بهبود تلفظ زبان انگلیسی

تلفظ انگلیسی و راه‌ هایی برای بهبود آن

آیا در کلاس های زبان انگلیسی معمولا از شما می‌خواهند که کلمه یا جمله ای را دوباره تکرار کنید؟

آیا با این وجود که مشکل گرامری خاصی نداشته و دایره واژگان شما هم قابل قبول است، باز هم افراد گهگاه منظور شما را اشتباه متوجه می‌شوند؟

اگر جواب شما به این سوالات مثبت است، احتمالا تلفظ انگلیسی شما به اندکی بهبود نیاز دارد.

در زبان انگلیسی آواهایی وجود دارند که لزوما در زبان فارسی پیدا نمی‌شوند (و بالاعکس).

از طرف دیگر هم در زبان انگلیسی تلفظ لغات انگلیسی به دیکته هیچ ربطی ندارد. کلمات “Way” و “Weigh” و “Whey” درست همانند یکدیگر تلفظ شده و بخش “omb” در هر یک از کلمات “Comb” و “Bomb” و “Tomb” صدایی متفاوت دارد.

متاسفانه، درست تلفظ کردن همه کلمات در انگلیسی آنقدرها هم آسان نیست.

چگونه کلمات انگلیسی را درست تلفظ کنیم

به همین خاطر، در ادامه این مطلب در پاسخ به این نیاز که “چگونه تلفظ انگلیسی را یاد بگیریم” چند نکته آورده‌ایم که رعایت آنها به بهبود تلفظ انگلیسی کلمات شما کمک بسیاری خواهد کرد. شروع می‌کنیم!

  • گوش کردن را یاد بگیرید.

پیش از آنکه صحبت کردن را یاد بگیرید، بهتر است شنونده خوبی باشید! دقت کردن و تشخیص کلمات متفاوت از یکدیگر، اولین قدم در تلفظ صحیح کلمات است. هرچقدر در شنیدن و تشخیص واژه ها بهتر شوید، درک تفاوت های معنایی و تلفظ صحیح انگلیسی آنها هم برای شما آسان تر خواهد بود.

بهبود تلفظ زبان انگلیسی

یکی از بهترین راه‌های این کار، گوش دادن به مکالمه های داخل فیلم ها، موزیک های انگلیسی زبان و پادکست ها است. قبلا درباره تقویت مهارت شنیداری صحبت کرده‌ایم، پس این بخش را دیگر ادامه نخواهیم داد.

  • به حرکات دهان و لب ها دقت داشته باشید.

وقتی دارید چیزی می‌گویید، لب ها و دهان خود را تکان می‌دهید. این چگونگی حرکت دهان و لب های شماست که روی تلفظ های شما تاثیر می‌گذارد.

اولین گام در تصحیح حرکات دهان، دقت کردن و توجه به آنها است. برای این کار، می‌توانید هنگام صحبت یک آینه جلوی خود گرفته و به دقت به دهان خود نگاه کنید.

هنگام تماشا کردن فیلم، به دهان بازیگران با دقت بیشتری نگاه کنید. آیا می‌توانید این حرکات را عینا تقلید کرده و همان جملات را هم به زبان بیاورید؟

روش دیگری که می‌تواند به شما کلی کمک کند، تماشای ویدیوهای فراوانی است که در اینترنت وجود دارند و کارشان تمرین دادن شما برای تلفظ صحیح کلمات انگلیسی است. مثل این یکی:

  • به حرکات زبان خود توجه کنید.

اصلی ترین تفاوت بین صداهای “ر” و “ل”، محل قرار گرفتن زبان شماست. برای تلفظ صدای “ر”، باید بین نوک زبان و سقف دهان شما اندکی فاصله باشد در صورتی که در تلفظ “ل”، زبان به پشت دندان های بالایی می‌چسبد.

برای تلفظ صحیح هر یک از واج های انگلیسی، با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توان دریافت که موقیت زبان و دندان‌ها باید چگونه باشد تا آن صدای خاص به درستی تلفظ شود. مخصوصا برای صداهایی مثل /Ɵ/ که در قارسی معادل دقیقی ندارند.

  • کلمات را به صداهای کوچک “خرد کنید”.

تکه تکه کردن کلمات و تلاش در تشخیص تک تک واج های صدادار و بی صدای داخل آن، نه تنها تلفظ صحیح آن را برای شما آسان تر می‌کند بلکه راهی برای یادگیری فونتیک زبان انگلیسی هم هست.

بهبود تلفظ زبان انگلیسی

  • به استرس کلمات دقت کنید.

اگر مشغول یادگیری زبان انگلیسی هستید، احتمالا می‌دانید در اینجا منظور از استرس، اضطراب و  نگرانی نیست بلکه بخش هایی از کلمات است که معمولا با صدای بلندتر و قوی‌تر تلفظ می‌شوند.

شگفت انگیز است بدانیم که رعایت کردن استرس در تلفظ کلمات انگلیسی اصلا کتار اضافه‌ای نیست و حتی عدم دقت در آن ممکن است معنای جمله را هم عوض کند!

برای مثال، کلمه Present را در نظر بگیرید. اگر استرس را روی بخش اول کلمه بگذارید (Present)، شنونده Native معنی “هدیه” یا “همین الان” را درک کرده و اگر بگویید (Present) چیزی که خواهد فهمید سخنرانی کردن یا ارائه کردن یک مطلب در حضور دیگران است.

نگران نباشید! در هر صورت، حفظ کردن این قوانین کاری بسیار وقت گیر و تقریبا غیر ممکن است. به جای آن، انرژی خود را بگذارید روی گوش کردن پادکست ها، دیدن فیلم و شرکت در کلاس های بحث آزاد.

مشخص کنید کدام لهجه انگلیسی را می‌خواهید یاد بگیرید.

لهجه های انگلیسی محدود به آمریکایی و بریتانیایی نیستند. مردم استرالیا، کانادا، نیوزیلند، آفریقای جنوبی یا حتی هند هم لهجه های خاص خود را داشته و حتی اگر نمی‌خواهید شبیه آنها صحبت کنید، دست کم لازم است با تفاوت های آنها آشنا شده تا در فهم مکالمات این افراد به مشکل برنخورید.

این موضوع بستگی به این هم دارد که به چه کشوری می‌خواهید مهاجرت کرده یا با مردم چه کشوری سرو کار دارید. این انتخاب، روی دایره واژگان شما هم تاثیر مستقیم دارد.

برای نمونه، به دو مورد تفاوت بین انگلیسی امریکن و بریتیش اشاره می‌کنیم:

انگلیسی ها معمولا دوست دارند صدای /t/ را به صورت واضح تلفظ کنند، در حالی که آمریکایی ها این صدا را بیشتر به شکل “د” تلفظ کرده و به آن American T می‌گویند.

انگلیسی ها معمولا صدای /r/ را که به دنبال یک واج صدادار بیاید معمولا تلفظ نمی‌کنند و به جای آن، واج صدادار را کشیده تر ادا می‌کنند. اما آمریکایی ها صدای /r/ را تلفظ می‌کنند.

در همین وبلاگ درباره تفاوت های انگلیسی امریکن و بریتیش صحبت کرده‌ایم، به همین خاطر به جزئیات بیشتر نخواهیم پرداخت. فقط به یاد داشته باشید استفاده از یک دیکشنری مناسب هم در این مسیر به شما کمک فراوانی خواهد کرد.

گاهی بعضی از صداها را غلیظ تر تلفظ کنید.

یکی از کارهایی که من گاهی سر کلاس انجام می‌دهم این است که برای زبان آموزان ادای ملکه انگلستان را دربیاورم! قطعا در این کار مقداری طنز و اغراق هم وجود داشته و هدف آشنا کردن زبان آموزان با تفاوت هاست.

بهبود تلفظ زبان انگلیسی

شما هم همین کار را انجام دهید! وقتی که در یک فیلم یا سریال آدم های استرالیایی، هندی، چینی، عرب و …. می‌‎بینید، سعی کنید لهجه آنها را تقلید کرده و به تفاوت های ریز بین این گویش ها توجه کنید.

برای این کار، تماشای سریال Lost را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

علائم فونتیک را یاد گرفته و نوشتن آنها را تمرین کنید.

متاسفانه، در بسیاری از کلاس های زبان انگلیسی مجال چندانی برای آموزش علائم فونتیک زبان انگلیسی نیست.

علائم فونتیک زبان انگلیسی را در همین سایت یا با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید بیاموزید. سپس تمرینی که می‌توانید بکنید این است که “گوش کنید” و بنویسید. منظور ما دیکته کلمات نیست، بلکه تلفظ آنها با علائم استاندارد است.

Tongue Twister ها را تمرین کنید.

یکی از چالش های تلفظ زبان انگلیسی، پیوسته و پشت سر هم تلفظ کردن کلمات است.

یکی از بهترین روش های بهتر شدن در این زمینه، تمرین کردن با Tongue Twister ها است، جملاتی که گفتن سریعشان آسان نیست. در فارسی هم از این جملات زیاد داریم.

?If a dog chews shoes, whose shoes does he choose

در این وبسایت، پنجاه Tongue Twister مختلف فهرست شده که تمرین کردنشان خالی از لطف نیست.

 صدای خود را ضبط کنید.

ضبط کردن صدا و گوش کردن به آن، یکی از بهترین کارهایی است که برای پیدا کردن اشتباهات خود و تصحیح آنها می‌توانید انجام دهید. در صورت لزوم می‌توانید از معلم خود هم بخواهید که این اشتباهات را تصحیح کرده و شما را بیشتر راهنمایی کند.

بهبود تلفظ زبان انگلیسی

بهتر از این کار، فیلمبرداری از خودتان است. امروزه این کار را به آسانی با دوربین جلوی موبایل یا وب کم لپ تاپ خود می‌توانید انجام دهید.

فایده این کار این است که نه تنها صدای شما شنیده شده بلکه می‌توانید به تصویر و طرز حرکت لب های خود هم نگاه کنید.

و اما پیشنهاد ویژه ما:

اگر زبان آموز ما هستید، شرکت در کلاس های Accent را به شدت به شما توصیه می‌کنیم. این کار نه تنها به رفع اشکالات تلفظی شما کمک کرده بلکه فرصتی برای صحبت کردن در یک محیط انگلیسی زبان را در اختیار شما قرار داده که این هم به بهتر شدن تلفظ شما کمک می‌کند.

منتظر شما هستیم!

4.4/5 - (108 امتیاز)
121 پاسخ
  1. زیبا
    زیبا گفته:

    شرکت در کلاس های Accent اعتماد به نفس من رو برای صحبت کردن خیلی بالا برد .

    پاسخ
      • سیفی
        سیفی گفته:

        یادگیری تلفظ توی انگلیسی فقط با شرکت توی کلاس میسر میش که موسسه زبان ایران اروپا باکلاسی آنلاین این مشکل رو حل کرده ممنونم ازتون

        پاسخ
      • رحمان
        رحمان گفته:

        مطالبتون بسیار عالی و جامع هس ممنون از موسسه زبان ایران اروپا

        پاسخ
    • رها
      رها گفته:

      مهمترین مشکل من تلفظ غلط کلمات هستش که برام خ سخت بود ممنون از راهکارهای موسسه زبان

      پاسخ
  2. پریا
    پریا گفته:

    واقعا بهترین آموزشگاه زبان هست اینجا من که کلی پیشرفت کردم

    پاسخ
  3. نگین
    نگین گفته:

    بسیار زیاد از مکالمه ام راضی هستم ممنونم از موسسه زبان ایران اروپا

    پاسخ
    • ملیحه
      ملیحه گفته:

      سلام وقت بخیر من فقط تو لهجه مشکل دارم والان هم آموزشگاه میرم و آخر ترم دو هستم چیکار کنم چه قواعدی رو بکار بگیرم که بهتر شم .
      ممنون

      پاسخ
      • moradi
        moradi گفته:

        شما می توانید با مشاهده فیلم و تکرار و تمرین لهجه خود بهبود دهید.

        پاسخ
  4. محمد
    محمد گفته:

    موسسه زبان ایران اروپا واقعا عالی در مورد تلفظ انگلیسی واژه ها و راه های بهبود اونا توضیح داده.
    با تشکر

    پاسخ
  5. امیر
    امیر گفته:

    با سلام
    تدریس با کفیت با اساتید با تجربه در موسسه زبان ایران اروپا خیلی به من در یادگیری کمک کرد

    پاسخ
  6. ریحانه احمدی
    ریحانه احمدی گفته:

    تلفظ صحیح کلمات تاثیر زیادی در بالا بردن اعتماد به نفس و مشتاق شدن برای صحبت کردن بیشتر در کلاس داره، تشکر از بابت برگزاری این نوع کلاسها

    پاسخ
  7. شیما
    شیما گفته:

    من تو یسری از آوا ها مشکل تلفظ و حتی خوندن داشتم که با کمک موسسه زبان ایران اروپا که یکی از بهترین موسسه ها هستند این مشکلم تا مقدار قابل توجهی حل شده

    پاسخ
  8. erfan
    erfan گفته:

    پیشنهاد من به بقیه دوستان اینه که تو سایت یوتیوب کانال های زیادی وجود داره که به آموزش تصحیح لهجه انگلیسی پرداخت میشه و این خیلی کمک به ما میکنه

    پاسخ
  9. P.l hossein
    P.l hossein گفته:

    هر روز با صدای بلند یک مطلب انگلیسی خوندن یا داستان خوندن و حتی شنیدن ترانه ها به طور نسبی تلفظ مارو درست میکنه البته که تو ایران اروپا این آموزش ها داده میشه

    پاسخ
  10. صالح زاده
    صالح زاده گفته:

    اگه خودمون رو مجبور کنیم که فیلم های زیادی رو ببینیم تا خد خیلی زیادی به تلفظ ما کمک میکنه تو موسسه زبان هم کلاس های فیلم دیدن برگزار میشه

    پاسخ
  11. شفیع خانی_فریبا
    شفیع خانی_فریبا گفته:

    من که جزء زبان آموزای چندساله ایران اروپا هستم و دایره لغاتم زیاده با کمک گوش دادن به رادیو هم میتونم خیلی خودمون رو ارتقاء بدیم

    پاسخ
  12. کیانا
    کیانا گفته:

    اگه اشتباه نکنم زبان انگلیسی ۴۴ صدای مختلف داره بخاطر همین یادگیری تلفظاتش برامون سخت میشه برای یادگیری کلمات میتونیم از فلش کارتها استفاده کنیم

    پاسخ
  13. Bahmann
    Bahmann گفته:

    برای یادگیری لحن و ریتم میتونیم از فیلم ها ویدئو ها تقلید کنیم و اگه شک داشتیم از استاد زبان یا کسی که زبان بلده پرس و جو کنیم

    پاسخ
  14. گودرزی
    گودرزی گفته:

    سلام
    من خیلی فیلم میبینم ولی هنوز اونجور که باید تلفظ خوبی ندارم میشه لطفا کمکم کنید

    پاسخ
  15. Ali ghafoori
    Ali ghafoori گفته:

    کلاس هایی که تو توضیحاتتون هستند درمورد کارکردن روی تلفظ دقیق هستند ؟؟ داخل موسسه زبان برگزار میشن ؟؟

    پاسخ
  16. المیرا
    المیرا گفته:

    هرروز با صدای بلند انگلیسی خواندن کمک زیادی میکنه من زبان آموز موسسه زبان ایران اروپا هستم و تو کلاس هامون هم این روش رو داریم واقعا جواب داده

    پاسخ
  17. بهمن زاده
    بهمن زاده گفته:

    نرم افزاری هست که ما لغاتمون رو وارد کنیم و اون تلفظ صحیح رو به ما یاد بده ؟

    پاسخ
  18. وحید سعادت
    وحید سعادت گفته:

    سلام خدمت موسسه زبان ایران اروپا
    بنظر شما گوش دادن به پادکست ها کمکی بهمون میکنه؟

    پاسخ
  19. جلالی_حدیث
    جلالی_حدیث گفته:

    سلام چندتا سایت آشنایی با تلفظ های مختلف رو بهمون معرفی کنید ممنون میشم

    پاسخ
  20. سروش
    سروش گفته:

    بدون توجه به تلفظات لغات انگلیسی نمیتونیم به خوبی ارتباط برقرار کنیم من بیشتر مشکلاتی که داشتم تو موسسه زبان خوبتون بطور کامل برطرف شده ??

    پاسخ
  21. فاطمه قلی زاده
    فاطمه قلی زاده گفته:

    درست تلفظ نکردن باعث میشه جملات ما هم درست معنا ندن و شاید کلا معنای حرفمون عوض شه چه خوبه که از همون ابتدا به فکر همه جنبه های یادگیری باشیم

    پاسخ
  22. زهره کریمی
    زهره کریمی گفته:

    لهجه امریکن یا لهجه بریتیش کدوم بهتره؟
    سپاس از آموزشگاه زبان

    پاسخ
  23. شایان آقابابایی
    شایان آقابابایی گفته:

    بین انتخاب بین بریتیشو امریکن کدومش کارامد تره؟

    پاسخ
  24. صالح زاده
    صالح زاده گفته:

    سلام وقت بخیر
    من رایتینگ ، گرامر و مکالمه ام خیلی خوبه اما تو تلفظ کلمات دچار مشکلم بهتره چه موردی و بیشتر پیگیری کنم؟

    پاسخ
  25. یوسف زاده
    یوسف زاده گفته:

    من قصد مهاجرت به استرالیا رو دارم ولی از اینکه تلفظ لغات رو با لهجه اونها متوجه نشم خیلی استرس دارم

    پاسخ
  26. Abdolmotallebi
    Abdolmotallebi گفته:

    نرم افزاری هست که ما لغات رو وارد کنیم و اون برامون بخونه؟

    پاسخ
  27. ترکمنی
    ترکمنی گفته:

    بهترین روش برای یادگیری تلفظ واژه های زبان چه متداییه ؟

    پاسخ
  28. سیفی
    سیفی گفته:

    یادگیری تلفظ توی انگلیسی فقط با شرکت توی کلاس میسر میش که موسسه زبان ایران اروپا باکلاسی آنلاین این مشکل رو حل کرده ممنونم ازتون

    پاسخ
    • چمنی
      چمنی گفته:

      سلام ممنونم از اطلاعات خوبتون در مورد تلفظ انگلیسی و راه‌ هایی برای بهبود آن.

      پاسخ
  29. Sotoode
    Sotoode گفته:

    وای از دست فونتیک زبان انگلیسی
    واقعا همیشه باهاش سرو کار دارم
    هی میخونم
    البته بعد چندماه تمرین خیلی بهتر شدم

    پاسخ
  30. ساجده بیات
    ساجده بیات گفته:

    چقدر تلفظ انگلیسی و راه های بهبودش رو کامل توضیح دادید، برای من خیلی مهم که بدون اشتباه و لهجه خاصی بتونم به صورت روان
    مکالمه انگلیسی انجام بدم

    پاسخ
  31. فاطمه
    فاطمه گفته:

    در مورد تلفظ انگلیسی و راه‌ هایی برای بهبود آن
    ایران اروپا همیشه حرف اول رو میزنه

    پاسخ
    • Alizade
      Alizade گفته:

      بنظر از ویژگی‌های مهم دوره های تیم ایران اروپا، آماده‌سازی زبان آموزانه.درواقع بعد از گذروندن سطوح لازم بر اساس نمره مورد نیازشون می‌تونن دوره های آمادگی آزمون های بین المللی رو شرکت کنن .

      پاسخ
  32. شهرام.۰۰.
    شهرام.۰۰. گفته:

    درمورد تلفظ انگلیسی من از وقتی موسیقی گوش میدم، یادگیری زبانم بهبود پیدا کرده…

    پاسخ
  33. هستی محمدی
    هستی محمدی گفته:

    راه هایی که موسسه ایران اروپا برای تلفظ انگلیسی و راه‌ هایی برای بهبود آن در اختیار مون گذاشتن واقعا مفید هستند.

    پاسخ
  34. هانیه توسلی
    هانیه توسلی گفته:

    ممنون از موسسه ایران اروپا برای راهنمای راه های تلفظ انگلیسی و روش های بهبود آن.

    پاسخ
  35. لطیفی
    لطیفی گفته:

    من خیلی دوست دارم تلفظ انگلیسی ام‌خوب بشه، ممنون از شما

    پاسخ
  36. ایناز پایدار
    ایناز پایدار گفته:

    یکی از ارزوهام اینه که بتونم زبان انگلیسی رو مثل زبان مادری راحت و روان تلفظ کنم..

    پاسخ
  37. اشکانی
    اشکانی گفته:

    من روی گوش کردنم و نگاه کردن به نوع ادای کلمات انگلیسی خیلی سطح تلفظ ام خوب شد

    پاسخ
  38. مهرداد بیگ
    مهرداد بیگ گفته:

    من مو به مو روش های شما رو انجام دادم و تلفط ام عالی شد

    پاسخ
  39. پروین
    پروین گفته:

    من باورم نمیشه چقدر روز اولی که وارد موسسه زبان شدم تلفظ ام ایراد داشت و الان خیلی خوب شدم

    پاسخ
    • مریم
      مریم گفته:

      سایت ایران اروپا یکی از بهترین سایتها برای تلفظ زبان هست.

      پاسخ
  40. قیاسی
    قیاسی گفته:

    محتوایی که برای تلفظ انگلیسی و راه‌ هایی برای بهبود آن در اختیارمون قرار دادید عالی

    پاسخ
  41. رویا
    رویا گفته:

    لهجه بریتانیایی رو برای یادگیری زبان انگلیسی خیلی دوست دارم

    پاسخ
  42. فروغی
    فروغی گفته:

    برای بهتر شدن تلفظ زبان انگلیسی تمرین Tongue Twister ها خیلی پیشنهاد میشه

    پاسخ
  43. سامیار
    سامیار گفته:

    ممنون از راهنمایی هایی که برای اموزش تلفظ کردید، مفید بود

    پاسخ
  44. دنیا آخوندی
    دنیا آخوندی گفته:

    روش هایی که برای بهبود زبان انگلیسی میگید خیلی خوب نتیجه میدن

    پاسخ
    • moradi
      moradi گفته:

      در موسسه ایران اروپا امریکن تدریس می شود ولی انتخاب لهجه بستگی به هدف شما دارد.

      پاسخ
  45. گیتی محمدپژوه
    گیتی محمدپژوه گفته:

    سلام. وقتتون بخیر. میخواستم بپرسم به جز شرکت در کلاسهای accent شما نرم افزاری دارید که با شنیدن بیشتر بشه تمرین کرد؟

    پاسخ
    • moradi
      moradi گفته:

      شما می توانید از فیلم و موزیک و پادکست ها نیز استفاده نمایید.

      پاسخ
  46. ترانه رحیمی
    ترانه رحیمی گفته:

    به جز دیدن فیلم و گوش دادن موزیک چه نرم افزاری رو برای تلفظ بهتر پیشنهاد میکنید؟

    پاسخ
    • moradi
      moradi گفته:

      شما می توانید از پادکست ها نیز برای تقویت مهارتهای زبان خود استفاده نمایید.

      پاسخ
  47. محمدرضا
    محمدرضا گفته:

    سلام میخواستم ازتون بپرسم شما لهجه ی بیریتیش رو پیشنهاد نیکنید یا امریکن رو
    و اینکه کاربرد کدومشون بیشتره؟

    پاسخ
    • moradi
      moradi گفته:

      با سلام
      انتخاب لهجه بستگی به هدف شما دارد. هیچکدام بر دیگری ارجحیت ندارد.

      پاسخ
  48. نوید فرداد
    نوید فرداد گفته:

    با رعایت تمام نکاتی که گفته بودید تلفظ لغاتم خیلی عالی شده. ممنونم

    پاسخ
  49. ‌مهسا رشیدی
    ‌مهسا رشیدی گفته:

    اعتماد به نفسم و تلفظ ام با دوره های شما خیلی بهتر شده

    پاسخ
  50. Bahareh yari
    Bahareh yari گفته:

    من در تدارک مهاجرت به کانادا هستم. خیلی استرس دارم که نتونم با لهجه ی اونا باهاشون صحبت کنم و همینطور متوجه لهجشون نشم
    میشه راهنماییم کنید

    پاسخ
  51. رحمانی
    رحمانی گفته:

    من وقتی که تمرین میکنم و وویسمو ضبط میکنم هیچ ایرادی ندارم.حتی برای دوستانم میفرستم میگن خوب بوده ولی توی جمع وقتی میخوام صحبت کنم به تته پته میافتم??
    چکار باید بکنم؟

    پاسخ
  52. مژگان
    مژگان گفته:

    تقویت هارت شنیداری از مهمترین نکات یادگیری هست. ممنون از راهنماییتون

    پاسخ
  53. فرخی
    فرخی گفته:

    من برای تلفظ انگلیسی چند تا مشکل دارم، میشه یک شماره بزارید تماس بگیرم و راهنماییم کنید؟

    پاسخ
  54. فرخی زاده
    فرخی زاده گفته:

    من برای تلفظ انگلیسی چند جا مشکل دارم، میشه یک شماره بزارید تماس بگیرم و راهنماییم کنید؟

    پاسخ
  55. داوودی
    داوودی گفته:

    واقعا تلفظ ام ده پله ارتقا پیدا کرد با کلاس های خصوصی شما. ممنونم ازتون

    پاسخ
  56. یاسر
    یاسر گفته:

    مطالبتون بسیار عالی و کامله. ممنون از موسسه زبان ایران اروپا

    پاسخ
  57. بهاره. پ
    بهاره. پ گفته:

    موسسه زبان ایران اروپا خیلی خوب در مورد تلفظ انگلیسی واژه ها و راه هایی برای بهتر شدن اون توضیح داده.

    پاسخ
  58. ودودیان
    ودودیان گفته:

    از اینکه کلاس های Accent فرصت خوبی رو برای صحبت کردن در یک محیط انگلیسی زبان رو برام فراهم کرد و باعث بهتر شدن تلفظم شد خیلی خوشحالم. با تشکر از شما

    پاسخ
  59. شایسته
    شایسته گفته:

    یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت مهارت شنیداری گوش دادن به مکالمه های فیلم ها، موزیک های با زبان انگلیسی و پادکست هاست که شما بیان کردید و مورد تایید بنده هم هست.

    پاسخ
    • moradi
      moradi گفته:

      بله، برای کسب اطلاعات در مورد کلاسهای آنلاین و نحوه برگزاری آنها با موسسه تماس بگیرید

      پاسخ
  60. اسراء
    اسراء گفته:

    میشه گفت اولین قدم در تلفظ صحیح کلمات دقت کردن و تشخیص دادن کلمات متفاوت از همدیگه هست

    پاسخ
  61. کامران.ب
    کامران.ب گفته:

    موسسه زبان ایران اروپا خیلی خوب و عالی در مورد تلفظ انگلیسی واژه ها و راه های بهتر شدنش توضیح داده

    پاسخ
  62. مهرخ
    مهرخ گفته:

    درست تلفظ کردن کلمات انگلیسی خیلی مهمه چون تلفظ غلط کلا باعث عوض شدن معنی کلمه میشه

    پاسخ
  63. عادل
    عادل گفته:

    بمن برای اینکه تلفظم بهتر بشه صدای خودم رو در حین خوندن متون زبان ضبط میکنم و بعد با گوش دادن دوباره با صدای استاد تطبیق میدم..

    پاسخ
  64. جانان
    جانان گفته:

    تمرین با صدای بلند و خلاصه کردن هم در یادگیری سریعتر زبان خیلی تاثیرگذاره.

    پاسخ
  65. پرنیان. م
    پرنیان. م گفته:

    از دقت و ظرافتی که نسبت به آموزش و راهنمایی ما زبان آموزان دارید فوق العاده سپاسگزورم

    پاسخ
  66. علی.ح
    علی.ح گفته:

    ممارست و تمرین مداوم اثر زیادی بر یادگیری و تقویت زبانم گذاشته.

    پاسخ
  67. سودا
    سودا گفته:

    من عزمم رو جزم کردم که رو تلفظم کار کنم برای ادای صحیح کلمات و سوالم اینه که چقدر دیدن فیلم با زبان اصلی میتونه در پیشبرد یادگیریم موثر باشه؟

    پاسخ
    • moradi
      moradi گفته:

      دیدن فیلم های زبان اصلی به مرور باعث تقویت مهارت صحبت کردن شما با تلفظ صحیح می شود.

      پاسخ
  68. سیامک
    سیامک گفته:

    خیلی خوبه که در موسسه زبان ایران اروپا کلاسهای دیدن فیلم برگزار میشه. من با این روش خیلی مکالمه ام بهتر شده. با تشکر

    پاسخ
  69. simin. b
    simin. b گفته:

    گوش دادن به پادکست چقدر میتونه تو پیشرفتمون در یادگیری زبان تاثیر بزاره؟

    پاسخ
    • moradi
      moradi گفته:

      یکی از راههای موثر در یادگیری زبان و تقویت لیستنینگ و دیگر مهارت های زبان انگلیسی گوش دادن به پادکست می باشد.

      پاسخ
  70. ساعی
    ساعی گفته:

    با سلام. مطالب سایتتون خیلی پربار بود و من خیلی بهره بردم. ممنون

    پاسخ
  71. مارال
    مارال گفته:

    ببخشید امکانش هست چند تا منبع معتبر برای پادکست انگلیسی بهمون معرفی کنید؟
    با تشکر

    پاسخ
  72. بهمنی
    بهمنی گفته:

    من تو دوره TTV شرکت کردم مطالب خوب و کاربردی آموزش میدن که خیلی به کارم اومد. ممنون از آموزشهای مفیدتون

    پاسخ
  73. سلیمان. ر
    سلیمان. ر گفته:

    دیدن فیلم های خارجی با زبان اصلی تا حد خیلی زیادی میتونه به بهتر شدن تلفظ ما کمک کنه که خوشبختانه تو موسسه ایران اروپا هم کلاس های دیدن فیلم برگزار میشه

    پاسخ
  74. خالدی
    خالدی گفته:

    راههایی که برای بهبود تلفظ انگلیسی بیان کردیدفوق العاه بود. سپاس از شما

    پاسخ
  75. ثامن
    ثامن گفته:

    سلام. میخاستم بگم من توصیه هایی که در مورد تلفظ زبان و راههای بهبودش بیان کردید رو بکار بردم و خیلی نتیجه بخش بود.. ممنون از شما

    پاسخ
  76. مرجان.ک
    مرجان.ک گفته:

    موسسه زبان ایران اروپا در مورد تلفظ انگلیسی و۰راه های بهتر شدنش خیلی عالی توضیح داده.

    پاسخ
  77. پویا
    پویا گفته:

    دیدن فیلم و گوش کردن به موسیقی .خیلی در یادگیری زبان میتونه موثر باشه

    پاسخ
  78. Farid. T
    Farid. T گفته:

    ۲۵ عبارت انگلیسی که برای زبان آموزان دوره مقدماتی گذاشتین، خیلی عالی بود. متشکرم

    پاسخ
  79. کمال اشوری
    کمال اشوری گفته:

    در بدو اشنایی با هرکلمه از همون ابتدا با یه سرچ ساده در دیکشنری های انلاین با نحوه تلفظ اشنا میشید

    پاسخ
  80. جانان
    جانان گفته:

    لهجه فقط بریتیش بقیه سوسول بازیه 😂😂 نه ولی خداییش آمریکن هم قشنگه

    پاسخ
  81. ارجمند
    ارجمند گفته:

    اگه خوب گوش بدیم خیلی خوب میتونیم کلمات و تلفظ کنیم من واقعا این موضوع بهم کمک میکنه

    پاسخ
  82. شیما
    شیما گفته:

    برای اینکه بتونم تلفظ صحیح کلمات رو یاد بگیرم سعی میکنم خوب گوش بدم البته بعضی ها هم با نوشتن میتونن که تلفظ رو یاد بگیرن

    پاسخ
  83. کیانا
    کیانا گفته:

    همیشه دوست داشتم با لهجه ی آمریکایی صحبت کنم بخاطر همین تو کلاس های شما شرکت کردم خیلی خوب رو لهجه کار میکنن مدرسین

    پاسخ
  84. نادرزاده
    نادرزاده گفته:

    منم خیلی دوست دارم کلمات انگلیسی رو بدون هیچ تپق و پشت سرهم تلفظ کنم امیدوارم در کنار کلاس های موسسه ایران اروپا بتونم به این درجه از موفقیت دست پیدا کنم.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *