چگونه راحت و روان انگلیسی صحبت کنیم؟

چگونه راحت و روان انگلیسی صحبت کنیم؟

“چگونه روان انگلیسی صحبت کنیم؟”، در این مقاله قصد داریم در مورد این پرسش خیلی مهمی که اکثر زبان آموزان از ما می‌پرسند صحبت کنیم.

اکثر زبان آموزان می گویند:

“من خیلی کم میتونم انگلیسی صحبت کنم، به این صورت که ما گرامرهای زیادی میخونیم و همه ی آنها را هم متوجه میشویم و تمرینات مربوط به آن را هم به خوبی حل میکنیم. اما زمانی که به صحبت کردن میرسیم نمیتوانیم خیلی از آنها را در لحظه مکالمه استفاده کنیم و عملا در زمان مکالمه همه ی گرامرهایی که یاد گرفتیم از ذهنمان میپرند یا در بهترین حالت باید زمان زیادی را صرف یادآوری کنیم که همین امر منجر به این میشود که مکالماتمان طولانی و خسته کننده و حتی نامفهوم شود و در نتیجه نمیتوانیم منظورمان را بیان کنیم و .”

خب پس ما چجوری باید از گرامرهایی که یاد میگیریم به خوبی در مکالمه استفاده کنیم؟در واقع این سوال مطرح می شود که”چگونه روان انگلیسی صحبت کنیم”:

در واقع این سوال بسیار مهم و خوبی است. این کاملا درست است که وقتی شما در حال صحبت کردن هستید آنچنان وقتی ندارید که درباره ی قوانین گرامری و نحوه ی استفاده آنها در جمله  فکر کنید. مثلا به طرف مقابل بگویید ” اجازه دهید تا من درباره ی نحوه ی چیدمان جمله فکر کنم و بعد به شما بگوییم” با این کار هم رشته افکار از دست شما در میرود و هم طرف مقابل از این مکالمه خسته میشود. در واقع شما در میان یک مکالمه وقتی برای فکر کردن درباره ی قوانین گرامرها ندارین و شما باید گرامرها را به سرعت در مکالمه بکار ببرید.

 

اما اگر در حال مکالمه گرامرها در لحظه به ذهن ما خطور نکنند و ما نتوانیم درهمان لحظه از آنها استفاده کنیم تکلیف چیست؟

همان طور که گفتیم، مکث و فکر کردن بیش از حد در مکالمه موجب میشود نتوانید مطلب را به خوبی بیان کنید در این حالت شما به مرور اعتماد به نفس خود را از دست داده و کم کم از مکالمه منصرف می شوید و ترس از صحبت کردن بر شما غالب میشود و در نتیجه دیگر قادر به صحبت کردن در جمع نخواهید بود.

خبر خوب این است که تیم ایران اروپا با بررسی های راه های موجود بهترین راهکارها را در جهت اینکه “چگونه انگلیسی صحبت کنیم”برای شما فراهم کرده است.

 

قبل از هر چیزی باید یادآور شویم که این راهکارها زمانی موثر واقع میشوند که به کار گرفته شوند و بصورت مناسب تمرین شوند.

 

بر خلاف اکثر دانش آموزان که فقط مطالعه، مطالعه و مطالعه میکنند و به‌خاطر همین مطالعه های فراوان انتظار روان صحبت کردن را دارند، شما باید تمرین، تمرین و تمرین کنید. شما وقتی یک گرامر را یاد میگیرید نباید به مثال های همون کتاب بسنده کنید و فقط همون مثال ها را مطالعه نمایید. با صرف مطالعه با اینکه شما متوجه اصول گرامر مورد نظر شده‌اید و به طور مناسبی آن را فرا گرفته اید قادر نخواهید بود از آن استفاده کنید.

به هر حال، هر زمان که گرامری را مطالعه کردید و آن را فرا گرفته اید لازم است آن را به کار ببندید، به این صورت که

  1. جملات خود را با توجه به آن گرامر بنویسید و سپس بررسی کنید که آیا جملاتی که نوشته‌اید درست است یا خیر؟
  2. پس از چندین بار نوشتن و بررسی جملات از نظر صحیح و غلط بودن، حال نوبت به آن رسیده که جملاتی را بسازید و با خود یا دوستانتان تمرین کنید.
  3. دیگر نباید از اشتباه کردن بترسید زیرا اشتباه در این مرحله نه تنها مضر نیست بلکه بسیار سازنده است. در این مرحله تنها باید جمله سازی کنین و تکرار کنین و از اشتباه نترسید.

وقتی شما یک گرامر را به حد کافی تمرین کردید آنگاه به مرور ساختار الگویافته ای از آن گرامر در ذهن شما شکل میگیرد.

اجازه دهید مثالی برای شما بزنم:

یک لحظه به زبان مادری خود فکر کنید. آیا برای ساختار جمله فکر میکنید؟ در زبان مادری شما به هیچ عنوان به اصول گرامری فکر نمیکنید ولی شما آنها را، هم به خوبی میدانید و هم استفاده میکنین.

فکر میکنید به چه دلیل این اتفاق می افتد؟

بله درست است. تمرین، تمرین و تمرین رمز موفقیت شما در زبان مادریتان است. شما در کودکی در طی چند سال تمرین این مهارت را بدست آوردید و خوبی کودکی این است که کودکان نا امید نمیشوند و همچنین دنبال موفقیت زودهنگام نیستند.

به عنوان یک نمونه دیگر از موارد خوب است به این مثال نیز اشاره کنم. شما وقتی میخواهید خود را به زبان انگلیسی معرفی  کنین به سرعت میگویید  “My name is … “ و سپس نامتان را میگویید. شاید شما به احتمال زیاد بالغ بر صدها هزار بار این جمله را گفته اید و دیگر نیازی ندارید که فکر کنید که از کدام کلمات مانند “am”  یا “are” یا “mine”  باید استفاده کنم.

یا مثلا کسی به شما میگویید “ Thank you”  شما بدون وقفه پاسخ میدهید “you’re welcome”  و نیازی نمیبینید که فکر کنید “my”  یا “ am”  یا “I” را باید بکار ببرم  یا مثلا فکر نمیکنید که باید “welcome” به کار ببرم یا “welcoming”

Choos Your Words

ما به شما قول میدهیم با تمرین و وقت گذاشتن مناسب شما قادر خواهید بود گرامرها را به راحتی و بدون نیاز به فکر کردن بکار ببرید و از صحبت کردن راحت و بدون استرس به زبان انگلیسی لذت ببرید.

بنابراین شاید در پاسخ به این سوال که چطور انگلیسی صحبت کنیم، این سوال نیز برای شما پیش بیاید که  چرا ما این همه تاکید در تکرار داریم؟

خیلی از شما عزیزان به این موضوع واقف هستید که زمانی ما یک چیز جدید را فرا میگیریم ابتدا وارد بخش خودآگاه ذهن ما می‌شود. این یک امر بدیهی است زیرا بخش خودآگاه است که باعث فراگیری می‌شود ولی مشکل از آنجایی شروع می‌شود که مطلبی که فرا گرفته‌ایم در همان ذهن خودآگاه ما می‌ماند. ذهن خودآگاه در لحظه توانایی انجام محدودی از کارها را دارد و وقتی به ذهن ناخودآگاه راه پیدا میکند آن وقت است که زحمات ما به ثمر نشسته است و میتوانیم بدون نیاز به فکر کردن و تعلل زیاد جملات خودمان را در ذهن ساخته و بیان کنیم.

به عنوان مثال کسانی که شروع به یادگیری رانندگی با ماشین می‌کنند ابتدا تمام تمرکز خود را معطوف رانندگی می‌کنند و در اون حال هیچ کار دیگه‌ایی قادر به انجام نیستند و حتی ممکن است به بقیه سرنشینان بگویید که در حال رانندگی با وی صحبت نکنند ولی پس از چندی تلاش رانندگی زمانی می‌رسد که ممکن است در حال رانندگی چندین کار دیگر انجام دهد و کنترل پدال‌ها و فرمان به صورت ناخودآگاه انجام می‌شود.

حال چگونه باید مطلبی را از ذهن خودآگاه به ذهن ناخودآگاه منتقل کنیم؟

بسیار ساده است و در عین حال بسیار همت بالایی می‌طلبد تا در وسط راه مایوس نشویم و آن چیزی نیس جز تکرار، تکرار و تکرار. فقط با تکرار است که می‌توانید این کار را انجام دهید.

امیدواریم توانسته باشیم پاسخ مطلوبی به سوالات که “چگونه انگلیسی حرف بزنیم” و “چگونه انگلیسی را روان صحبت کنیم” که سوال اکثر زبان آموزان می باشد داده باشیم.

پس از همین حالا شروع کنین …

 

 

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

 

 

 

 

 

 

4.6/5 - (32 امتیاز)
66 پاسخ
  1. بهار
    بهار گفته:

    من وقتی میخام انگلیسی صحبت کنم استرس میگیرم باید چکار کنم؟

    پاسخ
    • علیرضا بلوری
      علیرضا بلوری گفته:

      بهترین راه اینه که از اشتباهاتتون نترسید (در واقع براتون مهم نباشن)، در کلاس های بحث آزاد شرکت کنید و از راهنمایی های مشاوران آموزشی ما استفاده کنید.

      پاسخ
  2. ریحانه احمدی
    ریحانه احمدی گفته:

    من موقع صحبت کردن استرس میگیرم و کلمه هارو جابجا و گرامر رو اشتباه میگم ولی در چت کردن به انگلیسی تمرکز بیشتر دارم و اکثرا جملات رو با گرامر درست بکار میبرم

    پاسخ
    • امین
      امین گفته:

      سلام بهترین راهکار تمرین و تمرین و تکرار و شرکت کردن در مکالمه باه هم‌کلاسی های کلاسهای آموزشی زبان هست

      پاسخ
  3. مینا
    مینا گفته:

    تمرین کردن گرامر یکی از اصول مهم زبان که ایران اروپا تو کلاساش بهش پرداخته و من با شرکت تو این کلاسا روون تر و تمرینات بیشتر و بهتری انجام میدم

    پاسخ
  4. شادی
    شادی گفته:

    تیم ایران اروپا با بررسی بالاترین بازدهی تو موسسه با تمرین و شرکت تو کلاسای بحث آزاد روون صحبت کردن رو به ما آموزش میدن خیلی ممنونم

    پاسخ
  5. بهار محمدی
    بهار محمدی گفته:

    یکی از اصول اصلی تو مکالمه هم تجربه و هم پردازش کردن مکالمات تو ذهنمون که استاد خوب من تو موسسه زبان ایران اروپا به من این روش پردازش اطلاعات رو یاد دادن

    پاسخ
  6. افشین بهرامی نژاد
    افشین بهرامی نژاد گفته:

    معمولا تو کلاسا همه زبان آموزا تو یه سطح نیستند و و بعضی ها سخت تر و بعضی ها راحت تر متوجه اصول کلاس ها میشن موسسه ایران اروپا بهترین طبقه بندی کلاسا رو داره
    ممنونم

    پاسخ
  7. مجید مظفری
    مجید مظفری گفته:

    تمریناتی که گفتید رو حتما انجام میدم امیدوارم نتیجه بخش باشه

    پاسخ
  8. بیتا مهدوی
    بیتا مهدوی گفته:

    افزایش اعتماد به نفس فقط با تکرار تکرار تکرار و حتما شرکت تو کلاسای موسسه زبان ایران اروپا

    پاسخ
  9. کماندار
    کماندار گفته:

    همه کسانی که انگلیسی بلدن میگن تمرین ، تمرین ، تمرین خب این تمرین ها یه انگیزه قوی و یک فردی رو میخواد که مدام باهامون مکالمه داشته باشه تا ما هم بتونیم انگلیسی صحبت کنیم

    پاسخ
  10. باقری
    باقری گفته:

    مشکل من توی مکالمه فقط و فقط تلفظ کلماتم هس ک تا حدودی توی موسسه زبان تونستم اصلاحشون کنم

    پاسخ
    • محمد جهان فر
      محمد جهان فر گفته:

      لطف بفرمایید در کلاس های جانبی شرکت کنید که تاثیر بیشتری داشته باشد

      پاسخ
  11. باقری
    باقری گفته:

    همونطور که توی متن هم اشاره شده مهمترین عامل داشتن تمرین و تمرین و ممارست در ان و شرکت توی کلاسهای موسسه زبان هستش

    پاسخ
  12. حمیده ساعد
    حمیده ساعد گفته:

    هیچ کس از اول بدون اشتباه مکالمه نداشته تمرین و تکرار شرط موفقیت در هر کاری هس
    ممنون از مطالب ارزنده سایت آموزشگاه زبان ایران اروپا

    پاسخ
  13. حمیده ساعد
    حمیده ساعد گفته:

    من جز اون دسته از افراد بودم که به خاطر نداشتن اعتماد به نفس همیش از مکالمه فراری بودم اما با شرکت در کلاسهای موسسه زبان نه تنها ترسم از مکالمه ریخت بلکه الان میتونم بدون اشتباه مکالمه سریع و راحت تری داشته باشم

    پاسخ
  14. نسرین
    نسرین گفته:

    بیشتر اونایی که انگلیسی رو به صورت خودآموز توی خونه یاد میگیرن نمیتونن توی مکالمه به اندازه کافی مهارت‌ داشته باشن

    پاسخ
    • محمد جهان فر
      محمد جهان فر گفته:

      صحبت کردن با دیگران و شرکت در کلاس گوناگون باعث یادگیری بیشتری میشود

      پاسخ
  15. پونه
    پونه گفته:

    من مشکلم توی زبان انگلیسی تلفظ غلط واژگان بود ک اونم به نظر خودم چون توی خونه و به دور از کلاسهای آموزشی شروعِ کرده بودم شده بود

    پاسخ
  16. آمری زاده
    آمری زاده گفته:

    هیچ کس نمی تونه نقش کلاسهای آموزشی موسسه زبان رو توی روان صحبت کردن انکار کنه چون اونجا تاکید صرفا برگرامر نیس مکالمه های گروهی و.. باعث تقویت میشن

    پاسخ
  17. امین مژدگانی
    امین مژدگانی گفته:

    مقاله خیلی خوبی درمورد اینکه چگونه راحت و روان انگلیسی صحبت کنیم، بود.

    پاسخ
  18. شادی قلچ خانی
    شادی قلچ خانی گفته:

    چقدر عالی که سایتتون درمورد اینکه چگونه راحت و روان انگلیسی صحبت کنیم، اطلاعات جامعی رو گردآوری کرده.

    پاسخ
    • آیه منصوری
      آیه منصوری گفته:

      درکنار راحت و روان صحبت کردن باید تلفظ صحیحی هم داشته باشیم که به کمک آموزشهای عالی شما همه چیز عالی پیش میره

      پاسخ
  19. محمد محمدی
    محمد محمدی گفته:

    راهکار های که چگونه راحت و روان انگلیسی صحبت کنیم واقعا مفید هستند.

    پاسخ
  20. مژگان خداداد
    مژگان خداداد گفته:

    ممنون بابت راه های که گفتید برای اینکه چگونه راحت و روان انگلیسی صحبت کنیم خیلی مطالب مفیدی بودن .

    پاسخ
  21. محمد رضا محمدی
    محمد رضا محمدی گفته:

    ممنون بابت راهکار های که چگونه راحت و روان انگلیسی صحبت کنیم گفتید.

    پاسخ
  22. مهیار دلشادنیا
    مهیار دلشادنیا گفته:

    مطلب تون مفید بود برای اینکه چگونه راحت و روان انگلیسی صحبت کنیم.

    پاسخ
  23. جواد سلامتی
    جواد سلامتی گفته:

    به نظرم با دیدن سریال ها و فیلم های زبان اصلی و اخبار انگلیسی و روزنامه خوندن میتونیم سطح زبان انگلیسیمون رو خوب کنیم

    پاسخ
  24. زینب شعاع
    زینب شعاع گفته:

    من مکالمه خیلی زیادی دارم برای انگلیسی انجام میدم که بتونم روان صحبت کنم

    پاسخ
  25. مریم چمران
    مریم چمران گفته:

    من بعد از چند سال کلاس های اموزشی بالاخره نتیجه خوبش رو اینکه بتونم روان صحبت کنم کسب کردم

    پاسخ
  26. حاتمی
    حاتمی گفته:

    خیلی ممنون که به سوالات ما همراه با راه حل مرتبط پاسخ میدید

    پاسخ
  27. Mahdis
    Mahdis گفته:

    چطور بتونیم راحت و روان انگلیسی صحبت کنیم رو خیلی خوب توضیح دادید

    پاسخ
  28. موسی زاده
    موسی زاده گفته:

    واقعا از طریق موسسه زبان ایران اروپا میشه راحت و روان انگلیسی صحبت کرد

    پاسخ
  29. پویان
    پویان گفته:

    از شما ممنونم که زبان انگلیسی رو به این خوبی و درستی اموزش میدید

    پاسخ
  30. ثمین
    ثمین گفته:

    سلام، من یک روزی فکر نمیکردم بتونم مثل زبان مادری انگلیسی صحبت کنم اما با تلاش و پشتکار تونستم

    پاسخ
  31. محمد جواد
    محمد جواد گفته:

    من چند تا سوال درمورد مشکلات یادگیری انگلیسی دارم، با چه شماره ای باید با پشتیبان هاتون تماس بگیرم؟

    پاسخ
  32. زارع
    زارع گفته:

    راهکار های که چگونه راحت و روان انگلیسی صحبت کنیم خیلی مفید هستند.

    پاسخ
  33. Hadi. Shiri
    Hadi. Shiri گفته:

    مطمئناً تمرین زیاد اصولی ترین کاری هست که برای یادگیری هر چیزی میشه انجام داد
    ممنون از راهنماییتون

    پاسخ
  34. پریناز احدی
    پریناز احدی گفته:

    آیا دیدن فیلم زبان اصلی و گوش دادن آهنگهای خارجی تاثیری داره؟

    پاسخ
  35. حسام رضایی
    حسام رضایی گفته:

    دقیقاً بعد از آموزش و یادگیری فقط تمرین تمرین تمرین به تسلط آدم کمک میکنه.
    ممنون از راهنماییهاتون

    پاسخ
  36. شیرین علیاری
    شیرین علیاری گفته:

    سلام
    وقت بخیر
    میخواستم بدونم با افزایش دایره ی لغات و جمله بندی اولیه میشه امیدوار بود به اینکه میتونم یه روزی روان صحبت کنم یانه؟

    پاسخ
    • moradi
      moradi گفته:

      شما می توانید با افزایش دامنه لغات و تسلط بر گرامر روان صحبت کنید.

      پاسخ
  37. Shohreh fayazi
    Shohreh fayazi گفته:

    بنظر بنده روخوانی نوشته انگلیسی با صدای بلند برای خود و دیدن فیلم با زبان اصلی و کار کردن روی کلمات بسیار تاثیر دارد

    پاسخ
  38. ندا
    ندا گفته:

    کلا مطالبتون فوق العاده بود خصوصا مطلب چگونه راحت و روان انگلیسی صحبت کنیم.با تشکر

    پاسخ
  39. شبخیز
    شبخیز گفته:

    شرکت در بحثهای آزاد بین دوستانمون هم میتونه به تقویت مکالمه امون و تسریع در روند یادگیری کمک کنه

    پاسخ
  40. سعادت
    سعادت گفته:

    من یه موقعهایی برای اینکه تلفظ درست کلمات رو یاد بگیرم اول فایل صوتی اساتید رو گوش میدم بعد خودم تکرار و ضبط میکنم و باهم مقایسه میکنم تا اشکالاتم رو متوجه بشم

    پاسخ
  41. سیمین محمدی
    سیمین محمدی گفته:

    راهکارهایی که در مورد راحت و روان صحبت کردن انگلیسی بیان داشتین رو مطالعه کردم خیلی خوب بود. سپاس فراوان

    پاسخ
  42. یاور
    یاور گفته:

    آگر سعی کنیم با تمرین کردن ریدینگمون رو ارتقا بدیم در دوره آیلتس سریعتر میتونیم پیشرفت کنیم و موفق بشیم

    پاسخ
  43. سعید کاوه
    سعید کاوه گفته:

    یکی دیگه از نکات مهم در آزمون آیلتس اینه که از سرعت عمل خوبی برخوردار باشیم تا بتونیم موفق بشیم

    پاسخ
  44. Nadia P
    Nadia P گفته:

    من دلیل پیشرفتم در رایتینگ زبان رو تکرار و تمربن میدونم البته در کنار شرکت در کلاسهای موسسه…

    پاسخ
  45. فریدون
    فریدون گفته:

    به نظر من تنها راه روان صحبت کردن فقط تمرین و ممارست هست با توجه به رعایت کردن نکات گرامری

    پاسخ
  46. علیخانی
    علیخانی گفته:

    ذهن خودآگاه در لحظه توانایی انجام محدودی از کارها را دارد و وقتی به ذهن ناخودآگاه راه پیدا میکند آن وقت است که زحمات ما به ثمر نشسته است.

    پاسخ
  47. یاور
    یاور گفته:

    ابتدا بنویسید و سپس متن نوشته شده رو آنالیز کنید و اشتباهات رو یکی یکی بررسی نمایید

    پاسخ
  48. ناهید
    ناهید گفته:

    سلام
    بهترین روش همون تمرین زیاد است و دیدن فیلمهای زبون اصلی که خیلی کمک میکنه

    پاسخ
  49. بهاره معتمد
    بهاره معتمد گفته:

    به نظر من همه شرایط یکسان ندارن بعضی ها زودتر و بعضی ها دیر تر میتونن راحت و روان صحبت کنن ولی مطالبتون عالی بود

    پاسخ
  50. نگار
    نگار گفته:

    سلام و خدا قوت حسابی خسته نباشید
    خدارو شکر این دو روز مطالب جدیدتری آپلود کردین

    پاسخ
  51. مینا نقوی
    مینا نقوی گفته:

    روان صحبت کردن فقط و فقط نیاز ب تمرین داره جلوی آینه تمرین کردن به من خیلی کمک میکنه

    پاسخ
  52. زهزا
    زهزا گفته:

    من بیشتر جلوی آیینه حیلی تمرین میکنم وقتایی هم ک تنهام بلند بلند با خودم صحبت میکنم خیلی تاثیرگذازه خیلی روان صحزت میکنم

    پاسخ
  53. صبا
    صبا گفته:

    بنظر من اگر گرامر قوی باشه خیلی راحت و روان میشه صحبت کرد پس باید رو این نقطه تمرکز بیشتری بشه

    پاسخ
  54. سها
    سها گفته:

    به نظرم تا تکرار و تمرین مداوم در هر کاری میشه خیلی زود موفقیت رو بدست آورد با کلاس های آنلاین ایران اروپا مطمئنم خیلی زود پیشرفت میکنم.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *