ویژگی های یک آموزشگاه زبان خوب

آموزشگاه زبان خوب و معیارهای انتخاب آن

 به دنبال یک آموزشگاه زبان خوب هستید و نمی‌توانید پیدا کنید؟ آیا در آموزشگاه‌ های زیادی تلاش کردید انگلیسی یاد بگیرید و موفق نبودید؟ راستی یک آموزشگاه زبان خوب چیست و چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

بسیاری از ما به نحوی درگیر یادگیری زبان هستیم. ممکن است زبان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و یا زبان دیگری را برای یادگیری انتخاب کرده‌ و در حال ادامهٔ تحصیل در آن حوزه باشیم. هرکدام نیز روش منحصر به‌ فرد خود را برای فرا گرفتن این زبان پیش رو گرفته‌ایم.

برخی مطالعه به‌صورت خود خوان یا Self Study را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و برخی نیز از نرم‌ افزارها و روش‌های دیگر بهره می‌بریم؛ اما اغلب ما می‌دانیم که کلاس درس و حضور در یک آموزشگاه زبان خوب می‌تواند تاثیر فراوانی در یادگیری شما داشته باشد.

یک آموزشگاه زبان خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

حضور در کلاس درس و تعامل با استاد و سایر زبان آموزان یکی از روش‌ های یادگیری زبان بوده که امتحان خود را پس داده است. تقریبا از هر کسی بپرسیم بهترین راه یادگیری یک زبان خارجی چیست، به ما پیشنهاد می‌شود به یک آموزشگاه زبان خوب مراجعه کنیم.

برای انتخاب یک موسسه زبان خوب، بسیار مهم است که خام تبلیغات و زرق و برق های آنها نشده و با استفاده از معیارهایی استاندارد آموزشگاه مورد نظرتان را انتخاب کنید.

در این نوشته، 6 معیار مهم و اصلی برای انتخاب یک موسسه زبان خوب را نام برده و درباره آنها توضیح داده‌ایم. اگر این موضوع برای شما هم مهم است، پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

۱ – موقعیت مکانی آموزشگاه

اگر در شهری بزرگ مثل تهران زندگی می‌کنید، حتما با معضل ترافیک آشنایید و می‌دانید که سفر به محله‌های نسبتا دور در شهر آن هم هر روز، چقدر انرژی شما را گرفته و تا چه حد باعث تلف شدن وقت شما می‌شود.

اگر آموزشگاهی که انتخاب می‌کنید نسبت به محل زندگی شما دور باشد، نه تنها کلی وقت که می‌توانید صرف تمرین یا استراحت کنید را از دست می‌دهید بلکه سر کلاس های زبان هم کم انرژی و بی انگیزه شده و کم کم کیفیت و بازدهی شما در یادگیری هم پایین خواهد آمد.

ویژگی های یک آموزشگاه زبان خوب

به همین خاطر، سعی کنید جایی را انتخاب کنید که تا حد امکان به شما نزدیک بوده و رفت و آمدتان به آنجا آسان باشد.

منظور ما از این حرف، این نیست که همان اول به سراغ نزدیک‌ ترین آموزشگاه موجود بروید و آنجا ثبت‌نام کنید.

موقعیت مکانی فقط یکی از معیارهای انتخاب است. پس عجله نکنید و پیش از ثبت نام نهایی، معیارهای دیگر را هم در نظر بگیرید.

۲ – زمان‌بندی کلاس‌ها

افراد مختلف، در زمان‌های متفاوتی از روز در اوج توانایی برای یادگیری زبان انگلیسی هستند. بعضی از ما صبح‌ها بهتر یاد می‌گیریم و بعضی هم عصرها و شب‌ها. حتی افرادی را دیده‌ایم که تنها در نیمه‌های شب مطالعه کرده و اعتقاد دارند در زمان‌های دیگر نمی‌توانند به‌ خوبی چیزی یاد بگیرند.

داشتن انعطاف در زمان‌ بندی کلاس‌ ها یکی دیگر از معیارهای انتخاب یک آموزشگاه زبان است. اگر مایل هستید در کلاس‌ های صبح شرکت کنید آموزشگاه باید این امکان را برای شما به وجود بیاورد. اگر عصرها و یا شب‌ها مایل به شرکت در کلاس هستید هم باید آموزشگاهی را انتخاب کنید که در این زمان‌ ها نیز کلاس داشته باشد.

ویژگی های یک آموزشگاه زبان خوب

اگر شاغل هستید و زمان‌ خالی شما ممکن است دچار تغییراتی شود نیز می‌توانید با آموزشگاه زبان صحبت کرده و متناسب با وقت خود در کلاس‌ها شرکت کنید. انعطاف‌ پذیری در زمان‌بندی یکی از ویژگی های یک آموزشگاه زبان خوب است. این باعث می‌شود شما با خیالی راحت‌ تر به کارهای روزمره خود هم برسید.

۳ – کارنامهٔ آموزشگاه

هر آموزشگاه زبان بسته به زمینه کاری خود زبان‌آموزانی داشته که تعدادی از آنها در انتهای کار یک مدرک زبان کسب می‌کنند. خروجی یک آموزشگاه، چیزی است که یک آموزشگاه زبان خوب را از آموزشگاه های معمولی‌تر متمایز می‌کند.

معمولا در هنگام ثبت‌نام، اطلاعاتی در این‌ باره از طرف موسسه به شما ارائه شده که در خیلی از موارد جنبه تبلیغاتی دارد.

اما بهتر است به این اطلاعات اکتفا نکنید.

قبل از مراجعه حضوری، می‌توانید با جستجوی اسم آموزشگاه مورد نظر و یا مراجعه به سایت آن از خروجی آن مطلع شوید و مطمئن شوید که آیا در این آموزشگاه می‌توانید به هدف نهایی خود که همان یادگیری زبان یا موفقیت در یکی از آزمون های بین المللی است برسید یا خیر.

مسلماً اگر آموزشگاهی نتایج خوبی داشته و میزان رضایت زبان آموزان از آن بیشتر باشد یعنی توانسته نسبت به رقبای خود بهتر کار کند و احتمالا شما را در مسیر موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی بهتر همراهی خواهد کرد.

ویژگی های یک آموزشگاه زبان خوب

۴ مدرسان زبان شاغل در آموزشگاه

در کنار تمامی معیارهایی که در این نوشته به آنها اشاره کردیم، سنگ محک اصلی برای شناسایی یک آموزشگاه زبان خوب از میان هزاران آموزشگاه شاید یک‌ چیز باشد: مدرسین شاغل در آن آموزشگاه. به راستی اگر استاد خوبی نداشته باشید آیا می‌توانید موفق باشید؟

اصلاً تأثیر مدرس بر دانشجو به چه میزان است و چگونه می‌تواند باعث پیشرفت او شود؟

آموزشگاه‌ های خوب و معتبر زبان، در استخدام استادان حساسیت و سختگیری فراوانی دارند. ازطرف دیگر، برخی موسسه‌ها (که اتفاقا شعب فراوانی هم دارند) بدون آنکه از سابقه و پیشینهٔ یک مدرس مطمئن باشند به قصد کسب منفعت مالی در آموزشگاه از او استفاده می‌کنند و نتیجه نهایی این کار نیز نیازی به توضیح ندارد.

در هنگام ثبت‌نام، حتماً از مسئولان آموزشگاه از سوابق مدرسین بپرسید و مدارک و فعالیت‌های قبلی آنها را به‌صورت مستند بررسی کنید. سؤالات مختلف بپرسید و یا حتی با زبان آموزانی که در آموزشگاه در حال تحصیل هستند درباره میزان رضایتشان از اساتید گفتگو کنید.

اگر با مدرس زبان آقا و یا خانم بهتر می‌توانید یاد بگیرید در هنگام ثبت نام از موسسه بخواهید که این مورد را هم برای شما در نظر بگیرند. در حقیقت هیچ اجباری برای شما در انتخاب مدرس زبان وجود ندارد و یک آموزشگاه زبان خوب و حرفه‌ای باید به شما در انتخاب مدرس زبان مدنظرتان نیز کمک کند.

ویژگی های یک آموزشگاه زبان خوب

۵ – محیط آموزشگاه

آرام بودن محیط آموزشگاه در حین تدریس نیز از موارد مهم و ضروری است، آموزشگاه اگر نتواند آرامش شما را در هنگام مطالعه و یادگیری فراهم کند قطعاً نمی‌تواند بازده آموزشی خوبی برای شما داشته باشد.

این مورد را به‌ راحتی در هنگام ثبت‌نام و در زمان کلاس‌ها می‌توانید مشاهده کنید، نظم و آرامش کلاس در هنگام تدریس استاد به‌ راحتی قابل‌ تشخیص است. در این مورد، محدوده سنی زبان آموزان نیز می‌تواند مهم باشد.

برخی آموزشگاه‌ها برای سنین مختلف برنامه‌ریزی زمانی متفاوتی را لحاظ کرده و یا محل آموزش آنها را متفاوت از بقیه در نظر می‌گیرند. برای مثال، انرژی بالای زبان آموزان کودک و خردسال باعث می‌شود کلاس های آنها پر سر و صداتر بوده و کنترل و برقراری نظم در آنها دشوار باشد. آموزشگاه‌ های حرفه‌ای معمولا باید تدابیری می‌اندیشند که این بی‌نظمی و آشفتگی اجتناب‌ناپذیر خللی در فرآیند یادگیری سایرین مخصوصا زبان آموزان بزرگسال ایجاد نکند.

ویژگی های یک آموزشگاه زبان خوب

۶ امکانات موجود در آموزشگاه

امکاناتی که یک آموزشگاه زبان برای فراگیران فراهم می‌کند می‌تواند یکی ازمعیارهای انتخاب یک آموزشگاه زبان خوب باشد. با پیشرفت تکنولوژی و حرکت بشر به سمت مدرن شدن، عدم استفاده از ابزارهای مدرن و مخصوصا امکانات آموزشی یک نقص محسوب می‌شود.

آموزشگاه های زبان خوب، تمامی امکانات لازم در امر آموزش را در اختیار استاد و زبان‌آموز قرار می‌دهند تا بازده و کارایی آموزشی بالا رفته و در محیطی سودمند و هدفمندتر تعاملی مناسب بین شاگرد و استاد در زمینهٔ یادگیری زبان برقرار شود.

شاید درگذشته با یک ماژیک و یک‌ تخته و اندکی کاغذ تدریس زبان انگلیسی به‌ راحتی انجام می‌شد اما در حال حاضر تکنولوژی این فرایند را هم سرعت بخشیده و هم کارآمدتر کرده است. آموزشگاه‌ های زبان هم می‌توانند با فراهم سازی امکانات این روند را تسهیل کنند.

در هنگام ثبت‌نام، به امکانات آموزشی و مخصوصاً امکانات دیجیتال آموزشگاه توجه کنید و در صورتی‌ که آن را مطابق با نیاز آموزشی خود می‌بینید ادامهٔ مراحل را نیز انجام دهید. در صورتی‌ که نتوانید با امکانات آموزشی آنجا ارتباط برقرار کنید هیچ اجباری برای ماندن شما در آنجا وجود ندارد.

 

نتیجه گیری

راز موفقیت در آموزش و یادگیری صحیح و سودمند زبان انتخاب یک آموزشگاه زبان خوب است، یک آموزشگاه زبان می‌تواند تأثیر بسزایی هم بر یادگیری شما و هم انگیزه و ارادهٔ شما در امر یادگیری داشته باشد.

مسلماً یک آموزشگاه با یک محیط نامناسب و بی‌نظم و شلوغ هیچوفت نمی‌تواند نتیجهٔ مساعدی در برداشته باشد. از این‌ رو باید به محیطی که در آن تحصیل می‌کنید توجه داشته باشید، همچنین سعی کنید آموزشگاهی انتخاب کنید که با زمان بندی مفید یادگیری شما منطبق باشد، یعنی بتوانید در زمان‌هایی که پتانسیل بالایی برای یادگیری دارید در کلاس حاضر شوید.

از طرفی برای آنکه بتوانید در یک محیط مدرن و با انواع و اقسام ابزار یادگیری به تحصیل زبان بپردازید بهتر آن است که آموزشگاهی انتخاب کنید که امکانات آموزشی و علی‌الخصوص امکانات آموزشی دیجیتال آن مطابق با چیزی باشد که در نظر دارید.

مواردی نظیر خروجی آموزشگاه و کارنامه‌ای که در طی سال‌های فعالیتش داشته و یا مدرسانی که در آن به تدریس مشغول هستند نیز از موارد مهمی هستند که حتماً باید به آن‌ها توجه داشته باشید. با رعایت این موارد می‌توان با اطمینان گفت که از آموزشگاهی که در آن به یادگیری زبان می‌پردازید نتایج خوبی خواهید گرفت.

4.3/5 - (6 امتیاز)
12 پاسخ
  1. حامدی
    حامدی گفته:

    بهترین آموزشگاه زبان که تو تهران هست آموزشگاه زبان ایران اروپاس
    هم من هم دوستام و هم دخترکوچیکم رو تو کلاس هاشون ثبت نام کردم و خیلی راضیم

    پاسخ
  2. شایسته نوبر
    شایسته نوبر گفته:

    اینکه آموزشگاه زبانتون کلاس های آنلاین و همینطور پشتیبان هم داره خیلی خیلی خوبه

    پاسخ
  3. محمدپور
    محمدپور گفته:

    بنظر من آموزشگاه زبان خوب آموزشگاه زبان شماست که هم کلاس های غیرحضوری دارید و هم پشتیبان برای رفع سوالات

    پاسخ
  4. Elina
    Elina گفته:

    من مدت ها دنبال یه آموزشگاه خوب تو تهران بودم که هم از لحاظ مکانی نزدیک خونمون باشه هم اینکه کلاس های بحث آزاد هم داشته باشند شما رو بهم معرفی کردند و آموزشگاه زبان خیلی خوبی هستید

    پاسخ
  5. Naseri
    Naseri گفته:

    من ۱ سال پیش تصمیم گرفتم زبانم رو خیلی جدی و سریع یاد بگیرم واقع بهترین موسسه زبان ، ایران اروپاست که بطور مدام و کارآمد کلاس هاش رو برگزار میکنه

    پاسخ
  6. Fateme davoodi
    Fateme davoodi گفته:

    خیلی خوشحالم که زبان آموز موسسه زبان شما هستم و کلاس های شما رو شرکت میکنم

    پاسخ
  7. شتاب
    شتاب گفته:

    از وقتی با برنامه ریزی های اساتید خوبم تو موسسه زبان ایران اروپا پیش رفتم خیلی پیشرفت خوبی داشتم

    پاسخ
  8. سعید
    سعید گفته:

    به نظرم از همه کلاس ها کلاس های آنلاین خیلی بهتره چون دیگه لازم نیست کلی جابجا شد و لباس پوشید سریع میتونیم با اینترنت وارد کلاس بشیم.

    پاسخ
  9. محمد زاده
    محمد زاده گفته:

    من همیشه داخل کلاس های زبان هم تو بحث های گروهی شرکت میکنم هم اینکه خیلی خوب به حرفایی که استاد میگه گوش میکنم خداروشکر همونجا همه چیز رو یاد میگیرم.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *