تد تاک - ایران اروپا

تد تاک و تاثیرات آن در یادگیری زبان انگلیسی

در دنیای امروز ما، فراگیری زبان های خارجی از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که با توجه به پیشرفت های اخیر در تمامی زمینه های علمی و فرهنگی، دانستن زبان انگلیسی که به نحوی زبان بین المللی و سطح یک دنیا معرفی شده بسیار حائز اهمیت می باشد. فراگیری زبان انگلیسی به روش های متعددی امکان پذیر می باشد که هر یک بر اساس اصول خاصی هستند. در ادامه این مطلب از موسسه زبان ایران اروپا با ما همراه باشید تا به معرفی روش تد تاک یکی از روش های مهم و کاربردی در یادگیری این زبان بپردازیم.

تد تاک چیست؟

تد تاک چیست؟

 

بدون شک یادگیری زبان های خارجی می تواند تاثیر زیادی در روند شغلی ما داشته باشد. البته این که برای یادگیری زبان از چه روش هایی استفاده نماییم نیز اهمیت زیادی دارد؛ چرا که روش های متعدی در این زمینه معرفی شده اند و هر یک به نوبه خود در یادگیری افراد تاثیر بسزایی دارند.

تد تاک مخفف شده (Technology، Entertainment، Design) است و یکی از کاربردی ترین روش های متمایز در یادگیری زبان انگلیسی است. تد یکی از بزرگترین سازمان های آمریکایی است که همایش ها، سمینارها و سخنرانی های زیادی را به صورت رایگان ارائه می دهد. این سازمان در ابتدای امر همایش ها و سخنرانی هایی در زمینه تکنولوژی و طراحی ارائه می داد و همین امر سبب شد که شهرت جهانی پیدا کند و کم کم گام های بزرگی در زمینه ایده پردازی هایی برای کسب و کار به روش های مختلف ارائه دهد.

تد تاک چه تاثیری در یادگیری زبان انگلیسی دارد؟

با توجه به تعاریف فوق، تد تاک یک روش کاربردی در زمینه طراحی و ایده پردازی است که با استفاده از روش های کاربردی همانند سخنرانی و همایش، راهکارهای اثر بخش را در اختیار کاربران و افراد قرار می دهد. بدون شک این کمپانی در زمینه معرفی و یادگیری زبان های خارجی، از جمله زبان انگلیسی نیز می تواند نقش شایانی داشته باشد.

اخیرا شاهد حضور این روش در موسسه های زبان معتبر در سراسر کشور هستیم. در این روش هیچ آموزشی به صورت رسمی وجود ندارد و تنها داستان های الهام بخشی بازگو خواهد شد که به شما ایده هایی برای یادگیری می دهد.

تد تاک، یک سایت رسمی است که برای گسترش آگاهی روش های موثری را برای لرنینگ در اختیار کاربران قرار می دهد و کاربران می توانند با مراجعه به آن از نکات مهمی که در سخنرانی و سمینار های عنوان می شود، ایده های جذابی را دریافت نمایند.

نقش تد تاک در آموزش آنلاین زبان انگلیسی

نقش تد تاک در آموزش آنلاین زبان انگلیسی

در بهترین آموزشگاه های زبان عموما از روش های به روز و موثر برای آموزش در تمامی دوره های مکالمه زبان انگلیسی استفاده می شود که تد تاک با داشتن ویژگی های منحصر به فرد یکی از اصلی ترین روش ها است. بدون شک این سوال در ذهن شما وجود دارد که چرا تد تاک این همه می تواند در لرنینگ زبان موثر باشد؟ در پاسخ می توان عامیانه بودن آن را یکی از دلایل اصلی عنوان کرد.

به دلایل زیر TED Talk از اهمیت زیادی برخوردار است:

  • نگاه به آینده: در این روش سخنوران زیادی از تجارب خود در گذشته نکاتی را در اختیار کاربران قرار می دهند. به همین دلیل شما می توانید پیش از روبرو شدن با هر واقعه ای، جواب آن را از پیش بدانید. تجربه و داستان زندگی افراد می تواند تاثیر زیادی در یادگیری شما داشته باشد.
  • بیان تجارب: با توجه به اینکه افراد سخنور داستان زندگی خود را به زبان کاملا عامیانه و ساده در اختیار شما قرار می دهند؛ بنابراین می توان از آن ها نهایت استفاده را برد.
  • رونویسی سخنرانی: در طول کلاس های آنلاین زبان انگلیسی، تمامی مطالب عنوان شده به صورت رونوشت در اختیار کاربر قرار میگیرد که نقش موثری در بهبود حافظه و افزایش درک آن ها می شود. برای دسترسی به آن می توان گزینه Transcript را فعال نمود.
  • سخنران حرفه ای: بدون شک هر آموزش خوبی به داشتن آموزگار بهتر نیاز دارد. در روش تد تاک سخنرانان حرفه ای با بیان روش های خود از طریق مقالات، کتاب و سی دی های فشرده راه یادگیری زبان انگلیسی را فراهم تر می کنند که به واسطه آن می تواند درک بهتری از مطالب را فراهم می نماید.
  • الهام بخشی و ایده پردازی: بر خلاف کلاس های آموزشی حضوری و غیر حضوری، در روش تد تاک از راهکارهای عامیانه و کلیشه ای استفاده نمی شود. سخنوران در زمینه های متفاوتی از عالم و هستی صحبت می نمایند. این امر سبب افزایش انگیزه، ایده بخشی به افکار کاربران و سبب افزایش دیدگاه و گسترش تفکر آن ها می شود.

تد تاک و آزمون آیلتس

همانطور که عنوان شد یادگیری زبان انگلیسی به روش های مختلفی صورت می گیرد. برخی کلاس های فشرده را انتخاب می کنند، برخی دیگر دیدن فیلم های آموزشی و سریال ها را ترجیح می دهند و افرادی هم سعی در ثبت نام آزمون ماک آیلتس را دارند و در آزمون های آزمایشی آیلتس شرکت می کنند.

فراگیری زبان جدید بسیار شیرین است و باعث ارتقا شما در ابعاد مختلف زندگی خواهد شد. برای شرکت در دوره های آیلتس لازم است ابتدا آزمون های آموزشی آن را بگذرانید. در آزمون آزمایشی آیلتس هنرجویان فرصت خوبی برای محک زدن خود کسب می نمایند.

تاثیر برترین سخنران های تد تاک در یادگیری زبان انگلیسی

بدون شک تسلط به یک حرفه، بدون تمرین و استمرار امکان پذیر نیست. در روش تد تاک به افراد یاد داده می شود که چگونه برای یادگیری زبان انگلیسی به آن زبان صبحت کنند. تد تاک با یادآوری روش های متعدد، از لهجه دار بودن زبان آموزان جلوگیری می کند؛ چرا که تفاوت لهجه ها می تواند شما را انگشت نما کند و سبب شود که شما نتوانید به خوبی انگلیسی صحبت کنید و همین امر سبب کاهش اعتماد بنفس می شود، اما چرا؟

  • Safwat Saleem در پاسخ به سوال فوق زبان آموزان را دعوت به افزایش اعتماد به نفس می کند، به باور وی تفاوت دلیل بر اشتباهی بودن نیست.
  • Chris Anderson می گوید “تنها لازم است که در زمان صحبت کردن ژست، لحن، نحوه گفتار و موضوع بحث خود را با هم هماهنگ کنید تا به نظر شنوندگان جذاب باشید و برای این کار می توانید از داستان های عاطفی دوران کودکی ایده بگیرید”.
  • Sal Khan سعی می کند در سخنرانی های خود از مکان آموزش ایده بگیرد. از نظر او “مدارس مکانی ناخوشایند برای دانش آموزان هستند، زیرا نمی توانند آموزش های لازم را فراهم سازند.” بنیان گذار آکادمی خان از تغییر مکان آموزش زبان صحبت می کند که می تواند تاثیر زیادی در گسترش تفکران زبان آموزان داشته باشد.
  • Mary Norris از ویراستاری های پشت پرده صحبت می کند. او آموزش زبان را به یک مقاله تشبیه می کند که برای پختگی نیاز به ویرایش توسط افراد زیادی دارد. به باور سردبیر نیویورکر “زبان آموزانی که بتوانند به درستی ویراستاری و گرامر زبان را فرا گیرند، می توانند به خوبی مکالمات رایج انگلیسی را در گفتگو های خود جای دهند بدون اینکه نیاز به فکر یا برنامه از پیش تعیین شده داشته باشند.”
  • Erin McKean، تغییرات زبان انگلیسی را در طول تاریخ مورد نقد و بررسی قرار می دهد. در سخنرانی های وی شاهد به کارگیری درست کلمات و نحوه کاربرد هر یک از آن ها هستیم. وی باور دارد که در زبان انگلیسی امروز کمتر کلماتی را مشاهده می کنیم که در صد سال پیش استفاده شده است. ایرین معتقد است “زبان آموزان تصور می کنند که باید از هر کلمه به صورت درست و در جای خود استفاده کرد، این در حالی است که به باور وی افراد می توانند با گسترش دید و تفکر خود کلمات جدید را خلق و از آن در گفتگوی خود استفاده نمایند.”
  • James Geary از دیگر سخنوران تد تاک است که برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی، استفاده از استعاره ها را پیشنهاد می کند. به باور این سخنران حرفه ای، استفاده از ایهام، اشاره و استعاره می تواند مکالمات را قوی و سرعت یادگیری را افزایش می دهد. جیمز معتقد است که استفاده از استعاره در مکالمات تاثیر زیادی شنوندگان دارند.
  • Nalo Hopkinson، داستان سرایی را یکی از روش های موثر در آموزش زبان انگلیسی معرفی می کند. هاپکینسون معتقد است که “علاقه افراد به داستان ها سبب می شود که نگارش درستی از زبان را در ذهن خود داشته باشند.” به باور وی افراد با خواندن داستان ها می توانند جایگاه کاراکتر ها را درک کنند و احساسات آن را حس نمایند.

نتیجه گیری

با توجه به موارد عنوان شده و نظر سخنوران این سازمان، افراد از طریق تد تاک به روش های مختلف می توانند زبان انگلیسی را به سادگی بیاموزند. علاوه بر افراد مذکور، سخنرانان زیادی در این سازمان فعالیت دارند که هریک روش های خاص خود را معرفی می کنند. TED Talk یکی از بهترین و کاربردی ترین راه ها برای لرنینگ زبان است و به افراد در افزایش سطح یادگیری کمک می کند. کاربران می توانند با مراجعه به سایت تد بسیاری از مسائل و نکات را مشاهده کنند و تمرکز خود را روی آن ها قرار دهند.

4.2/5 - (11 امتیاز)
13 پاسخ
  1. نازنین
    نازنین گفته:

    قطعا تاثیر تد تاک در سال های بعد خیلی زیاد میشه و یادگیری رو راحتر میکنه

    پاسخ
  2. جوادی
    جوادی گفته:

    من اطلاعات خیلی کمی در این حیطه داشتم و جالبه که شما انقدر خوب بهش اشاره کردین

    پاسخ
  3. مهرگان
    مهرگان گفته:

    ایده ی جذاب اینکه بخش های کوتاه و منتخب تد رو درپیج اینستاگرام بذارید و گرامر و مکالمه سخنران رو انالیز کنید

    پاسخ
  4. کامران چلبی
    کامران چلبی گفته:

    بر خلاف کلاس های آموزشی حضوری و غیر حضوری، در روش تد تاک از راهکارهای عامیانه و کلیشه ای استفاده نمی شود.

    پاسخ
  5. نازنین
    نازنین گفته:

    تد تاک برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی عالیه ب دوستان هم پیشنهاد میکنم

    پاسخ
  6. قدیری
    قدیری گفته:

    موسسه ی شما تدتاک هم برگزار میکنه؟؟؟واقعا عالیه خیلی موثرو کمک کنندس

    پاسخ
  7. مبینا
    مبینا گفته:

    سلام من واقعا چیزی در این باره نمیدونستم و ممنون از مقاله خوبتون

    پاسخ
  8. نازنین زهرا
    نازنین زهرا گفته:

    سلام وقت بخیر تد تاک خیلی خوبه عالیه حتما دربارش تحقیق کنید

    پاسخ
  9. کامران
    کامران گفته:

    تد تاک سایت خوبی هست که ازلاعات و آگاهی شما رو بالا میبره عالی

    پاسخ
  10. شهناز
    شهناز گفته:

    من هیچ اطلاعاتی در خصوص تد تاک نداشتم الان فهمیدم که یکی از بهترین روش های یادگیری زبان هستش که خیلی هم خوبه.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *