یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی

یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی و چگونگی انجام این کار

یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی برای تمام افراد بسیار لذت بخش و جذاب بوده و تقریبا همه افراد دوست دارند زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری را با گوش کردن آهنگ ها و ترانه های انگلیسی زبان یاد بگیرند.

اگر اهل گوش کردن به موسیقی و مخصوصا موزیک پاپ انگلیسی یا آمریکایی باشید، حتما می‌دانید که موزیک گوش کردن نسبت به تمرین گرامر سرگرم کننده تر و لذت بخش تر است (البته که تمرین های گرامری هم مهم هستند و حتما باید انجام شوند)!

اما صرفا موسیقی گوش کردن یک موضوع است و یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی موضوعی متفاوت.

در این مطلب، به شما توضیح خواهیم داد چطور از موسیقی به عنوان ابزاری قدرتمند برای یادگیری و تقویت زبان انگلیسی خود استفاده کنید. اما قبل از پرداختن به این موضوع، باید بدانیم که:

یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی چه ویژگی هایی دارد؟

گوش کردن به آهنگ ها و ترانه های انگلیسی زبان یکی از موثرترین راه‌های تقویت زبان انگلیسی است؛ چون:

موسیقی به تقویت ذهن کمک می‌کند. شواهد علمی نشان داده‌اند که گوش کردن به موسیقی به کسانی که در حال یادگیری زبان دوم هستند کمک می‌کند گرامر و واژگان را بهتر آموخته و حتی دیکته خود بهبود دهند. علاوه بر این موضوع، پدیده ای وجود دارد به نام “اثر موتسارت” که می‌گوید گوش دادن به موسیقی کلاسیک عملکرد ذهن را در حین فعالیت هایی همچون یادگیری بسیار بهبود می‌بخشد.

گوش کردن به موسیقی شما را با مکالمات روزمره و عامیانه اشنا می‌کند. ترانه‌های نوشته شده به زبان انگلیسی پر از کلمات، عبارات و اصطلاحات بسیار مفید هستند. از آنجا که شنوندگان اصلی این آهنگ ها هم انگلیسی زبانان بومی (Native) هستند، محتوای آنها معمولا کاربردی و کاملا به روز هستند.

موسیقی و ترانه های انگیسی گوش‌های شما را با زبان انگلیسی آشناتر می‌کنند. گوش کردن به موزیک های انگلیسی زبان تمرکز شما را در هنگام گوش دادن افزایش داده و درک شما از ریتم، سرعت و لحن شخص گوینده را بالا می‌برد.

موزیک گوش کردن باعث می‌شود عبارت ها در اعماق ذهن شما بنشینند. بسیاری از واژگان و ترکیب های داخل یک ترانه چند بار تکرار می‌شوند و همین تکرار باعث می‌شود به صورت ناخودآگاه آنها را به خاطر بسپارید (احتمالا خود شما هم قبلا این موضوع را تجربه کرده‌اید). این پدیده به شما کمک می‌کند بتوانید به آسانی کلی کلمه و ساختار جدید حفظ کرده و ریتمیک بودن و جذابیت آنها کاری می‌کند که فراموش کردن این جملات تقریبا غیر ممکن باشد!

گوش کردن به موسیقی احساسات ما را برانگیخته می‌کند. حسی که گوش کردن به موزیک به ما می‌دهد هم روی ذهن و هم روی جسم ما تاثیر مثبت داشته و می‌تواند به صورت کلی حال و هوای درونی ما را دگرگون کند. ما انسان‌ها همیشه چیزی را که نسبت به آن احساس داریم بهتر به خاطر می‌سپاریم.

موزیک همیشه دم دست است! یکی از دلایلی که باعث می‌شود یادگیری زبان انگلیسی برای بعضی افراد سخت باشد این است که وقتی برای تمرین کردن پیدا نمی‌کنند. اما خوبی یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی این است که که شما می‌توانید موسیقی مورد علاقه تان را همه جا همراه خود برده و از این نظر معمولا محدودیتی ندارید. چه در ماشینتان نشسته باشید، چه در آشپزخانه باشید و چه در حال دوش گرفتن، می‌توانید موسیقی مورد علاقه تان را گوش کنید بدون اینکه حوصله تان سر برود.

موسیقی شما را با فرهنگ انگلیسی زبان ها آشنا می‌کند. یک زبان خارجی از جمله زبان انگلیسی از فرهنگ آن کشور جدا نیست و به همین خاطر آشنایی با فرهنگ یک کشور خارجی همیشه یادگیری زبان آن کشور را برای شما آسان ‌تر می‌کند.

8 نکته مفید برای یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی

در ابتدا، باید آن آهنگ هایی که قصد دارید با آنها انگلیسی یاد بگیرید را انتخاب کنید. اهمیت این موضوع در این است که انتخاب نادرست موسیقی ممکن است شما را به دردسر بیندازد. در ابتدای کار بهتر است به سراغ این نوع آهنگ ها نروید:

  • آهنگ هایی که ترانه‌های بسیار سخت و پیچیده‌ای دارند که کلمات و عبارت های داخلشان رایج نیستند.
  • آهنگ هایی که محبوب و معروف نیستند (البته ما برای سلیقه موسیقی شما احترام قائلیم، اما هدف برقراری ارتباط با عامه انگلیسی زبانان است).
  • آهنگ هایی که ریتم بیش از حد سریعی دارند و به همین فهمیدن ترانه شان بسیار سخت است.
  • آهنگ هایی که متن ترانه شان در فضای اینترنت موجود نیست.

یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی

بعد از آنکه آهنگ مورد مناسبی برای گوش کردن انتخاب کردیم، وقت آن است که با نکات این کار هم آشنا شویم:

فضاهای مناسبی برای یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی پیدا کنید.

سایت‌های به اشتراک گذاری ویدیو

وبسایت‌هایی مثل Youtube و Vimeo پر هستند از موزیک ویدیوهای گوناگون که تقریبا همه آنها به همراه متن ترانه (Lyrics) بوده و آنقدر هم تعدادشان فراوان است که هیچ گاه برای دیدن همه آنها وقت نخواهید داشت!

سایت های پخش کننده موسیقی و پادکست

برای استفاده از سرویس های آنلاین پخش موسیقی مثل Spotify، معمولا باید پول پرداخت کنید. اما وبسایت های به اشتراک گذاری محتوای صوتی مثل Soundcloud اینطور نیستند و شما همیشه می‌توانید در آنها چیزی برای گوش دادن پیدا کنید.

کلاس های یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی

شرکت در کلاس های گوش کردن به موسیقی در موسسه زبان ایران اروپا، یکی از بهترین راه‌ های یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی است. این کلاس ها که برای زبان آموزان سطوح متوسط (Intermediate) به بالا برگزار می‌شوند، درست همانند کلاس‌ های تماشای فیلم به گسترش دامنه واژگان (Vocabulary) و بهبود مهارت شنیداری (Listening) شما کمک فراوانی می‌کنند.

آهنگ های مناسب خود را پیدا کنید.

  موزیکی انتخاب کنید که به آن علاقه دارید. گوش کردن به آهنگ هایی که به آنها علاقه ای ندارید اصولا هیچ فایده ای نداشته و تنها حوصله شما را سر خواهد برد. فعالیتی که حوصله شما را سر ببرد هم قطعا به یادگیری منجر نخواهد شد.

آهنگ هایی را انتخاب کنید که زبان انگلیسی به کار رفته در آنها مناسب شما باشد. برای یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی، ترانه هایی مناسب هستند که حاوی کلمات و عبارات معمول بوده و برای شما نه بیش از حد آسان باشند و نه بیش از حد سخت.

نکته دیگری که در انتخاب موسیقی باید به آن دقت کنید این است که خوانندگان گاهی کلمات را به صورت واضح تلفظ نمی‌کنند. به همین خاطر بهتر است به سراغ موسیقی پاپ بروید، نه اپرا یا هوی متال!

بهتر است آهنگ هایی را گوش کنید که متن ترانه آنها حالت داستانی دارد. فهمیدن این نوع ترانه‌ها معمولا آسان‌تر است چون می‌توانید خود را در میان ماجرا گذاشته و از آن نوعی تصویر ذهنی هم داشته باشید. اگر در ابتدای مسیر یادگیری زبان هستید، گوش کردن به ترانه‌های کودکان یا آهنگ های کارتون های والت دیزنی هم می‌توانند به شما کمک فراوانی کنند.

کار را با موزیک پاپ شروع کنید و سپس به سراغ سبک های دیگر بروید. موسیقی پاپ مرسوم در دنیا معمولا درباره موضوعات عاشقانه است که فهمیدنشان معمولا راحت تر و سریع تر اتفاق می‌افتد. بعد از آنکه به محتوای این نوع آهنگ ها مسلط شدید، می‌توانید با گوش کردن انواع دیگر موسیقی دایره واژگان خود را گسترش دهید.

ترانه‌ها را مطالعه و تحلیل کنید.

اگر قصد یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی را دارید، باید در ابتدا برای خواندن، فهمیدن و بررسی دقیق متن ترانه ها (Lyrics) وقت بگذارید.

این روزها دیگر لازم نیست متن ترانه ها را خودتان روی کاغذ پیاده کنید چون خیلی ها از قبل این کار را برای شما انجام داده‌اند! با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید متن هر آهنگی که به دنبالش هستید را پیدا کنید. به این شکل قادر خواهید بود معنی کلماتی را که با آنها آشنایی ندارید راحت تر پیدا کرده و روی ساختارهای جملات دقیق‌تر شوید.

روی کلمات جدیدی که یاد گرفته‌اید کار کنید.

بعد از خواندن متن ترانه ها و درک مطلب، می‌توانید روی کلمات جدید داخل ترانه بیشتر تمرین کنید و با آنها جملات متفاوت بسازید تا بر کاربرد آنها تسلط بیشتری پیدا کنید.

شما هم همراه با آهنگ بخوانید!

با تکنیک های خوانندگی آشنا نیستید؟ صدای خوبی ندارید؟ هیج مشکلی نیست! هر وقت در خانه یا ماشین خود تنها هستید، متن ترانه را جلوی خودتان گذاشته، همراهش بلند بلند بخوانید و لذت ببرید! فقط مراقب باشید دیگران را اذیت نکنید.

سعی کنید آهنگ ها را به خاطر سپرده و از حفظ بخوانید.

بعد از مدتی کار روی آهنگ ها، کم کم متوجه خواهید شد که متن ها را حفظ شده اید و از اینجا به بعد باید سعی کنید بدون نگاه کردن به متن ترانه ها، آنها را از حفظ بخوانید. در اینجا است که خواهید دید می‌توانید کاری بیشتر از صحبت کردن ساده انجام دهید.

برای بادگیری زبان انگلیسی با موسیقی، هر چند وقت یک بار آهنگ های قدیمی تر را دوباره گوش کنید.

هر وقت آهنگی را گوش کردید، ترانه آن را خواندید و متوجه منظور آن شدید، معمولا به سراغ ترانه بعدی خواهید رفت. اما از آنجا که سطح دانش زبان انگلیسی شما همواره در حال پیشرفت است، اگر بعد از چند ماه یکی از آهنگ های قدیمی تر را دوباره گوش کنید متوجه خواهید شد که این بار چیزهایی می‌فهمید که دفعه اول هرگز درک نکرده بودید.

یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی

به این روش می‌گویند “تکرار با فاصله” یا Spaced Repetition و ثابت شده که این کار خیلی بهتر از زمانی جواب می‌دهد که بخواهید همه چیز را همان ابتدا به صورت کامل یاد بگیرید.

آهنگ هایی پیدا کنید که در متن آنها کلماتی که تازه یاد گرفته‌اید به کار رفته باشند.

این کار چندان آسان نیست و کمی هم نیاز به شانس دارد. آهنگ مناسب کار شما باید تعادل متناسبی بین کلماتی که به تازگی یاد گرفته‌اید و کلمات مرتبط جدید برقرار کرده باشد. اما چنین ترانه‌هایی شما را تشویق به تلاش بیشتر کرده و سطح عملکرد شما را به بالاترین حد ممکن می‌رسانند.

حرف آخر

از اینجا به بعد کاری ندارید به جز لذت بردن! اگر گوش کردن هدفمند به موسیقی انگلیسی زبان کار هر روز شما باشد، بعد از مدتی کوتاه متوجه اثر معجزه آسای این کار خواهید شد!

 

4.8/5 - (48 امتیاز)
79 پاسخ
    • علیرضا بلوری
      علیرضا بلوری گفته:

      سلام حامد عزیز. یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی تا حد زیادی به سلیقه شما بستگی داره و به همین خاطر به آهنگ خاصی اشاره نکردیم. اما پیشنهاد می‌کنیم به سراغ آثار پاپ جدید برید و حتما به دنبال آهنگ‌هایی باشید که مشخصاتی که در متن گفتیم رو داشته باشند.

      پاسخ
  1. افشین بهرامی نژاد
    افشین بهرامی نژاد گفته:

    من با تجربه شخصی که داشتم نظرم اینه که میتونیم این مدل آموزش رو با آهنگا و ترانه هایی که مورد علاقمونه شروع کنیم تا نتیجه بهتری بگیریم

    پاسخ
  2. مریم عبدالمطلبی
    مریم عبدالمطلبی گفته:

    یکی از فوایدی که این مدل آموزش داره اینه که مثل فیلم یا کتاب یا دیکشنری نیستند که مشکل حمل و نقلشون رو داشته باشیم بخاطر همین ترانه گوش دادن خیلی تو تلفظ ها هم کمک میکنه موسسه ایران اروپا خیلی ممنون از اطلاعات خوبی که برامون قرار میدید

    پاسخ
  3. علی هدایتی فر
    علی هدایتی فر گفته:

    آواز خوندن و آواز گوش دادن خیلی برای تلفظ و صحبت کردن خوبه کاش چندتا ترانه ایران اروپا بهمون معرفی کنه که کاربردی تره
    ممنون

    پاسخ
    • مرتضی
      مرتضی گفته:

      سلام ضمن تشکر از سایت پربار آموزشگاه زبان
      موسیقی توی یادگیری زبان انگلیسی به نظر من برای افراد مبتدی یکم سخت هستش برا من ک خیلی سخت بود

      پاسخ
  4. کیمیا علیمردانی
    کیمیا علیمردانی گفته:

    گوش دادن به آهنگ های انگلیسی که قابل فهم برای همه جور سطوح باشن خیلی خوبه

    پاسخ
  5. فرشاد
    فرشاد گفته:

    گوش دادن به موسیقی دسترسی راحت تری برا آموزش رو فراهم میکنه

    پاسخ
  6. Majid kiaee
    Majid kiaee گفته:

    همه ما معمولا تو رفت و آمد هامون موسیقی گوش میکنیم حالا چه بهتر که این آهنگ گوش دادن ما هدفمند باشه و به علم و اطلاعات ما هم کمکی بکنه

    پاسخ
  7. امیرحافظ
    امیرحافظ گفته:

    یادگیری زبان با موسیقی آموختن رو تبدیل به سرگرمی میکنه

    پاسخ
  8. Farshad
    Farshad گفته:

    به ترانه های انگلیسی گوش دادن نقش اصلی تو خودآموزی و پیشرفت فردی داره ممنون از سایت خوب ایران اروپا

    پاسخ
  9. Shakiba ghasemi
    Shakiba ghasemi گفته:

    هممون تو گوشیامون آهنگ داریم و گوش میدیم چون راحت ترین راه دسترسی هست و از تایمایی که تو اتوبوس هستیم یا یه مسیری و داریم میریم میتونیم استفاده کنیم و خودمون باعث پیشرفت خودمون بشیم

    پاسخ
  10. گیلدا آریاراد
    گیلدا آریاراد گفته:

    من نمیدونستم که با آهنگ گوش دادن هم میشه زبانمون قوی شه خیلی ممنون از ایران اروپا گه اطلاعات دقیقی به ما میدن

    پاسخ
  11. گیتی سهرابی
    گیتی سهرابی گفته:

    سلام خسته نباشید
    من دوره متوسط هستم ولی هرچی ترانه گوش میکنم متوجه متنش نمیشم میشه لطفا چندتا ترانه راحت معرفی کنید

    پاسخ
  12. رودکی زاده
    رودکی زاده گفته:

    سلام
    ترانه برای کودکان هم میشه معرفی کنید دختر من ۶ سالشه ولی من ترانه ای مناسب سنش پیدا نمیکنم

    پاسخ
    • محمد جهان فر
      محمد جهان فر گفته:

      سلام
      میتوانید به اموزشگاه مراجعه کنید و از کارشناسان در این رابطه راهنمایی بخواهید

      پاسخ
  13. آراز
    آراز گفته:

    تشکر از خدماتتون
    با اینکه هنوز این کار و شروع نکردم ولی خیلی مشتاق هستم چون ایران اروپا متدای خوبی برا آموزشش داره

    پاسخ
  14. سوفیا
    سوفیا گفته:

    اینطور بنظر میرسه که یادگیری با ترانه یه راه آسونی باشه برای کسایی که زبان خوندن براشون خیلی سخت میاد به هرحال تشکراز موسسه زبان ایران اروپا که اطلاعات خوبی رو میرسونه

    پاسخ
  15. تینا محسن زاده
    تینا محسن زاده گفته:

    یادگیری زبان انگلیسی از طریق موسیقی آموختن رو تبدیل به سرگرمی میکنه

    پاسخ
  16. شایان امینی
    شایان امینی گفته:

    شرکت تو کلاس زبان آموزشگاه زبان ایران اروپا که یه جنبه مثبت هست ولی طرف دیگه قضیه برا افرادی که میخوان خودشون زبان رو یاد بگیرن گوش دادن به ترانه ها برای خودآموزی گزینه عالی هست

    پاسخ
  17. Narges fadavi
    Narges fadavi گفته:

    با آواز خوندن و گوش دادن به ترانه ها بهبود طرز تلفظ هم ایجاد میشه؟
    ممنون از بهترین آموزشگاه زبان ایران اروپا

    پاسخ
  18. شیما
    شیما گفته:

    سلام انتخاب نوع موسیقی و سختی و راحتی خیلی میتونه کاربردی و راحت باشه کاش موسسه زبان خودش معرفی میکرد

    پاسخ
  19. مردانی
    مردانی گفته:

    این ک برای یادگیری زبان از ابتدای کار بریم سراغ موسیقی میتونه سردرگم کننده باش برا همین برای یادگیری زبان موسسه زبان رفتن مؤثر چون نوع موسیقی رو هم خودشون معرفی میکنن

    پاسخ
  20. شیوا
    شیوا گفته:

    سلام ممنون از مطالب سایت موسسه زبان ایران اروپا
    کاش چند تا موسیقی متناسب با سطح افراد معرفی میکردین

    پاسخ
    • محمد جهان فر
      محمد جهان فر گفته:

      سلام میتوانید از کلاس های جانبی موزیک استفاده کنید و در صورت درخواست اساتید شما را راهنمایی میکنند

      پاسخ
  21. میهن
    میهن گفته:

    من با آهنگ نمیتونم یاد بگیرم هرچقدر هم سعی کردم نشده نمیدونم شاید مناسب سطحم نیستن ممنون میشم از موسسه زبان ایران اروپا راهنمایی ام کنن

    پاسخ
    • محمد جهان فر
      محمد جهان فر گفته:

      برای هرسطح باید موزیک های مناسب با آن سطح گوش داده شود ، لطفا با آموزشگاه تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان شما را راهنمایی کنند

      پاسخ
  22. فرهاد
    فرهاد گفته:

    سلام لطفا چند تا موسیقی و آهنگ جهت یادگیری در سایت ایران اروپا قرار بگیرد ممنون

    پاسخ
  23. سحر
    سحر گفته:

    مشکل من در یادگیری موسیقی سطحم هست که نمی دونم چه سطحی برای من خوب هست و بهتر یاد میگیرم

    پاسخ
  24. فرزانه
    فرزانه گفته:

    سلام لذت گوش دادن و فهمیدن یک آهنگ انگلیسی به قدری لذت بخش است که واقعا ازش شرکت کردن در کلاس های زبان را دارد

    پاسخ
  25. سوشا
    سوشا گفته:

    سلام خیلی جالب بود همیش فکر میکردم گوش دادن به موسیقی گام آخر یادگیری زبان هستش
    ممنون از موسسه ایران اروپا به خاطر بهترین ایده ها

    پاسخ
  26. پیمان فرزانه
    پیمان فرزانه گفته:

    سلام و خسته نباشید خدمت شما موسسه زبان ایران اروپا
    لطفا متناسب با سطوح آهنگ در سایت قرار بدین ممنون

    پاسخ
  27. ترانه
    ترانه گفته:

    یادگیری آهنگ برا من به این ترتیب بود که آن قدر گوش میدادم و متوقف میکردم و دوباره پلی و واژگان سخت رو یاد داشت میکردم و معنی در می آوردم و برای من بسیار سخت بود لطفا روش بهتری معرفی کنید
    ممنون از موسسه زبان ایران اروپا

    پاسخ
  28. نرگس سیفی
    نرگس سیفی گفته:

    سلام گوش دادن به موسیقی نه تنها دامنه واژگان ما زیادتر می‌کن بلکه گام خیلی مهمی در بالابردن مهارت مکالمه و تقویت آن می باشد که با شرکت در کلاسهای موسسه زبان بهتر می‌شود یاد گرفت

    پاسخ
  29. نرگس عبادی
    نرگس عبادی گفته:

    من از وقتی که کلاس های شما میام برای یادگیری زبان انگلیسی . خیلی موسیقی های انگلیسی گوش میدم و احساس میکنم در یادگیری زبانم خیلی کمک کننده است.

    پاسخ
  30. بهمن یوسفی
    بهمن یوسفی گفته:

    در مورد یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی و چگونگی انجام این کار. من شخصا هم عادت دارم هنگام مطالعه موزیک گوش بدم و هم برای یادگیری بهتر انگلیسی موزیک زبان اصلی خیلی کمک میکنه

    پاسخ
  31. مریم میرزایی
    مریم میرزایی گفته:

    در رابطه با یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی من تمام مقالاتی که تا الان بررسی کردم نظر مثبتی در این مورد داشتن.

    پاسخ
  32. شریعتی
    شریعتی گفته:

    در رابطه با یادگیری زبان همراه با موسیقی، این شیوه ی مطالعه واقعا موثر و شخصا نتیجه مثبتی داشتم

    پاسخ
  33. واعظی
    واعظی گفته:

    حفظ اهنگ های زبان اصلی خیلی خوبه چون هم موزیک گوش دادیم و هم انگلیسیمون بهتر میشه

    پاسخ
  34. خانم قهرمانی
    خانم قهرمانی گفته:

    گوش دادن موسیقی که کلا خوبه و ارامش بخش و در عین حال به یادگیری زبان انگلیسیمون هم کمک میکنه

    پاسخ
  35. خورشیدی
    خورشیدی گفته:

    به مرور که موسیقی های انگلیسی گوش کنیم بهتر میتوتیم ترجمه کنیم و تلفظ داشته باشیم

    پاسخ
  36. فیروزه دارستانی
    فیروزه دارستانی گفته:

    من از وقتی که موسیقی انگلیسی گوش میدم، جمله بندی هام بهتر شده

    پاسخ
  37. بهداد بهشتی
    بهداد بهشتی گفته:

    من ویدئو های زیر نویس دار رو میپسندم، دلیلش هم اینکه اگر جایی معنی کلمه ای رو ندونم از این طریث یاد میگیرم

    پاسخ
  38. خسرو جاویدفر
    خسرو جاویدفر گفته:

    با گوش دادن موسیقی های انگلیسی هم زبانمون خوب میشه هم جدید ترین موزیک های دنیارو گوش کردیم

    پاسخ
  39. سلوکی
    سلوکی گفته:

    هم موسیقی های زبان اصلی و هم فیلم و سریال دیدن خیلی به یادگیری زبان کمک میکنه

    پاسخ
  40. فرناز مهدوی
    فرناز مهدوی گفته:

    روزی دو سه تا موسیقی انگلیسی گوش کردن به یادگیریمون کمک میکنه

    پاسخ
  41. هادی شیری
    هادی شیری گفته:

    موسیقی خیلی کمک بزرگیه برای یادگیری. مرسی که این موارد کلیدی رو در اختیارمون میذارید

    پاسخ
  42. طهرانی
    طهرانی گفته:

    واقعاً پیشنهاداتون برای یادگیری حرف نداره. دونه به دونه ش تاثیر داره.
    ممنون ازتون

    پاسخ
  43. سعیده خدیور
    سعیده خدیور گفته:

    واقعاً یکی از بهترین روشهای یادگیری گوش دادن موزیک هستش

    پاسخ
  44. امیری
    امیری گفته:

    اطلاعات خوبی رو در مورد یادگیری زبان از طریق موسیقی بیان کردید. جالب بود. ممنون

    پاسخ
  45. شهاب
    شهاب گفته:

    زبان آموزی بصورت موزیکال یادگیری زبان رو شیرینتر میکنه، ایده ی خوبیه. احسنت

    پاسخ
  46. کمیل
    کمیل گفته:

    کلاس های آموزش زبان با موسیقی که موسسه ایران اروپا برای زبان اموزانش دایر کرده، میشه گفت یکی از بهترین و تاثیرگذارترین راهکارهای آموزش زبان هستش

    پاسخ
  47. پرهام کرمی
    پرهام کرمی گفته:

    من روش موسیقی رو خیلی قبول دارم برای یادگیری زبان، واقعا موندگاریش توی ذهن خیلی خوبه!

    پاسخ
  48. سیندخت صبوری
    سیندخت صبوری گفته:

    در رابطه با روش یادگیری زبان با موسیقی بنظر من برای همه شاید صددرصد کارساز نباشه، بستگی به میزان ارتباط هر فرد با موسیقی در زندگی روزمره اش داره.

    پاسخ
  49. آیهان.م
    آیهان.م گفته:

    من چون خیلی به موزیک علاقه مندم دوست دارم زبان رو از طریق موسیقی
    یاد بگیرم

    پاسخ
  50. چکامه
    چکامه گفته:

    خیلی خوب هست که کلاس های آموزش زبان انگلیسی با موسیقی در موسسه زبان ایران اروپا، برگزار می کنید، من یکی از طرفدارهای این روش هستم. ممنون

    پاسخ
  51. لیدا
    لیدا گفته:

    دقیقا همینطوره، کلاس‌ های تماشای فیلم و شنیدن موسیقی کمک خیلی موثری مستونه بکنه به وسیعتر کردن دایره لغات و همچنین بهتر شدن مهارت گوش دادن یا Listening .

    پاسخ
  52. شبنم فرجی
    شبنم فرجی گفته:

    ۸ نکته ای که در مورد یادگیری زبان با موسیقی بیان کردید. عالی بود. متشکرم

    پاسخ
  53. آسوده
    آسوده گفته:

    یکی از نکات مهمی که باید در موقع یادگیری مورد توجه قرار بدیم داشتن تمرکز هست که خیلی میتونه تاثیر براره رو یادگیری زبان.

    پاسخ
  54. آرشا. ک
    آرشا. ک گفته:

    این موضوع که موسیقی به تقویت ذهن کمک می‌کند کاملا درسته و من به تجربه بهم ثابت شده.

    پاسخ
  55. فرید
    فرید گفته:

    واقعا درسته و من قبول دارم که گوش کردن به موسیقی برای ما زبان آموزانی که در حال یادگیری زبان دوم هستیم خیلی میتونه کمک کننده باشه تا بتونیم گرامر و املای واژگانمون رو بهتر بکنیم.

    پاسخ
  56. غزل
    غزل گفته:

    از فایده های گوش کردن به موسیقی اینه که باعث آشنایی ما با اصطلاحات عامیانه میشه.

    پاسخ
  57. صنم
    صنم گفته:

    8 نکته مفیدی که برای یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی بیان کردید عالی بودن، سپاس

    پاسخ
  58. جهرمی. ش
    جهرمی. ش گفته:

    از مطالب خوبی که در مورد ویژگیهای یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی قرار دادید بسیار بهره بردم. مچکرم

    پاسخ
  59. طناز. پ
    طناز. پ گفته:

    سلام. مقاله ای که در مورد یادگیری زبان با موسیقی گذاشتید خوبه ولی بنطر من در مورد همه صدق نمیکنه مثل من که با موسیقی زیاد رابطه ام خوب نیس به طبع نمیتونه برای من ابزار خوبی برای یادگیری محسوب بشه.

    پاسخ
  60. حجتی
    حجتی گفته:

    سلام. میشه شما اسم موسیقی هایی که کاربردی ترند و تاثیر بیشتری در یادگیری زبان دارن نام ببرین؟

    پاسخ
  61. هومن
    هومن گفته:

    به نظر من علاوه بر توضیحات خوب شما که در مورد گوش کردن به موسیقی گذاشتین در کل تقویت مهارت شنیداری یکی از روشهای موثر در امر یادگیری زبان هستش.

    پاسخ
  62. آوا بهرامی
    آوا بهرامی گفته:

    یادگیری زبان با گوش کردن به موسیقی هم میتونه جنبه تفننی داشته باشه و هم آموزشی. به نظر من این روش خیلی میتونه تو یادگیری به ما کمک کنه. ممنون از توصیه های آموزنده اتون.

    پاسخ
  63. روشنک میرزایی
    روشنک میرزایی گفته:

    کلاسهای آموزشی به روش گوش کردن به موسیقی خیلی میتونه تاثیر گذار باشه من در این کلاسهای آموزشگاه ایران اروپا شرکت کردم و خیلی مفید بود

    پاسخ
  64. هما
    هما گفته:

    موسیقی چون حس و حال رو منتقل میکنه خیلی شیرینه یادگیری زبان من ک واقعا با موزیک خیلی راحت تره یادگیری برام

    پاسخ
  65. علیرضا رضوی
    علیرضا رضوی گفته:

    من همیشه حس میکنم با موسیقی بهتر میتونم لغات رو یاد بگیرم چون تلفظ رو بهتر میتونم یاد بگیرم

    پاسخ
  66. الهام
    الهام گفته:

    زبان انگلیسی به صورت شعر مخصوصا برای کودکان خیلی خوبه به نظرم پسرم اگه با شعر بهش این زبان و یاد بدم خیلی بهتر و زودتر یاد بگیره.

    پاسخ
  67. ماهان
    ماهان گفته:

    واسه دختر و پسرم کلی ترانه ها و اشعار انگلیسی میزازم همشون خیلی با رغبت گوش‌ و کلی علاقمند شدن حتی خیلی از ترانه ها رو هم خودشون حفظ کردن.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *