تقویت مهارت اسپیکینگ در زبان انگلیسی

راه های تقویت مهارت speaking در زبان انگلیسی

امروزه زبان انگلیسی یک زبان جهانی می باشد بطوری که در کشورهای زیادی و در بین قشرهای مختلف در همه رده های سنی و تحصیلی بعنوان یک زبان بین المللی شناخته شده است که همین امر باعث شده است که تقویت مهارت های زبان انگلیسی خصوصا تقویت مهارت speaking از اهمیت ویژه ای برخوردار شود و از آنجایی که مهارت speaking توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی جهت ایجاد فرصت های جدید و همچنین برقراری ارتباط در موقعیت های شغلی و تحصیلات عالی و اجتماعی می باشد یادگیری اسپیکینگ زبان انگلیسی دارای اهمیت بالایی می باشد.

بنابراین ممکن است این سوال که “چگونه مهارت اسپیکینگ را تقویت کنیم” برای هر زبان آموزی پیش بیاید. ما نیز در این مقاله قصد داریم شما را با راهکارهایی در جهت ارتقا و آموزش اسپیکینگ زبان انگلیسی در پاسخ سوال “چگونه speaking را تقویت کنیم” آشنا سازیم. با ما همراه باشید.

مهارت اسپیکینگ خود را ارتقا دهید

 

 

روش های افزایش مهارت اسپیکینگ:

ممکن است این سوال که “چگونه اسپیکینگ خود را قوی کنیم” نیز برای شما پیش آمده باشد. در ادامه چند روش امتحان شده و اثبات شده بعنوان روش های تقویت اسپیکینگ انگلیسی در مکالمات زبان ارائه شده است که می تواند نقش بسزایی در پیشرفت مهارت گفتاری شما داشته باشد:

1- یک پارتنر برای گفت و گو پیدا کنید

اگر بتوانید یک فرد بومی انگلیسی زبان را برای تعامل و گفتگو پیدا کنید می بتوانید با صحبت کردن با او انگلیسی خود را تقویت کنید. همچنین می توانید فردی را پیدا کنید که به صورت آنلاین با او ارتباط برقرار نمایید. در غیر این صورت اگر چنین کسی را سراغ ندارید، می توانید از معلم های خصوصی موسسه ایران اروپا کمک بگیرید و مهارت های مکالمه خود از جمله مهارت speaking را با او تمرین کنید.

2- حتما گوش کنید و  سپس صحبت کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای درک ساختار بندی جملات و گسترش دایره لغات، گوش دادن است. سعی کنید به پادکست ها، آهنگ ها و مکالمات ضبط شده گوش دهید. روش های زیادی برای دسترسی به منابع زبان انگلیسی از جمله گوگل و YouTube وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها به تقویت مهارت اسپیکینگ انگلیسی و مهارتهای لیسنینگ خود بپردازید.

3- با خودتان صحبت کنید و مکالمات خود را در حین تمرین ضبط کنید

شما می توانید مکالمات خود را در حین تمرین speaking ضبط کنید و با گوش دادن به آنها به اشکالات خود پی ببرید و سعی در اصلاح آنها داشته باشید. این کار بهترین روش برای تقویت اسپیکینگ زبان می باشد و به یادگیری بهتر شما بسیار کمک می کند. همچنین این روش به تلفظ بهتر کلمات نیز کمک شایانی به شما خواهد کرد. هرچه بیشتر با این روش با خودتان تمرین کنید، مهارت speaking شما بهتر می شود. به این نکته نیز توجه داشته باشید که هنگام صحبت کردن، احتمالاً اشتباهاتی را خواهید داشت. اما باید نسبت به اشتباه کردن خوشبین باشید تا بتوانید از آنها درس بگیرید.

4- با فیلم و موسیقی تمرین کنید

از دیگر راه های تقویت اسپیکینگ انگلیسی دیدن فیم و یا گوش دادن به موسیقی می باشد. بیشتر مردم دوست دارند با موسیقی یا سرگرمی در قالب فیلم به آرامش و استراحت بپردازند. می‌توانید فیلم‌ها را به زبان انگلیسی و به زبان مادری خود همراه با زیرنویس انگلیسی تماشا کنید. همچنین می توانید از موسیقی برای تقویت مهارت لیسنینگ خود استفاده نمایید. می توان از این مورد به عنوان بهترین روش تقویت اسپیکینگ اشاره کرد.

5- خود را با زبان انگلیسی احاطه کنید

زبان انگلیسی یک زبان بسیار گسترده می باشد، مهم نیست در کجا زندگی می کنید! شما می توانید منوها، موضوعات بازاریابی، کتاب ها، فیلم ها، علائم جاده و موارد دیگر را با زبان انگلیسی پیدا کنید. هرچه بیشتر خود را درگیر یادگیری زبان کرده و به این موضوعات روزانه انگلیسی توجه کنید، پایه و اساس زبانتان قوی تر خواهد شد.

6- دایره لغاتتان را افزایش دهید و هر روز لغت جدید یاد بگیرید:

در دوران کودکی هنگامی که بزرگترها به اشیا اشاره می کنند کلمات را یاد می گیرید و به شما یاد می دهند که آنها چه نامیده می شوند. شما می توانید همین رویکرد را هنگام یادگیری و تقویت speaking در زبان انگلیسی خود اتخاذ کنید. همه چیز با واژگان شروع می شود. شما می توانید انتخاب کنید که هر روز تعداد معینی از کلمات را یاد بگیرید و دایره واژگان خود را تقویت نمایید.

7- تلفظتان را بهبود ببخشید

ابزارهای دیجیتالی وجود دارند که کلمات را با تلفظ درست و با صدای بلند بیان می کنند تا بتوانید تلفظش شان را درک کنید. از کانال‌های یوتیوب گرفته تا نرم افزار ها و فرهنگ‌ لغات آنلاین، اگر میخواهید هنگام صحبت کردن توسط دیگران به خوبی فهمیده شوید، تلفظ صحیح فاکتور کلیدی است.

8- زبان انگلیسی طبیعی را بیاموزید

یادگیری هر زبانی جریان و ریتم خاص خود را دارد. هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی، دانستن مخفف ها به شما در فهم بهتر کمک می کند. برای مثال، دو کلمه که با هم ترکیب شده و یک کلمه را تشکیل می دهند، مانند “I am” به “I’m” تبدیل می شود. همچنین، می خواهید بدانید که هنگام صحبت کردن بر روی چه سیلابسی استرس بگذارید. رسیدن به این مهم با تمرین مکالمه و گوش دادن به صحبت های بومی زبانان محقق می گردد.

9- به انگلیسی فکر کنید

فکر کردن به زبان انگلیسی احتمالاً به طور طبیعی رخ نخواهد داد، اما می‌توانید با ترجمه کردن افکار در ذهن خود به خودتان کمک کنید تا به انگلیسی فکر کنید. در غیر این صورت، می توانید یک دفتر خاطرات از افکار خود داشته باشید و آنها را به زبان انگلیسی بنویسید.

10- یک داستان را به زبان انگلیسی بازگو کنید

با یک متن ساده شروع کنید، مانند یک داستان افسانه ای یا قدیمی از دوران کودکی خود. سپس می توانید این را به مرحله بعدی ببرید و خود را به چالش بکشید تا داستانی که شخص دیگری به زبان انگلیسی به اشتراک می گذارد را بازگو کنید. این کار به بررسی درک و فهم شما کمک می کند.

11- در کلاس های جانبی موسسه ایران اروپا شرکت کنید:

موسسه زبان ایران اروپا با همکاری اساتید برتر کشور اقدام به برگزاری کلاس های جانبی کرده است. این دوره های جانبی برای زبان آموزان فرصتی را قراهم کرده است تا بتوانند در یک محیط دوستانه و متفاوت به تقویت مهارت های خود از جمله مهارت speaking خود بپردازند.

12- از نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی استفاده کنید:

از آنجایی که فناوری کمک شایانی به زبان آموزان در یادگیری و آموزش speaking زبان انگلیسی کرده، استفاده از برنامه‌هایی مانند Duolingo تا Busuu این امکان را برای شما فراهم کرده اند تا بتوانید با افراد بومی انگلیسی زبان صحبت کرده و از هم صحبتی با آنان بهره مند شوید. بدین روش می‌توانید مهارت‌های مکالمه انگلیسی خود را در هر کجا که هستید بهبود ببخشید.

موارد فوق همگی از راه های تقویت speaking می باشند و ما سعی کردیم به این سوال که “چگونه اسپیکینگ را تقویت کنیم” به خوبی پاسخ دهیم. لذا شما برای تقویت مهارت speaking خود، باید تمرین زیادی داشته باشید. تسلیم نشوید! می‌توانید خودتان، با کمک دوستان، تمرین اسپیکینگ کنید یا از فناوری و تکنولوژی بهره ببرید تا فرایند یادگیری برایتان آسان و مفید واقع شود.

 

 

نگارنده: مهدی بختیاری

3.8/5 - (406 امتیاز)
15 پاسخ
  1. Sahar khani
    Sahar khani گفته:

    کلاسهای جانبی این موسسه خیلی فوق العاده است و به اسپیکینگ خیلی کمک میکنه

    پاسخ
  2. Erfan
    Erfan گفته:

    سلام یکی از مواردی که ذکر کردید به انگلیسی فک کردنه که من این مورد رو امتحان کردم و خیلی جواب میده دقیقا افکاری که توی ذهنم هست به انگلیسی ترجمه میکنم ممنونم از مطالب خوبتون

    پاسخ
  3. اشرف مولایی
    اشرف مولایی گفته:

    نرم افزارهای کمک آموزشی در کنار آموزش در کلاسهای حضوری و آنلاین خیلی به مهارت اسپیکینگ کمک میکند ممنونم از اساتید موسسه ایران اروپا

    پاسخ
  4. ساناز شاکری
    ساناز شاکری گفته:

    یکی از دوستان من که سالها در خارج از کشور زندگی میکرد و به زبان خارجه مسلط بود میگفت گوش دادن به موزیک و پادکست انگلیسی خیلی میتونه کمک کنه

    پاسخ
  5. زینب سادات حسینی
    زینب سادات حسینی گفته:

    اگر بشه یک پارتنر برای گفتگو پیدا کنید میتونه خیلی کمک کنه چون ما که در خارج از کشور زندگی نمیکنیم که مجبور باشیم به انگلیسی صحبت کنیم و این اجبار باعث پیشرفت بشه

    پاسخ
  6. Mohammad
    Mohammad گفته:

    ببخشید میشه درمورد این کلاسهای جانبی که بهش اشاره کردن یه توضیحاتی بدید؟ نحوه شرکت به چه صورت هست

    پاسخ
    • moradi
      moradi گفته:

      برای کسب اطلاعات در مورد کلاس های جانبی موسسه می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید تا توضیحات کاملی را در این مورد در اختیار شما قرار دهند.
      شماره تماس موسسه 02149109000

      پاسخ
  7. امیرعلی
    امیرعلی گفته:

    از خوندن مقاله هاتون لذت میبرم
    خسته نباشید همگی 👏👏👏👏👏👏👏👏🙏🙏🙏🌹🌹🌹

    پاسخ
  8. ولی زاده
    ولی زاده گفته:

    اگر کسی باشه که بشه مدام باهاش انگلیسی صحبت کرد خارج از محیط کوتاه کلاس خیلی میتونه تاثیرگذار باشه

    پاسخ
  9. محمد شریفی مقدم
    محمد شریفی مقدم گفته:

    گوش دادن به موزیک ، دیدن سریال ، خواندن داستان های کوتاه و چک کردن سایت های خبری خارجی

    پاسخ
  10. Ali
    Ali گفته:

    از خوندن نوشته های شما داخل سایت و تلگرام لذت میبرم و این فعالیت شما قابل تقدیر است.

    پاسخ
  11. zahra
    zahra گفته:

    منم همیشه سعی میکنم برای اینکه اسپیکینگم قوی شه داستان رو به انگلیسی بازگو کنم واقعا این مورد خیلی کمکم میکنه

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *