگی به این پادکست ها گوش بدهیم

    پاسخ
  10. فرهاد
    فرهاد گفته:

    چقدر استفاده از پادکستها به زبان انگلیسی کمک میکنه به یادگیری ممنونم از موسسه زبان ایران اروپا

    پاسخ
  11. پروین معظمی
    پروین معظمی گفته:

    تمام روشهایی که نام بردید عالی بود مخصوصا گوش دادن به پادکست ها من خیلی این مورد رو انجام میدم در حین انجام کارای خونه 😉

    پاسخ
  12. بیژن شکرریز
    بیژن شکرریز گفته:

    سلام ، چه خوب که راه های ویژه و مهم یادگیری زبان را به طور خلاصه مطرح کردین

    پاسخ
  13. ژینا طباطبایی
    ژینا طباطبایی گفته:

    مطلبی در مورد پادکست های خوب آموزشی هم بذارید برای معرفی

    پاسخ
  14. علی
    علی گفته:

    حتی تو فعالیت های روزانه هم میشه با ایت پادکست ها زبان رو یاد گرفت هیچ محدودیتی وجود نداره برای یادگیری زبان

    پاسخ
  15. سام جلیلی
    سام جلیلی گفته:

    من همیشه با پادکست های انگلیسی میتونم مطالب و لغات زیادی رو یاد بگیرم واقعا برام روش خیلی خوبیه

    پاسخ
  16. فرشته شیرکشیان
    فرشته شیرکشیان گفته:

    خیلی با حوصله و دقیق تمامی مطالب و نکات رو ذکر میکنید وب سایت هم از نظر محتوا و اکتیو بودن خیلی خوبه

    پاسخ
  17. غزاله
    غزاله گفته:

    تمامی نکاتی که ذکر کرده بودید واقعا تاثیر گذار هستن برای تسریع یادگیری زیان انگلیسی من تمامی نکات رو رعایت میکنم

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *