تقویت مهارت رایتینگ

چگونه ریدینگ باعث تقویت مهارت رایتینگ میشود؟

بسیاری از افراد به دلایل مختلف به مطالعه علاقه ندارند و از آن اجتناب می کنند، برخی مطالعه را در حد تکالیف مدرسه می‌دانند و نمی توانند برای مدت طولانی بر روی مطلبی تمرکز ‌کنند، عده ای نیز ترجیح می دهند وقت خود را صرف دنبال کردن چیزهای دیگری غیر از مطالعه کنند. این قضیه در مورد زبان آموزان نیز صدق می کند به این صورت که به دلایل مختلف از مطالعه اجتناب می کنند. توجیه این افراد معمولاً به این شکل است که “من آنقدر مشغول یادگیری مطالب مختلف هستم که نمی‌توانم به مطالعه بیشتر بپردازم.” اما اگر به این مورد توجه نشود آنگونه که باید نمی توانند مهارت های ریدینگ و رایتینگ خود را تقویت نمایند. چرا که در زبان انگلیسی مهارت های ریدینگ و رایتینگ دو رکن جدایی ناپذیر و مکمل در یادگیری زبان انگلیسی هستند. بطوریکه موفقیت در آزمون آیلتس مستلزم تمرین و مطالعه مستمر می باشد، به عبارت بهتر هر چه مطالعه بیشتر باشد مهارت reading بیشتر تقویت می شود که در نهایت به تقویت مهارت رایتینگ – Writing نیز می انجامد.

نداشتن مطالعه برای زبان آموزان خطرناک است

برای اکثر افراد نداشتن مطالعه و بی میلی نسبت به آن وقفه ای در زندگی شان ایجاد نمی کند اما برای زبان آموزان قضیه متفاوت می باشد. برای آنها، مطالعه مستمر نقش بسیار حیاتی تری در یادگیری زبان انگلیسی دارد. بطوری که نداشتن مطالعه می تواند مانع یادگیری بیشتر و اصولی شود بنابراین هر چه در زمینه های مختلف مطالعه بیشتری داشته باشند در رایتینگ نیز می توانند موفق تر عمل کرده و مهارت بیشتری کسب کنند. برای تقویت مهارت ریدینگ می توانید از موضوعاتی شروع کنید که به آن ها علاقه دارید و کم کم آن را به موضوعات بیشتری بسط دهید. همین اشتیاق به خواندن میتواند بخوبی باعث تقویت مهارت رایتینگ تان شود. لازم به ذکر است که یادگیری یک زبان جدید مانند زبان انگلیسی می تواند باعث تقویت مغز شود.

اثرات ریدینگ بر تقویت مهارت رایتینگ:

از آنجایی که یادگیری نیاز به مطالعه دارد در ادامه برخی از اثرات مطالعه را در تقویت مهارت رایتینگ را شرح می دهیم. با ما همراه باشید.

چگونگی تقویت مهارت ریدینگ با مهارت ریدینگ

  • مطالعه مغز را تقویت می کند:

  1. مطالعه کردن چه برای شما لذت بخش باشد چه نباشد مغز شما را تمرین داده و تمرکز، حافظه، درک مطلب و قدرت تجزیه و تحلیل شما را افزایش می دهد. به این صورت که مغز از هر جمله و هر کلمه ای که با آن روبرو می شود باید یک معنی و مفهوم را استخراج کند. اگرچه این کار ممکن است دشوار به نظر برسد اما مغز را تقویت می کند.
  2. مطالعه تأثیر مستقیمی بر توانایی مغز برای یادگیری زبان دارد. یک مطالعه بر روی نوجوانان بریتانیایی نشان داد که افرادی که در اوقات فراغت خود مطالعه می کنند، 26 درصد کلمات بیشتری نسبت به افرادی که مطالعه نمی کنند می دانند. در واقع، مطالعه باعث افزایش دایره لغت نیز می شود.
  3. همچنین مطالعات نشان می دهد که کسانی که بیشتر مطالعه می‌کنند، در نوشتن و حتی صحبت کردن حرفه‌ای تر عمل می کنند.
  • مطالعه مهارت رایتینگ را آموزش می دهد:

مطالعه مداوم یا بعبارتی ریدینگ علاوه بر تقویت مغز، زبان آموز را با اصول نگارش صحیح نیز آشنا می کند. برای تقویت مهارت های ریدینگ و رایتینگ می توانید از نمونه منابعی که در ادامه آورده شده استفاده نمایید یا به عبارتی در ادامه به معرفی برخی از بهترین کتب برای تقویت reading اشاره می نماییم:

  1. کتاب longman Essay Activator: این کتاب شما را با لغات و عبارات زیبایی آشنا می کند که می تواند نقش بسزایی در تقویت مهارت رایتینگ شما داشته باشد.
  2. کتاب English Collocations in Use: این کتاب به شما کمک می کند عبارات حرفه ای تری را یاد بگیرید و در رایتینگ خود بکار ببرید.
  3. کتاب Active Skills for Reading: بهترین کتاب برای تقویت reading با متن های زیبا برای یادگیری لغات و تقویت ریدینگ زبان می باشد. یا به عبارتی می توان گفت که به نوعی بهترین کتاب ریدینگ آیلتس می باشد.
  4. کتاب Cause and Effect: این کتاب جهت یادگیری لغات و تقویت مهارت رایتینگ کاربرد بسیاری دارد.

کتب آموزشی زیادی برای تقویت مهارت های ریدینگ و رایتینگ وجود دارد که توسط نویسندگان و کارشناسان به رشته تحریر در آمده اند، در این کتابها چگونگی و نحوه نگارش درست و اصولی آموزش داده شده است. خواندن چنین کتاب‌هایی می‌تواند به شما روش‌های جدیدی برای نگارش بیاموزد که در تقویت مهارت رایتینگ به شما کمک کند.

مطالعه، به طور غیر مستقیم نحوه نوشتن صحیح را آموزش می دهد. در واقع، بیراه نگفته ایم اگر بگوییم اغلب مطالعه گسترده بهترین راه برای درک نحوه نوشتن صحیح و اصولی می باشد. مطالعه در زمینه ای که می نویسید بسیار مهم است.

تقویت مهارت رایتینگ

هنگامیکه برای آزمون آیلتس آماده می شوید باید متن هایی در این رابطه و کتبی که برای این موضوع در نظر گرفته شده اند را مطالعه نمایید. تا بتوانید درک درستی از لحن، بیان و ساختار جمله به دست آورید. با این کار می توانید استراتژی مناسب برای موفقیت در آزمون های بین المللی از جمله آزمون آیلتس را کسب نمایید.

قانون طلایی نوشتن را به خاطر بسپارید

وقتی که در زمینه های مرتبط و مناسب برای آزمون مطالعه می‌کنید و نوشته‌ها را در پس ذهن خود نگه می‌دارید، ناگزیر چیزهایی را یاد می‌گیرید که باعث می شوند درک عمیقی از زبان پیدا کنید و نوشته های شما در آزمون های بین المللی نمره بهتری کسب کند.

از آنجایی که نوشتن هم مثل همه هنرها یک مهارت است، حتی اگر در نهایت مطالب و سبک هایی را که به آنها علاقه ای ندارد را نیز مطالعه کنید، همین تجربه ها می توانند به پیشرفت و تقویت مهارت رایتینگ زبان شما کمک شایانی نماید. درک نوشته های بد برای خوب نوشتن مهم است. مواجه شدن با کاری که به آن علاقه ای ندارید و در نظر گرفتن اینکه چگونه ممکن است با موضوع متفاوتی برخورد داشته باشید، می تواند به شما کمک کند تا از اشتباهاتی که ممکن است در آینده با آنها مواجه شوید جلوگیری شود و چه بسا به شما انگیزه دهد که آن را بهتر انجام دهید. نکته این است که مطالعه به نوعی «قاعده طلایی» در تقویت مهارت رایتینگ می باشد. چرا که خواندن بخش مهمی از نوشتن است و این دو نمی توانند جدا از هم باشند.

اساتید ما در دپارتمان آیلتس موسسه ایران اروپا با برگزاری دوره های آیلتس این مهارت ها را با بروزترین منابع و متدها به زبان آموزان آموزش داده تا بتوانند با کسب این مهارت ها به نمره مطلوب خود دست پیدا کنند.

 

 

 

نگارنده: مهشاد مرادی

4.6/5 - (95 امتیاز)
28 پاسخ
  1. علیرضا ملاقلی پور
    علیرضا ملاقلی پور گفته:

    ایا کتاب Active Skills for Reading رو میشه از موسسه خودتون تهیه کرد؟

    پاسخ
  2. اعظم شالی کار
    اعظم شالی کار گفته:

    سپاس از اموزش ها و نکات تخصصی که برای دانشجویان به اشتراک میگذارید💕

    پاسخ
  3. علی معتمد
    علی معتمد گفته:

    دقیقا درست هست که هر چه مهارت reading بیشتر باشه در نهایت به تقویت مهارت writing می انجامد چون برای خود من نتیجه بخش بوده

    پاسخ
  4. فرشته
    فرشته گفته:

    تجربه نشون داده که هر چقدر مطالعه داشته باشیم در تقویت ریدینگ موثر است و به مهارت رایتینگ خیلی کمک میکنه

    پاسخ
  5. سعید سروش
    سعید سروش گفته:

    به تجربه به من ثابت شده که مطالعه کردن باعث تقویت مغز شده و باعث تقویت حافظه و تمرکز میشود ممنون از مطالب خوبتون

    پاسخ
  6. علی معصومی
    علی معصومی گفته:

    یکی از استراتژی های مناسب برای موفقیت در آزمون آیلتس داشتن مطالعه است هر جه قدر مطالعه داشته باشیم در زمینه ریدینگ و رایتینگ بهتر عمل مبکنیم

    پاسخ
  7. فرشته حسینی
    فرشته حسینی گفته:

    برای تقویت مهارت ریدینگ و رایتینگ فقط باید مطالعه بالایی داشته باشیم هر چه مطالعه عمیق تر و بهتر مهارت ریدینگ بالامیرود و در نهایت به تقویت مهارت رایتینگ می انجامد ممنون از مطالب خوبتون

    پاسخ
  8. مژده ذکایی
    مژده ذکایی گفته:

    سلام وقت بخیر
    این کتابهایی که در مطالبتون معرفی کردین رو باید از کجا تهیه کنیم آیا موسسه خودتون این کتابهارو برای عرضه داره ؟

    پاسخ
  9. مصطفی عسکریان
    مصطفی عسکریان گفته:

    سلام
    آیا کتابهایی که در این زمینه معرفی کردید خودتان در اختیار دانشجویان قرار میدهید یا باید خودشان تهیه کنند ؟

    پاسخ
  10. نوید مظاهری
    نوید مظاهری گفته:

    من از کتابهایی که معرفی کردین استفاده کردم. کتاب cause and effect نه تنها برای آموزش زبان انگلیسی بسیار مفید بود بلکه در جهت استدلال و تفکر منطقی هم خیلی به من کمک کرده.

    پاسخ
  11. ژینوس اکبری
    ژینوس اکبری گفته:

    تجربه‌ی شخصی من از آزمون آیلتس: در قسمت رایتینگ، از چند تا ساختار گرامری عالی استفاده کردم که این ساختارها رو از ریدینگ‌هایی که برای آمادگی امتحان آیلتس خونده بودم یاد گرفته بودم.

    پاسخ
  12. ایمان حسینی
    ایمان حسینی گفته:

    نوشتن مطالب خیلی به درک عمیق مطالب کمک میکنه چون در هنگام نوشتن تمام مطالب در پس ذهن باقی میمونه

    پاسخ
  13. پوریا شیخی
    پوریا شیخی گفته:

    مطالعه خیلی تاًثیر مستقیم روی توانایی مغز داره و کسانی که مطالعه بیشتری دارند عملکرد مغزشان بهتر است و نوشتن و مکالمه خیلی بهتر عمل میکنند

    پاسخ
  14. زهرا مسعودی
    زهرا مسعودی گفته:

    برای زبان آموزان نباید وقفه ای در مطالعه کردنشان به وجود آید چون هر چه قدر مطالعه و تکرارو تمرین عمیق تر باشد مهارت بیشتری در رایتینگ و ریدینگ به وجود می آید

    پاسخ
  15. باربد اشرفی
    باربد اشرفی گفته:

    من کتاب Active Skills for Reading که معرفی کردید رو تهیه کردم و واقعا در یادگیری لغات و مهارت ریدینگ خیلی کمکم کرد

    پاسخ
  16. فریبا احمدی
    فریبا احمدی گفته:

    مطالعه کتابهای انگلیسی و دیدن فیلمهای زبان اصلی و گوش دادن به پادکستهای انگلیسی خیلی به من در زمینه Reading و Writing کمک کرد 😊

    پاسخ
  17. مصطفی اسدابادی
    مصطفی اسدابادی گفته:

    از آنجایی که نوشتن هم مثل همه هنرها یک مهارت است، حتی اگر در نهایت مطالب و سبک هایی را که به آنها علاقه ای ندارد را نیز مطالعه کنید، همین تجربه ها می توانند به پیشرفت و تقویت مهارت رایتینگ زبان شما کمک شایانی نماید.

    پاسخ
  18. Ali
    Ali گفته:

    سلام خسته نباشید
    کاشکی این کتابایی که معرفی میکنید داخل آموزشکاه موجود داشتین بچه ها راحتتر میتونستن تهیه کنن و استفاده کنن

    پاسخ
    • moradi
      moradi گفته:

      با سلام
      لطفا با کتابفروشی موسسه ایران اروپا تماس بگیرید.
      شماره تماس 02149109000 داخلی 500

      پاسخ
  19. رضا رشیدی
    رضا رشیدی گفته:

    قاعده طلایی در تقویت رایتینگ مهارت در ریدینگ میباشد که به خوبی در این مطالب عنوان شده است

    پاسخ
  20. قربانی
    قربانی گفته:

    دوستان عزیز متاسفانه سرانه مطالعه در کشور ما فاجعه است و ما عادت به مطالعه نداریم اما باید بدونیم جهان امروز بر دانش و اطلاعات به روز می‌چرخه و ما نباید خودمون رو رها کنیم

    پاسخ
  21. زهرا صمدی
    زهرا صمدی گفته:

    من کتاب longman Essay Activato رو دارم خیلی لغات جدید رو با این کناب یاد گرفتم

    پاسخ
  22. نسترن
    نسترن گفته:

    بنظرم ریدینگ باعث میشه با فرمت یک متن آشنا بشی و رایتینگ بهتری داشته باشی

    پاسخ
  23. جعفر
    جعفر گفته:

    به نظر من خوندن ریدینگ های مختلف به صورت مستقیم روی مهارت رایتینینگ تاثیر میگذاره و موجب تقویت بیش از اندازه این مهارت میشه.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *