یادگیری زبان انگلیسی از طریق خواندن

یادگیری و تقویت زبان انگلیسی از طریق مهارت Reading

زمانیکه شما شروع به خواندن مطلبی می کنید در واقع از مغزتان به شیوه ای بسیار فعال استفاده می نمایید. مطالعه متون انگلیسی نیز به تقویت توانایی مغز و ذهن شما کمک می کند. بنابراین یکی از روش هایی که می تواند در یادگیری و تقویت زبان انگلیسی به شما کمک شایانی کند خواندن متون می باشد. درست است که نویسنده کار سختی انجام می دهد، اما خواندن و مطالعه نیز سختی های خود را دارد. وقتی یک متن و یا یک داستان را می خوانید، باید بتوانید موارد زیر را انجام دهید:

  • صحنه های آن را در ذهن خود تجسم و تصویر سازی کنید.
  • بتوانید آنچه را که نویسنده می گوید را به وضوح درک کنید.
  • با نویسنده متن موافقت با مخالفت کنید.

تقویت و یادگیری زبان انگلیسی از طریق خواندن

مزایای ریدینگ در تقویت زبان انگلیسی:

وقتی زبانی را یاد می گیرید، علاوه بر گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن که در یادگیری و تقویت زبان بسیار مهم هستند خواندن نیز می تواند بسیار مفید باشد. خواندن مزایای زیادی دارد، از جمله:

1- یادگیری واژگان در متن:

معمولاً هنگام خواندن با کلمات جدیدی روبرو می شوید. اگر کلمات جدید زیادی برای شما وجود دارد و سطح آن ها بسیار بالاست بنابراین باید متن ساده تری را برای خواندن انتخاب نمایید. اما اگر مثلاً حداکثر پنج کلمه جدید در هر صفحه وجود داشته باشد، این واژگان را به راحتی یاد خواهید گرفت. حتی ممکن است نیازی به استفاده از فرهنگ لغت نداشته باشید زیرا می توانید معنی را از بقیه متن (جملات قبل و بعد از لغت جدید) حدس بزنید. بدین صورت، نه تنها کلمات جدید را یاد می گیرید، بلکه می توانید به طور طبیعی از آنها استفاده می شود.

2- مدلی برای نوشتن:

وقتی مطالعه می کنید، مثال خوبی برای نوشتن به شما ارائه داده می شود. متن هایی که می خوانید ساختارها و عباراتی را به شما نشان می دهند که می توانید هنگام نوشتن از آنها استفاده کنید.

3- مشاهده انگلیسی با ساختار صحیح:

وقتی مردم می نویسند، معمولاً از انگلیسی “درست” با ساختار گرامری مناسب استفاده می کنند. وقتی مردم صحبت می کنند این همیشه درست نیست. بنابراین، با خواندن متون به زبان انگلیسی، گرامر را به طور طبیعی می بینید و یاد می گیرید.

4- مطالعه با سرعت دلخواه:

شما می توانید هر چقدر که دوست دارید سریع یا آهسته بخوانید. شما می توانید ده صفحه را در 30 دقیقه بخوانید، یا یک ساعت برای کاوش فقط یک صفحه وقت بگذارید. مهم نیست، انتخاب باشماست. هنگام صحبت کردن یا گوش دادن به راحتی نمی توانید این کار را انجام دهید. این یکی از مزایای بزرگ خواندن است زیرا افراد مختلف با سرعت های متفاوتی کار می کنند.

5- علاقه شخصی:

اگر چیزی را برای خواندن انتخاب کنید که دوست دارید، در واقع می تواند جالب و لذت بخش باشد. به عنوان مثال، اگر دوست دارید در مورد فوتبال به زبان خودتان بخوانید، چرا درباره فوتبال به زبان انگلیسی مطالعه نکنید؟ شما اطلاعاتی در مورد فوتبال به دست خواهید آورد و همزمان انگلیسی خود را بهبود می بخشید.

پنج نکته برای تقویت زبان با استفاده از مهارت ریدینگ:

در ادامه به مزایا و نکات پر کاربرد در یادگیری و تقویت زبان انگلیسی از طریق خواندن اشاره می کنیم . با ما همراه باشید.

1- سعی کنید در سطح مناسب مطالعه کنید.

چیزی را بخوانید که بتوانید (کم و بیش) بفهمید. اگر مجبور شوید برای درک متن با برخورد به سه کلمه جدید، خواندن را متوقف کنید تا در فرهنگ لغت معانی آن کلمات را جستجو کنید، این کار برای شما جالب نیست و به زودی دلسرد خواهید شد.

2- واژگان جدید را یادداشت کنید.

اگر چهار یا پنج کلمه جدید در یک صفحه وجود دارد، آنها را در دفتر واژگان خود بنویسید. اما لازم نیست در حین مطالعه آنها را یادداشت نمائید. در عوض، سعی کنید معنی آنها را در حین خواندن حدس بزنید. آنها را با یک خودکار علامت گذاری کنید، پس از پایان خواندن به لغات جدید مجدد مراجعه کنید و معانی شان را در فرهنگ لغت بررسی نمائید و آنها را به دفتر واژگان خود اضافه کنید.

3- سعی کنید به طور منظم مطالعه کنید.

مثلاً روزی یک بار برای مدت کوتاهی مطالعه کنید. هر روز پانزده دقیقه بهتر از دو ساعت در هر یکشنبه است. زمانی را برای خواندن و تیدیل آن به عادت را تعیین کنید. به عنوان مثال، می توانید پانزده دقیقه زمانی که به رختخواب می روید، یا زمانی که از خواب بیدار می شوید، یا هنگام ناهار مطالعه کنید.

4- منظم باشید.

همه چیز کنار دستتان باشد. مطلب مورد نظر برای مطالعه، قلمی برای هایلایت کردن لغات دشوار، فرهنگ لغت، دفتر یادداشت لغاتتان و خودکاری برای یادداشت واژگان جدید. مطلبی که به آن علاقه مند هستید را برای خواندن انتخاب کنید. انتخاب یک مجله و یا کتابی که به موضوع اش علاقه دارید بسیار خوب است.

یادگیری زبان انگلیسی

چه منابعی برای تقویت مهارت ریدینگ برگزینیم؟

1- روزنامه: شما می توانید روزنامه های انگلیسی زبان تمام شهرهای بزرگ دنیا را پیدا کنید. روزنامه ها جالب هستند زیرا در مورد زندگی واقعی و اخبار می باشند. اما خواندن آنها آسان نیست. اگر سطح شما متوسط یا بالاتر است، روزنامه بخوانید.

بعضی از روزنامه های انگلیسی عبارتند از:

  • تلگراف
  • تایمز
  • ایندیپندنت
  • گاردین
  • فایننشال تایمز
  • ساندی تایمز

بعضی از روزنامه های آمریکایی عبارتند از:

  • اینترنشنال هرالد تریبیون
  • نیویورک تایمز
  • وال استریت ژورنال

2- مجله: برخی از مجلات به صورت هفتگی و برخی ماهانه منتشر می شوند. شما می توانید مجلات انگلیسی زبان را در بسیاری از شهرهای بزرگ جهان پیدا کنید. اگر نتوانستید مجله مورد نظر خود را در شهر خود پیدا کنید، ممکن است بتوانید آن را برای تحویل سفارش دهید. بسیاری از مجلات تصاویری دارند که می تواند به درک شما کمک کند. برای اکثر مجلات به سطح متوسط نیاز دارید، اما سطح پیش متوسط نیز ممکن است برای درک برخی از مجلات مناسب باشد. مجلات دارای مطالبی مانند سیاست، ورزش، مسکن، خودرو، موسیقی، داستان عاشقانه، سفر و زبان و غیره باشد.

3- کتاب: کتاب ها به دو دسته تقسیم می شوند: واقعی و یا تخیلی. خواندن بعضی از کتاب ها راحت تر از بقیه است. اغلب به نویسنده بستگی دارد. برای مثال آگاتا کریستی به سبک ساده‌تر و با واژگان ساده‌تر از استیون کینگ می‌نوشت. شما می توانید از کتابفروشی های تخصصی انگلیسی زبان در شهرهای بزرگ دنیا کتاب بخرید. همچنین ممکن است بتوانید برخی از کتاب های انگلیسی زبان را در کتابخانه ها پیدا کنید.

4- داستان های کوتاه: داستان های کوتاه می توانند انتخاب خوبی برای یادگیری و تقویت زبان باشند زیرا … کوتاه هستند. مثل خواندن یک کتاب کامل در چند صفحه است. شما تمام هیجان یک داستان را در یک کتاب دارید، اما فقط باید 5000 یا 10000 کلمه را بخوانید. بنابراین می توانید خیلی سریع داستان را تمام کنید و احساس کنید که به چیزی دست یافته اید. داستان های کوتاه در مجلات، کتاب های داستان کوتاه و در اینترنت منتشر می شوند

5- سری کتب ریدرز: ریدرز(Readers) کتاب‌هایی هستند که مخصوصاً برای خواندن آسان منتشر می‌شوند. آنها کوتاه و با واژگان ساده هستند. آنها معمولا در سطوح مختلف در دسترس بوده، بنابراین شما باید بتوانید سطح مناسب خود را پیدا کنید. بسیاری از ریدرزها داستان های نویسندگان مشهور به شکل ساده هستند. این یک راه عالی برای شروع تمرین خواندن است.

6- کورنفلکس پاکت: (Cornflakes Packets) منظور ما از «بسته‌های کورن فلکس» هر محصولی است که می‌توانید بخرید که روی آن نوشته انگلیسی وجود داشته یا با زبان انگلیسی نوشته شده باشد. اگر یک جعبه شکلات یا یک دوربین جدید خریداری می کنید، چرا توضیحات یا دستورالعمل ها را به زبان انگلیسی نمی خوانید؟ نمونه های زیادی از این دست وجود دارد و همه آنها به شما فرصتی برای خواندن و تقویت زبان انگلیسی می دهند.

7- خواندن شعر: اگر به شعر علاقه دارید، سعی کنید چند شعر به زبان انگلیسی بخوانید. شاید درک آنها به دلیل سبک و واژگان آسان نباشد، اما اگر روی آن کار کنید، معمولاً می توانید ایده یا احساسی از آنچه شاعر می خواهد بگوید به دست آورید. شما می توانید چند شعر کلاسیک را با توضیحات واژگان در سایت EnglishClub پیدا کنید.

 

 

 

نگارنده: مهدی بختیاری

4.1/5 - (102 امتیاز)
13 پاسخ
  1. عباس
    عباس گفته:

    من عاشق کتاب های زبان اصلی هستم و به خاطر همین مجبور شدم زبانم رو با ریدینگ بهتر کنم

    پاسخ
  2. آید حمزه لو
    آید حمزه لو گفته:

    سلام منابعی رو که عنوان کردید برای تقویت ریدینگ خیلی عالیست ولی من شعر خوانی به انگلیسی رو خیلی دوست دارم

    پاسخ
  3. نسرین خوش سیرت
    نسرین خوش سیرت گفته:

    همونطور که اشاره شد روزنامه ها و مجلات انگلیسی زبان کمک شایانی میکنه و البته کتاب های select reading هم میتونید تهیه کنید.

    پاسخ
  4. مرجان مردانی
    مرجان مردانی گفته:

    این مطالبتون رو داخل کانال تلگرام هم میذارید یا حتما باید بیایم داخل سایتتون ؟ ممنون

    پاسخ
    • moradi
      moradi گفته:

      شما می توانید براحتی از طریق وب سایت از مطالب استفاده نمایید.

      پاسخ
  5. پرهام جویا
    پرهام جویا گفته:

    من حتما سالی چند تا رمان زبان اصلی میخونم که ریدینگم‌بهتر بشه

    پاسخ
  6. علی
    علی گفته:

    سلام عصر بخیر
    خوشحالم که قبل از اغاز به یادگیری زبان توسط یکی از دوستانم با موسسه شما اشنا شدم از همه ی تلاشهای شما برای ارتقا دانش سپاسگزارم

    پاسخ
  7. Negin j
    Negin j گفته:

    داستان های کوتاه می توانند انتخاب خوبی برای یادگیری و تقویت زبان باشند.

    پاسخ
  8. جوان
    جوان گفته:

    ادم لذت میبره وقتی مطالب وبلاگ رو میخونه کاش بقیه هم درصدی از شما یاد میگرفتن

    پاسخ
  9. آفاق اطلسی
    آفاق اطلسی گفته:

    سلام به نظر من خواندن داستانهای کوتاه به زبان انگلیسی خیلی میتونه به تقویت ریدینگ و در نهایت رایتینگ کمک کنه

    پاسخ
  10. رحمتی
    رحمتی گفته:

    با ریدینگ واژه ها رو خیلی بهتر میشه یاد گرفت و درک کرد و همچین ب خاطر سپرد

    پاسخ
  11. حسین
    حسین گفته:

    من با نوشتن خیلی بهتر یاد میگیرم ساختار کلمات تو ذهنم میمونه و همچنین تلفظ کلمات

    پاسخ
  12. فرامرز
    فرامرز گفته:

    خواندن مطلب های بلند انگلیسی خیلی خوبه به آدم کمک می‌کنه که لغت های جدیدی یاد بگیره و اونارو تو زندگیش استفاده کنه.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *